Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air - extern display och extern hårddisk via Thunderbolt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Funderar på att köpa en MBA.
Vill dock kunna köra med en extern skärm ( eller projektor) och en externt Thunderbolt-hårddisk samtidigt.
Går det? I så fall hur?

Hälsningar

Japp det fungerar. Dock enbart en skärm på Air:en.

Du ansluter t ex Apples Thunderbolt-skärm och till den ansluter du din Thunderbolt-disk. Om du däremot ansluter en skärm som inte har Thunderbolt kan du givetvis inte använda en Thunderbolt-disk samtidigt.

Ursprungligen av Capeman:

Om du däremot ansluter en skärm som inte har Thunderbolt kan du givetvis inte använda en Thunderbolt-disk samtidigt.

Det är väl bara att sätta skärmen sist i kedjan? Förutsatt att disken har en utgående port så den kan kedjekopplas alltså.

Ursprungligen av Samuel K:

Det är väl bara att sätta skärmen sist i kedjan? Förutsatt att disken har en utgående port så den kan kedjekopplas alltså.

Kan en extern hårddisk skicka vidare DVI eller MDP eller vad man nu har på skärmen?

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2012-03-10 09:41
Ursprungligen av Capeman:

Kan en extern hårddisk skicka vidare DVI eller MDP eller vad man nu har på skärmen?

Ja de ska de kunna.

  • Medlem
  • 2012-03-10 11:12
Ursprungligen av Capeman:

Kan en extern hårddisk skicka vidare DVI eller MDP eller vad man nu har på skärmen?

Vi pratar om thunderbolt nu va? Av egen erfarenhet så kan jag meddela att det inte går att kedjekoppla en TB-skärm till en MDP -> HMDI-skärm.
Däremot har man ju FW800 port på TB-särmen om man inte vill köpa en TB-disk för svindyra pengar.

Ursprungligen av Dalle:

Vi pratar om thunderbolt nu va? Av egen erfarenhet så kan jag meddela att det inte går att kedjekoppla en TB-skärm till en MDP -> HMDI-skärm.
Däremot har man ju FW800 port på TB-särmen om man inte vill köpa en TB-disk för svindyra pengar.

Hm ja men just den här sidodiskussionen handlade om huruvida en TB-försedd extern hårddisk med två TB-portar kan skicka vidare bildsignal i "äldre format" till en icke-TB-försedd skärm. Eller missförstår jag dig?

Ursprungligen av Capeman:

Hm ja men just den här sidodiskussionen handlade om huruvida en TB-försedd extern hårddisk med två TB-portar kan skicka vidare bildsignal i "äldre format" till en icke-TB-försedd skärm. Eller missförstår jag dig?

Det går, kollat nu! LaCie skryter med det i marknadsföringen av sina TB-hårddiskar.

  • Medlem
  • 2012-03-10 11:41

Ok. Jag är dock osäker att det funkar så länge man inte har en ren DVI eller MDP på TB-hårddisken i fråga.

Sjysst!

1
Bevaka tråden