Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka inställningar ska jag välja i iFlicks?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-10-27 19:46

Har skaffat iflicks och ska börja föra in mitt bibliotek i iTunes. Frågan är bara vilken typ jag ska välja? Väljer jag standard. Som är snabb. Då blir det ju .mov filer. Och dom kan man väll inte lägga in i iPhone/ iPad?

Funderar att använda Apple tv 2 preset.

Kom med tips

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-27 20:58
Ursprungligen av magsta:

Har skaffat iflicks och ska börja föra in mitt bibliotek i iTunes. Frågan är bara vilken typ jag ska välja? Väljer jag standard. Som är snabb. Då blir det ju .mov filer. Och dom kan man väll inte lägga in i iPhone/ iPad?

Funderar att använda Apple tv 2 preset.

Kom med tips

Jodå, .mov funkar utmärkt i iTunes. Men ATV2 är helt okej, det kommer att funka på alla devicer.

Tråden flyttad till rätt forumdel. Detta är inte en Apple TV-fråga.

/Mod

  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-10-27 21:23

Men alla filmer som jag lagt in som slutar med .mov hittar jag inte i min Apple tv.
Och när jag sen gjorde om .mov till .m4v så funkade filmen med var inget ljud.

Har just nu filmen i .mov. Funkar klockrent att kolla på i datorn. Men varken min iPhone eller Apple tv hittar filmen.

Lånar den här tråden lite. Har precis skaffat mig en Ipad (gen 3) och Apple TV3, och vill nu föra in filmer och serier i itunes så jag kan spela upp via trådlöst nätverk. Vad bör jag ha för inställningar på Iflicks då? Har idag inga filmer utom de jag gjort själv på Itunes.

Tack!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-04-04 11:27

iFlicks (Version 1.4.4 (1118)) har preset för nya ATV och iPad.

1
Bevaka tråden