Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopia och appar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Min mamma har uppdaterat sin iPhone 4 till iOS5 och har problemet att inga appar finns kvar. Såg nu i hennes iTunes att "Synkronisera appar" inte var ikryssad.

- Säkerhetskopieras allt, inkl. apparna, även om "Synkronisera appar" inte är markerad? Alltså, ska det gå att få fram även apparna ur säkerhetskopian eller är det bara det man "Synkar" som även säkerhetskopieras?

Apparna finns aldrig i säkerhetskopian, dessa hämtas från App Store vid en återställning/synk.

Data för apparna finns i säkerhetskopian.

Okej, även om man inte har haft "Synkronisera program" markerad i iTunes?

Ursprungligen av Linuus:

Okej, även om man inte har haft "Synkronisera program" markerad i iTunes?

Japp.

Se här; http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=sv_SE

Under "iTunes säkerhetskopierar följande information"

Okej för jag fick som sagt inte över några appar när jag återställde hennes telefon till en säkerhetskopia. Är det bara o synka eller ska jag markera "Synka program" först och sen synka?

Om man markerar "Synka program..." så säger den ju något i stil med att programmen på telefonen kommer bytas ut mot de "i det här iTunes-biblioteket". Men eftersom apparna inte synkats tidigare finns det ju inga på datorn....?

Ni får ladda ner apparna från App Store.
Se till så det är synkat i famtiden.

Markera att den ska synka och ladda sen ner apparna.

Okej.

Kan man på något sätt lista alla gamla appar man har laddat ner i iTunes?

Ursprungligen av Linuus:

Okej.

Kan man på något sätt lista alla gamla appar man har laddat ner i iTunes?

I app store i iTunes, klicka på ert apple ID och sen finns det orderhistorik där nånstans.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 16:50
Ursprungligen av keptang:

I app store i iTunes, klicka på ert apple ID och sen finns det orderhistorik där nånstans.

Eller så kan man i iTunes på mobilen se alla som är köpta men inte finns på just den enheten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-15 22:51

Högerklicka på telefonen i iTunes och välj "Överför inköp." Eller har jag missförstått problemet?

Ursprungligen av kenjon:

Högerklicka på telefonen i iTunes och välj "Överför inköp." Eller har jag missförstått problemet?

Båda är tomma. Tror jag, iaf om jag förstått situationen rätt.

Det går kolla vad man köpt genom att gå in på sitt konto i datorn, få upp en lista - som man klipper snabbt till ett par bilder (shift option 4)

Sedan laddar man ner igen det man redan köpt - man får frågan "du har redan köpt det här, vill du ladda ner det igen?"

Med listan brevid går det rätt fort ladda ner.

Ursprungligen av Goflorp:

Det går kolla vad man köpt genom att gå in på sitt konto i datorn, få upp en lista - som man klipper snabbt till ett par bilder (shift option 4)

Sedan laddar man ner igen det man redan köpt - man får frågan "du har redan köpt det här, vill du ladda ner det igen?"

Med listan brevid går det rätt fort ladda ner.

Ja precis.

http://www.99.se/iphone/290449-sakerhetskopia-appar.html#post2027233

Har uppdaterat min Iphone 4 tilI OS5 och minst 2 Appar har 'försvunnit'!
Kalkylatorn och Kontakter finns INTE som Appar i telefonen,
Men jag hittar dom i Spotify (el. vad den nu kallas i IOS5), (Kontakter hittar jag oxå genom Telefon-appen)
Skall det vara så?

Undrar vilka mer som är borta!
PS använder iCloud oxå om det nu skulle kunna strula till det för kontakter, men troligtvis inte för

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-17 12:23
Ursprungligen av Starship:

Har uppdaterat min Iphone 4 tilI OS5 och minst 2 Appar har 'försvunnit'!
Kalkylatorn och Kontakter finns INTE som Appar i telefonen

Titta om du har en mapp som heter Utilities / Verktyg, dom ligger nog i den tillsammans med Kompass och något annat. Ibland blir det så när man uppdaterar.

Tack dom låg i Verktygsmappen!

1
Bevaka tråden