Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket är det bästa abonnemanget med iPhone 4S?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-24 14:06

Som en Admin sa, så är det bättre att ha en egen tråd om abonnemang så kopierar mitt inlägg som ett tips till alla, som ringer och smsar mycket med sina iPhones

För er som ringer mycket så har jag det perfekta alternativet för er. Jag jobbar med samtliga Abonnemang inom iPhonevärlden och har pluggat allihopa, men det finns ett alternativ som slår skiten ur alla andra!! Och detta år är det operatören 3 som piskar dem andra på vantarna

Om du vill ha en iPhone 4S 64 GB, alltså den absolut dyraste modellen, är den enormt dyr hos samtliga operatörer, men inte hos 3. Förra året kostade en 32 GB iPhone med pott 499 endast 500 kronor kontant. Detta kostar även 64GB modellen nu, alltså endast 500 med pott 499.

Det som är bättre med 3 än hos andra, är att du kan använda potten till tilläggstjänster, det kan du tex inte med telenor. Och operatören 3 har följande paket

3 vänner+ 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga 3 kunder och alla hemtelefoner i Sverige
3 vänner tele2 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga tele2 och comviqkunder samt parlinokunder
3 vänner telia 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga telia och halebop kunder
3 vänner telenor 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga telenor och glocalnetkunder

NOTIS! det ingår 3000 minuter och 3000 sms till varje enskild operatör!!

SURF INGÅR!! (10 mbit 10GB)

Om man lägger ihop dessa paket så kostar det 278 per månad som dras av din pott.. vilket som gör att du har 222 kronor kvar till öppningsavgifterna, vilket som innebär att du kan ringa 322 samtal per månad utan att det kostar dig något mer än 499 (0,69 i öppningsavgift)

Finns det något som slår det här? tror inte det.... är imponerad av hur bra detta är om jag skall vara ärlig, jag har 3 själv och dem fungerar bra. Sändningsmässigt är dem riktigt snabba i storstäder där de har snabbt stabilt nät.. Men utanför storstäder köper de in sig i Telenors 3G nät, så det nätet telenor och glocalnet har utanför storstäder har du även med 3

Abonnemang med samma förutsättningar som ovan med andra operatörer:

tele2 800 kronor kontant 739/månad (då ingår endast 3000 minuter och sms totalt)
telia 95 kronor kontant 830/månad (då ingår endast 3000 minuter och sms totalt)
telenor 0 kronor kontant 769/månad obegränsat!
halebop har inget bra abonnemang om man ringer mycket

Hoppas detta hjälpte någon att avboka sin förhandsbokade och köra med 3 istället

EXTRA STOR NOTIS!!!!!! Du ringer och surfar även gratis i danmark, det är som de vore sverige.

Senast redigerat 2011-10-24 14:21
Ursprungligen av Esa:

...bättre att ha en egen tråd om abonnemang så kopierar mitt inlägg...

Kopierar? Korspostning är inte tillåtet på forumet - det andra inlägget har raderats nu.

Jag har också flyttat den här tråden till rätt forumdel.

/Mod

Lysande. Tyvärr kan man ju inte köpa genom 3 utan att tvingas ha med 3 att göra och att använda deras nät så det faller bort som alternativ i mitt fall. Jag känner några som har köpt sina iphones av 3 och ingen av dem är nöjda med täckningen eller deras kundtjänst. Min egen erfarenhet av 3 sträcker sig till att någon beställde 3 iPhone 4 i mitt namn med falsk leg och jag hade ett h-vete att ta mig ur det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-24 14:38

det är inge bra du.. men om du har problem med 3 kom ihåg att inte heller ta telenor eller glocalnet då de kör på samma 3G nät utanför storstäderna, det är oftast där problemen är.

Har Telenor och upplever inga problem. Reser mycket över hela landet. Tycker det funkar bra. Har Telia på min iPad och märker ingen större skillnad generellt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-24 15:10

konstigt.. det skall vara samma täckning mellan 3 och telenor och glocalnet utanför storstäder, då 3 köpt in sig hos telenors 3g nät.. så om de är olika så är det mycket intressant

Ursprungligen av Esa:

konstigt.. det skall vara samma täckning mellan 3 och telenor och glocalnet utanför storstäder, då 3 köpt in sig hos telenors 3g nät.. så om de är olika så är det mycket intressant

Jo, fast alla operatörer utom 3 har GSM också, där det inte finns (eller är dålig) 3G-mottagning.

Ursprungligen av Esa:

konstigt.. det skall vara samma täckning mellan 3 och telenor och glocalnet utanför storstäder, då 3 köpt in sig hos telenors 3g nät.. så om de är olika så är det mycket intressant

Fel. 3 och Telenor har ett sammanägt bolag som heter 3GIS. Telenor har också ett hemmanät för 3G, dvs tot hemmanät + 3GIS.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-24 15:19

Bor man i norrland (det riktiga norrrland utanför kuststäderna) så är det bara Telia som gäller...

