Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP vill inte starta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Startar en tråd för att kunna hjälpa min far som över telefon har förklarat sin situation. Vi är båda tacksamma för hjälp.

Hans MBP intel core 2 duo 17" startar inte. Han brukar inte stänga av den men gjorde det natten till igår. När han nu öppnar locket blinkar lampan vid låset(har själv en imac och vet inte riktigt hur en laptop fungerar, men lampan där man öppnar upp skärmen) När han trycker igång datorn förblir skärmen svart men han hör att datorn börjar en uppstart bara för att dö nästa sekund. Han bor i en mindre stad i Västergötland och har svårt att klara sig utan dator. Enligt apple.com är närmsta återförsäljare flera mil bort. Vem kan han vända sig till för att få hjälp? Har sökt liknande trådar men detta fall verkar skilja sig då skärmen inte går igång alls så ngt tangent-tryck vid uppstart verkar inte aktuellt
Någon?

Får du inget svar här hade jag ringt till närmaste service verkstad. Datorn verkar ju för övrigt helt körd

Kan ju alltid testa och byta hårddisk, kan man göra enkelt på egen hand.

Har ni nån bra service i Jkpg? Han har hyfsat nära dit

Dom är riktigt bra måste jag säga, service inriktade till 120%.

Hjälpt mig under 1 års tid med ett komplicerat reklamationsfall. Daniel är huvudtekniker men Marcus är också väldigt duktig!

Kanon, är det machuset.se du syftar på kanske?

Exakt! Parkeringshus i huset bredvid så kort att gå från bilen om han vill åka in, jag hade dock ringt in och pratat med dem först, istället för att köra flera mil.

1
Bevaka tråden