Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panther ser lite ut som WinXP ?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-11-12 11:46

Jag har kört mycket KDE med virtual desktop-funktionen, men jag har aldrig gillat funktionen nämnvärt. Vad spelar det för roll om man har massa program på samma skrivbord, när man kör Exposé? Tryck för exposé eller tryck för nytt skrivbord... sak samma, med undantaget att man måste växla skrivbord oftare då inte alla program finns tillgängliga hela tiden. Är det bara jag som tycker funktionen är meningslös när man har exposé tro?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 12:20

Hehe, it took 2 years for Apple to realize it's user's will!! Keep up the good work

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-12 12:36

Jag tycker det ar bra. Anvander ett skrivbord till en eller tva applikationer, dar jag har fler filer/fonster oppna. Kan snabbt byta med F9 och F10.Sen kan jag ha ett skrivbord med itunes och mail och firefox. Ar mycket effektivar for mig att jobba sa. Lattare att hitta... Jag blev glad da jag fick hora ett spaces skulle komma. Nu ar det bara windows som inte har det..
Virtuedesktops ar mycket battre an liknande program till windows. Dock hanger sig virtuedesktops ibland for mig.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 13:22

^^ Det är fett kasst att inte Vista har det. Kommer kanske i SP1. Själv älskar jag funktionen och använder den friskt i Linux.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-12 13:25
Ursprungligen av SeBBBe:

^^ Det är fett kasst att inte Vista har det. Kommer kanske i SP1. Själv älskar jag funktionen och använder den friskt i Linux.

Jag har sjalv undrat varfor inte OS X eller Windows har haft det. Alskar ocksa funktion. Speciellt med XGL, riktigt bra. Vissa tycker nog att det bara ar grafiskt lull..

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-12 20:35

"Varför starta en ny tråd när det ligger gamla oanvända trådar och skräpar"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-12 23:21

o.O Den här tråden har ju ett läskigt namn också... OS X är likt XP O.o

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-14 09:31
Ursprungligen av hugin:

"Varför starta en ny tråd när det ligger gamla oanvända trådar och skräpar"

Haha nan far skapa traden "Leopard ser lite ut som WinVista ?";)

Ursprungligen av tompa747:

Haha nan far skapa traden "Leopard ser lite ut som WinVista ?";)

Haha perfekt avslut på denna tråd, tack Tompa!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-12 23:30

hmmm har inte ALT-TAB funnit väldigt länge i Mac OS X??? eller har de utökat den funktionen??

Jag håller med om allt som mondo skrivit i den här tråden.
Han har tagit orden ur munnen på mig.

Bevaka tråden