Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vill vi ha det med "gratiserbjudande"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då och då kommer det erbjudande om riktiga program som under en tid är gratis eller kostar en tweet/fb inlägg. Å ena sidan vill jag inte ha forumet "nersölat" med gratiserbjudande men å andra sidan är det ju tråkigt att inte alla som vill ha dem kan få dem. Nej, det är ingen kritik mot de som startat trådar, jag har gjort det själv. Det jag vill är att vi hittar en lösning som vi alla tycker är bra

Jag tycker att lösningen med en tråd för alla paketen, "bundles" verkar ha fungerat bra. Vill vi ha en likadan för "gratis" program just nu, eller blir det för rörigt? Eller vill vi inte ha dem överhuvudtaget, det finns en risk att det blir en "reklamspamtråd"

Vad säger ni?

PS Om man spelar för att rädda tomten kan man fram till få Vivideo, video editor från Wondershare Ho, Ho?Hold the Phone!! Free Software and More!
Ja, det börjar närma sig jul så det lär bli fler "erbjudande" ...

Jag tror på att ha en dedikerad tråd där man kan posta dessa erbjudanden så att allt är samlat på ett ställe och det är enkelt att hitta.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-12-19 08:52

Jag håller med. En tråd per typ så att säga (1 för bundles, 1 för gratisappar osv) är nog att föredra.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag tror på att ha en dedikerad tråd där man kan posta dessa erbjudanden så att allt är samlat på ett ställe och det är enkelt att hitta.

Har väll funnits en del trådar kring det tidgare.
Free App a Day är ju en klassiker.
Och nu i jultid finns ju: Appvent Calendar 2011

Men det är ju inte alltid man hänger på de sidorna, så det är ju alltid trevligt om nån: OMG nu är det spelet eller den appen gratis!!!

Fast vore det inte bra om vi höll appar till Mac och iPhone/iPad åtskilda?

Vad säger moderatorerna om en tråd för program som är gratis just nu? Är ni emot, skit samma ...?

Ursprungligen av macwitty:

Fast vore det inte bra om vi höll appar till Mac och iPhone/iPad åtskilda?...

Jo, om man ska ha samlingstrådar för detta så bör det vara två olika (för Mac och iOS).

Ursprungligen av macwitty:

...Vad säger moderatorerna om en tråd för program som är gratis just nu? Är ni emot, skit samma ...?

Jag säger nog skit samma.

Det vore väl bra med en samlingstråd (eller snarare två, se ovan). Men å andra sidan så är detta inget större problem. Det skapas ju inte speciellt många sådana trådar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-20 12:02

Annars finns det trådar för App Store och Mac App Store, inte specifikt gratis men en del gratiserbjudanden och nedsatta priser brukar hamna där. Men sen så finns det program som inte finns i Mac App Store.

1
Bevaka tråden