Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder vid förstoring i iPhoto blir svarta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag dubbelklickar på en bild eller väljer att redigera i iphoto syns bilden en nanosekund för att sedan bara visa en svart tom bakgrund

Vilken version av iPhoto?
Vilken version av OS X?
Uppstod problemet bara helt plötsligt? Eller kan du sätta det i samband med någon annan händelse, t.ex någon uppdatering eller liknande?

Bara slutat att fungera helt enkelt. Jag har skapat en fotobok via iphoto för ett par veckor sedan. Hon har skickat bilder till facebook via sin profil. Annars har vi inte gjort något mig veterligen som kan ha orsakat detta.

OS X ver 10.7.2
iphoto 8.1.2(424)
Det fungerar på min profil och har fungerat på familjens profiler, men nu fungerar det bara på min. Dvs när hustrun är inloggad som sig ser hon bilderna i biblioteken, men när hon skall dubbelklicka eller redigera en bild är det bara svart bakgrund, men inte på alla bilder.

Låter som en bugg jag påträffat när jag gjort vissa ändringar i fotografier där de plötsligt blivit svarta, går ej att undo, bara att stänga utan att spara och börja om. Iofs tidigare verion av både Mac OS X och iPhoto, men kan det vara samma idiotiska situation?

Nej, fotona är ej ändrade. Jag ser dem perfekt och kan förstora dem eller ta upp dem i editeringsläge. Men på andra profiler blir det bara svart.

1
Bevaka tråden