Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbläsaren är plötsligt extremt långsam

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder Googles webläsare. Den blir bara långsammare och långsammare. Det kan ta minuter innan en sida har laddats. Jag har rensat webinformationen.

Det är det ena. Det andra är att fläktarna går väldigt. Jo, jag kopplar det till spelsajter. Men... det har inte varit så från början. Utan blivit värre och värre.

Safari är lite snabbare, men också trög.

Är det någon som har en idé om vad jag kan göra, hur jag kan felsöka, eller vad det kan bero på?

weulven

Prova att skapa en ny användare på datorn och se om problemet uppkommer där också.

Okej. Bra förslag. Ska försöka få till den tiden imorgon.

Vilken version av OS X har du?
Vilken version av Chrome är det?
Vilken version av Flash har du?
Vilken datormodell är det?
Hur mycket minne har du i datorn?

Tack Mod, tycker det är inte helt lätt att veta var man lägger inlägg.

Jesper,
Lion 10.7.2
Chrome 15.0.874.121
Menar du Adobe Flash CS5? 11.0.0.485
Eller Shockwave flash?
MacBook Pro 2.2 Intel Core 7
Minne 8 GB

Det kommer upp en skylt ibland som jag alls inte begriper och igår kom den säker 5-6 gånger. Bifogar en skärmdump.

webulven

Ursprungligen av webulven:

Menar du Adobe Flash CS5? 11.0.0.485
Eller Shockwave flash?

Jag menar Flash Player.

Adobe - Flash Player

Tråden flyttad till rätt forumdel. Detta är ingen nätverksfråga. Tänk på var ni lägger era trådar.

/Mod

Ahh den kom inte med...

Det står
Ett skript i filmen gör att Adobe Flash Player körs långsamt. Datorn kanske slutar att svara om du forsätter att köra det. Vill du avbryta skriptet?

Kanske därför datorn ibland bara låser sig?

Okej... har du någon aning om vad det kan vara? Är det rätt version?

Ursprungligen av webulven:

Okej... har du någon aning om vad det kan vara? Är det rätt version?

Följ min länk i inlägg #8, så ser du vilken version du har, och vilken version som är den senaste.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-12-05 22:31

Använder man Google Chrome och den är uppdaterad som den ska så har man alltid Flash i senaste versionen (en version specifik för Chrome, inte för Safari, Firefox, m.m).

Adobe Flash Player - Google Chrome Help

Jag tycker att webläsare, vilken som helst, är prestandamördare. Går datorn långsamt? Stäng ett par Safari/Firefox/etc-fönster tills den piggnar till. Avsluta helst webläsaren helt. Det brukar alltid sätta fräs på maskinen. En Flash-dödare hjälper mycket, en del annonser, ibland pinsamt enkla, kan ta 190% CPU.

Så jag ifrågasätter nog att detta är ett problem just med Chrome. Det är snarare ett problem med dåliga/krävande websidor med för mycket reklam.

jodå, jag har senaste.

1
Bevaka tråden