Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man konfa den röda bollen?

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-02-23 14:53

Det är väl inte så jobbigt, men det är ju smidigt om man får reda på om det dykt upp något nytt som gör det värt att klicka där.

Nu föll ju inte vårat test med att lägga in antalet olästa trådar i den röda bollen ut så väl, men någon typ av notifikation om aktivitet i trådar som är intressanta för dig tycker i alla fall jag vore vettigt.

Ursprungligen av Arvid:

Det är väl inte så jobbigt, men det är ju smidigt om man får reda på om det dykt upp något nytt som gör det värt att klicka där.

Nu föll ju inte vårat test med att lägga in antalet olästa trådar i den röda bollen ut så väl, men någon typ av notifikation om aktivitet i trådar som är intressanta för dig tycker i alla fall jag vore vettigt.

En helt okej idé. Varför inte helt enkelt placera en röd boll i Bevakningar som föreslagits tidigare? Och självklart behålla bollen för gillade inlägg och PM i Nytt som det är nu.

Och här är beviset på teorin jag redovisade i mitt förra inlägg. Med röd boll så funkar menyn:

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och här är beviset på teorin jag redovisade i mitt förra inlägg. Med röd boll så funkar menyn:

[ATTACH="CONFIG"]32132[/ATTACH]

Det är också så att när man väl kollat ett av sina nya "Gilla" så försvinner den rubriken helt o hållet från menyn vilket gör det omöjligt att gå tillbaka till Gilla-listan i profilen via menyn. Man får backa istället

Blir det någon fix för den "tomma" Nytt-menyn?

Felet har ju varit känt sedan 14/2 (se inlägg #35-36, 50-51, 54, 57-64).

Och all utveckling har avstannat igen?

Den tomma Nytt-menyn är ju fortfarande inte fixad... efter två månader...

Senast redigerat 2012-04-11 13:41
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-11 12:09

Det borde ju bara ta fem minuter att fixa det lilla grafiska problemet. Två månader? Jeez...

Som jag har sagt flera gånger tidigare:
Jag tycker att tystnaden är värre än buggarna!

Den här buggen är en liten bagatell, som ingen lider av. Utan det handlar ju om principen, att en känd bugg bara får ligga kvar.

Säg att: "Det där bryr vi oss inte om nu. Det tar vi vid nästa versionsuppdatering av forumet."
Säg att: "Det är en bugg i vBulletin. Vi måste tyvärr vänta på nästa uppdatering där."
Säg att: "Vi kan tyvärr inte hitta felet. Det får ligga tills vi gör en större översyn av forumets utseende och menyer."
Säg att: "Oj, det där har vi missat. Vi undersöker och återkommer."
Säg någonting!
Att tiga ihjäl medlemmarnas synpunkter är aldrig rätt väg att gå.

Ja, ett enkelt css-fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-11 15:38

Jesper, jag håller helt och hållet med dig.

Vilka är det egentligen som ansvarar för detta underhållet? Är det en person? Är det flera? Vilka är det?

Ursprungligen av zinned:

Vilka är det egentligen som ansvarar för detta underhållet? Är det en person? Är det flera? Vilka är det?

Björnström, Arvid och Adrian B, tror jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-11 16:12

Ok. Det är verkligen beklagligt att ingen tar problemen till sig även om att det inte ageras på det omedelbart.

Bevaka tråden