Bra initiativ till tråd! De gamla trådarna om abonnemang och dylikt kändes lite daterade, och erbjudanden ändras ju hela tiden.
Själv kommer jag förmodligen behålla mitt Glocalnet-abonnemang (Mobil fritt -Glocalnet) vars bindningstid gått ut, och som jag därför kan byta utan större bekymmer. Som det ser ut nu bör jag ändå köpa loss en olåst iPhone 4S eftersom det är en av få sätt att få den försäkrad som egenföretagare. Grr.

Följande deal har jag prackat på min stackars pojkvän: iPhone 4S 16GB hos Halebop.

...Den har varit uppe i en tidigare tråd, men det jag tycker verkar trevligt är att själva telefonen går loss på en tusenlapp (ish?) mindre än Apple säljer den för. Halebop (som ägs/lånar nät av Telia) skall också, enligt utsago, funka bra uppe i norr vilket alltid är en fördel eftersom både jag och min karl kommer därifrån, och då och då vill hälsa på våra familjer. Skall tilläggas att jag bor i Stockholm och han i Malmö, och jag ser fram emot att sköta kommunikationen över en sprillans ny 4S i fortsättningen. :3

Precis som fler varit inne på känner jag många som hyser agg mot 3. En vän kan exempelvis inte alls använda telefonen när hon besöker sin familj som bor utanför Jönköping, den blir helt obrukbar. En annan vän använder Tele2, och tycker det har fungerat bra framtill nyss, då det tydligen varit sjuka problem med både mottagning och mobildata. Han bor också i Stockholm.

Jag vill höra fler vittnesmål! Vad betalar folk i månaden för sina abonnemang, och vilken typ av abonnemang? Vad känns värt det? Vore skoj med någon slags sammanställning.

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-24 15:32

Så vilket är det bästa abonnemanget om man köper sin lur kontant? Jag har idag ett Telenor-abb där bindningstiden går ut om ett par veckor, ringer för ca 150-200 kr/mån och surfar 2GB/mån (både i luren och tethered). Just nu lutar det väl åt Telenor Pott 199, mest för att slippa strulet med nummerportering.

Edit: Jag är alltså inte intresserad av att binda mig i två år som flera operatörer automatiskt gör när man beställer på nätet. Enligt Halebop skall man t.ex. kunna välja bindningstid på "Nollan till alla" men när man checkar ut får man 24 månader utan möjlighet att ändra. Varför skall jag binda mig öht om jag inte köper en lur? Varför får jag inte bara köpa ett abb?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-24 16:37

om du köper en iPhone kontant är Glocalnet dem billigaste om du ringer få men långa samtal.

du tar glocalnet fritt + surf = 160 kronor i månaden ( 3 GB surf ingår)... glocalnet har 2000 minuter och 1 krona i öppningsavgift. samt 4000 SMS per månad

Glocalnet har inte heller Microsim, så du måste klippa till det själv lycka till!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-24 19:24

Ger samma svar ( med lite tillägg ) som jag gjorde in iPhone 4S tråden:

Halebop - Nollan Till Alla: 3591kr
1000 min/mån ~(16h 40m)
3000 sms (Till alla operatörer i världen som Halebop har avtal med)
2Gb mobilsurf
Uppkopplingsavgift: 0.99kr
MMS: 0.79kr
Bindningstid: 24 Mån
Månadskostnad: 149.625kr (10 mån á 94.50kr + 14 mån á 189kr = 945kr + 2646kr = 3591kr)

iPhone 4S 16Gb: 4800kr (5795kr på Apple Store) -995kr
iPhone 4S 32Gb: 5799kr (6795kr på Apple Store) -996kr
iPhone 4S 64Gb: 6795kr (7795kr på Apple Store) -1000kr
(Halebop tar inget för att dela upp betalningen, 30, 50, 80, 100, 130, 150, 170, 200 eller 250kr / mån)

Totalkostnad 16Gb: 8391kr
Totalkostnad 32Gb: 9390kr
Totalkostnad 64Gb: 10386kr

Finns det någon bättre deal?

Ursprungligen av Csoft:

Finns det någon bättre deal?

Bra deal med halebop. Men ingår tethering i deras abonnemang?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-24 20:26
Ursprungligen av chrstphr:

Bra deal med halebop. Men ingår tethering i deras abonnemang?

Tethering beror väll inte på abonnemanget. Är ju en inställningssak i inställningsfilen från ex Telia / Halebop.

Det har iaf fungerat kanon med mitt förra Halebop abbonemang.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-24 20:36

Kanske inte bättre deal, men glöm inte att Telia bjuder på ett helt år med Spotify. För mig som använder tjänsten redan är det som att få ca 1000 kr rabatt på deras minsta totala kostnad.

