Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta mellan iTunes-konton på iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett användarkonto sedan mycket länge på iTunes. Köpt MYCKET musik och appar genom det. När så MobileMe kom, anslöt jag mig till det, men fick inte använda mitt ursprungliga iTunes-konto utan måste skapa ett nytt med @me.com. Detta me.com-konto migrerades nu i höstas till iCloud, förstås. I och med detta fick jag problem: via det ursprungliga iTuneskontot har jag ju också samlat på mig en massa appar, många för mig helt nödvändiga, t.ex. Navigon navigeringen, m.m. Jag tar detta som exempel nu - när jag nu vill köpa till tilläggsmoduler till Navigon, tillåts jag inte, eftersom det är köpt med det gamla (men fortfarande aktiva) iTunes-kontot och inte med me.com-kontot (som mobilen tydligen är inloggad på via iCloud – ja, jag synkar allt via iCloud)! På MacBooken kan jag ju i iTunes välja inloggningskonto, och på det sättet få hem uppdateringar för appar köpta från båda kontona, men HUR GÖR JAG SAMMA SAK PÅ iPhonen? Har letat mig desperat på telefonen. Navigon (mitt exempel nu, men det är flera andra app-företag som hanterar det på samma sätt) tillåter bara nyköp/tillköp via telefonen, kan ej göra detta via iTunes och MacBooken.

Alltså: VAR BYTER JAG KONTO PÅ IPHONEN?

... Helst skulle jag ju naturligtvis kunna slå ihop de bägge kontona till ett enda me.com-konto ... men det går ju inte heller ... *suck*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-20 15:28

Detta måste du ju hitta tusen träffar på om du hade sökt.

Affär -> Klicka på ditt Apple-ID -> Välj "Logga ut".

Eller, så går du till App Store och bläddrar längst ner, klickar på ditt användarnamn längst ner och gör samma sak.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-21 18:25

iTuneskonto och iCloudkonto är två helt skilda saker, som båda har ett användarnamn bestående av en mailadress. Man kan använda samma mailadress och lösenord på båda, man kan ha två olika, det spelar ingen roll, men det är två helt olika funktioner.
Logga in på annat iTuneskonto gör du precis som ovan beskrivet, Inställningar - Affär, logga in på annat iCloudkonto gör du genom Inställningar - iCloud.

1
Bevaka tråden