Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är Plex?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag har inte ställt in att den ska visa dolda mappar/filer och jag ser min application support mapp.
(kör os x lion)

Ursprungligen av tqila:

jag har inte ställt in att den ska visa dolda mappar/filer och jag ser min application support mapp.
(kör os x lion)

De mapparna finns på två ställen. Samma namn, men inte samma mapp.

trevlig uppdatering för iOS Appen idag

Någon som vet hur det ser ut med utveckling av PMS till Synology NAS:ar utan transcoding? Har sett att det finns en tråd inne på forumet men det finns ingen info om huruvida något utvecklas.

Alla ni som frågar om alla möjliga och omöjliga saker: Starta en ny tråd gällande ert ämne, denna tråd är inte riktigt rätt ställe att ta upp nya frågeställningar

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2012-06-08 10:30

(taget från första sidan grundinställningar)

Citat:

en svensk agent som heter "s4u" (som du hittar här: https://github.com/fredrike/s4u.bundle). Ladda hem zip-filen, packa upp den, döp om mappen så den heter ".bundle" på slutet och flytta sedan den filen till /Macintosh HD/users/<din användare>/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/

Jag hittar inte ens biblioteket under min användare utan det har jag direkt under min "mac" mappen. Men inne i "application support" finns inte ens plex med. Så jag vet inte vad som har gått fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-08 23:57

I Finder, håll nere Alt och klicka på menyvalet Gå, så ser du din biblioteksmapp i menyn. Den "gömdes" fr o m Lion.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2012-06-12 14:58

Tack för hjälpen. Men min Plex mapp finns ändå inte där?

Ursprungligen av henke21:

Tack för hjälpen. Men min Plex mapp finns ändå inte där?

Du måste först in i Application Support som du hittar där. Väl där inne så hittar du två mappar som har med Plex att göra. "Plex" och "Plex Media Server".

Hej,
Jag har precis installerat plex på min mac mini som jag skall ha som HTPC.
Har uppdaterat den till 4GB DDR3 ram och har planer på att uppgradera till 16GB.

När jag lägger in serier och sedan går in på TV-shows så hamnar varje avsnitt för sig.
Går det inte göra så att varje serie heter sitt namn först som en kategori och sedan när man klickar in där så ser man alla avsnitten?

Min andra fråga gäller bild inställningarna.
Jag har nu bockat i både Tillåt hårdvaruaccelartion (CrystalHD) & (VDADECODER) är detta bra?

Vad innebär Justera uppdateringsfrekens till att matcha video, menas det med att om jag kör en film med te.x 24Hz så är Plex mina bildinställningar på macen till 24Hz?

Skulle va tacksam att få svar på dessa frågor, tack på förhand.

Ursprungligen av CalBy:

När jag lägger in serier och sedan går in på TV-shows så hamnar varje avsnitt för sig.
Går det inte göra så att varje serie heter sitt namn först som en kategori och sedan när man klickar in där så ser man alla avsnitten?

Kan du förtydliga "går in på TV-Shows"? Går du in under nyligen tillagda eller alla tv-serier?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan du förtydliga "går in på TV-Shows"? Går du in under nyligen tillagda eller alla tv-serier?

Jag går bara in på tv shows i rull menyn, hur hittar jag alla tv serier?

Ursprungligen av CalBy:

Jag går bara in på tv shows i rull menyn, hur hittar jag alla tv serier?

Då ska du få ett val till:

Tryck enter när du är vid "TV-Shows" så kommer du till bilden ovan. Jag tror att du menar funktionen "On Deck".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-04 00:08

Det gäller ju dessutom att namnge serierna rätt med SxxEyy.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 13:59

Hej!

Har suttit i timmar nu, har haft säkert 10 flikar uppe och även kollat på Atrus videoinspelning angående automatisk undertexter.
Men jag får inte till det, jag har bifogat två bilder där ena är på Tv sektionen och den andra på Film sektionen.

Tacksam för svar.

Hehe sitter fortfarande och försöker men händer inget, men det jag har hittat är att när jag väl går in på Podnapisi i tv sektionen och ska sätta in svenska först och engelska som andra val.
Sen när jag trycker på spara och går därifrån, när jag väl öppnar samma ruta igen så går det itll den gamla inställningen där det är eng på första valet och none på andra, så den sparas aldrig.. Någon som kan hjälpa?

Bevaka tråden