Ursprungligen av Csoft:

Ger samma svar ( med lite tillägg ) som jag gjorde in iPhone 4S tråden:

Halebop - Nollan Till Alla: 3591kr
1000 min/mån ~(16h 40m)
3000 sms (Till alla operatörer i världen som Halebop har avtal med)
2Gb mobilsurf
Uppkopplingsavgift: 0.99kr
MMS: 0.79kr
Bindningstid: 24 Mån
Månadskostnad: 149.625kr (10 mån á 94.50kr + 14 mån á 189kr = 945kr + 2646kr = 3591kr)

iPhone 4S 16Gb: 4800kr (5795kr på Apple Store) -995kr
iPhone 4S 32Gb: 5799kr (6795kr på Apple Store) -996kr
iPhone 4S 64Gb: 6795kr (7795kr på Apple Store) -1000kr
(Halebop tar inget för att dela upp betalningen, 30, 50, 80, 100, 130, 150, 170, 200 eller 250kr / mån)

Totalkostnad 16Gb: 8391kr
Totalkostnad 32Gb: 9390kr
Totalkostnad 64Gb: 10386kr

Finns det någon bättre deal?

Om man inte vill ha mer bindning än 12 månader, vad kan gälla då?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-24 20:24

Halebop har ändrat från "Beställ nu och få din iPhone 4S den 28 oktober" till "Beställ nu och få din iPhone 4s nästa vecka"

Hoppas de håller vad de lovat och jag får min på fredag

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-25 19:37

Eftersom jag ogillar bindningstider på över ett år (byter lur ganska ofta), så är det kontantköp som gäller då ingen mig veterligen säljer iPhone med 12mån abb. Nu kör jag med Tele2 Kompis Surf som är billigast för mig helt klart.
89k/mån för abb med 1gb surf (nyttjar ca 250mb då jag nästan alltid har tillgång till wifi).
0 kr för samtal/sms/mms till Tele2 (övr op: samtal 69öre/min, sms 69öre och mms 99öre)
Öppningsavgift: 79öre
Så jag varken ringer eller sms:ar så mkt och de flesta jag känner har Tele2. Mina räkningar inkl abb landar på runt 250kr.

Jämförde 3, Telia och Telenor innan jag skaffade Tele2, och ingen var i närheten så billig (då).
3 som någon skrev, skulle aldrig funka då 3g täckningen är relativt usel här..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-25 20:01
Ursprungligen av Resorb:

Eftersom jag ogillar bindningstider på över ett år (byter lur ganska ofta), så är det kontantköp som gäller då ingen mig veterligen säljer iPhone med 12mån abb.

Telia Mobil Till Vänner går att få på 12 månader om man köper i butik.

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-25 20:07

Ok, då trodde jag fel

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-25 20:32

Halebop går med att få på 12 Månader

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-26 09:01
Ursprungligen av Csoft:

Halebop går med att få på 12 Månader

Inte på internätet iaf. Det står så fint om att man kan välja 12, 18 eller 24 månader på alla tre abb men när man väl skall lägga ett abonnemang i varukorgen kan man inte välja alls, då blir det 24 månader. Hittills verkar Telenor Pott 199 vara bäst för mig (obundet då).

Det är dock ett jävla påfund att ta 99 öre i öppningsavgift som alla verkar göra numera, vad skall det vara bra för?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-26 10:39
Ursprungligen av zarkov:

Det är dock ett jävla påfund att ta 99 öre i öppningsavgift som alla verkar göra numera, vad skall det vara bra för?

För att de ser att samtalsmängden minskar allt mer? Folk skickar förmodligen mail istället för att ringa och/eller skicka sms.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-26 20:45
Ursprungligen av zarkov:

Inte på internätet iaf. Det står så fint om att man kan välja 12, 18 eller 24 månader på alla tre abb men när man väl skall lägga ett abonnemang i varukorgen kan man inte välja alls, då blir det 24 månader. Hittills verkar Telenor Pott 199 vara bäst för mig (obundet då).

Det är dock ett jävla påfund att ta 99 öre i öppningsavgift som alla verkar göra numera, vad skall det vara bra för?

Fungerar bra för mig att lägga till 12 månader iaf. Syrran beställde 18mån.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-25 23:04

Glöm inte bort med Telenor att om ni "binder" er i 24 månader kan ni fortfarande förlänga abonnemanget efter 90 dagar.
(Det man ska tänka på dock är att den förhöjda avgiften försvinner ju inte av sig själv och kan alltså byggas på om man vill eller "köpa loss")

Alltså när det gäller fastpris-abonnemangen känns det som alla företag bildat en jävla kartell, det är typ NOLL prisskillnad.

Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså när det gäller fastpris-abonnemangen känns det som alla företag bildat en jävla kartell, det är typ NOLL prisskillnad.

Håller med, vore trevligt med lite priskrig på fastpris.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-26 21:41

Har för mig att Tele2 har bra priser på sitt Maxi-abonnemang. Själv hade jag aldrig valt Tele2, men om priset är det enda viktiga bör du ta en titt.

Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså när det gäller fastpris-abonnemangen känns det som alla företag bildat en jävla kartell, det är typ NOLL prisskillnad.

Ursprungligen av ibish:

Har för mig att Tele2 har bra priser på sitt Maxi-abonnemang. Själv hade jag aldrig valt Tele2, men om priset är det enda viktiga bör du ta en titt.

Jag har tele2, dock ett såpass bra abonnemang att jag inte kan släppa det. Även om det ligger i samma prisklass som de andra fastprisen har jag "ännu mer" i mitt, typ fri surf som inte stryps efter xGB osv.

Bevaka tråden