Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud.com är uppe

Tråden skapades och har fått 202 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska man inte kunna komma åt bildströmmen på icloud.com ? Lyckas inte, bildströmmen funkar i iphoto.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-20 00:30
Ursprungligen av wilhelmsson:

Ska man inte kunna komma åt bildströmmen på icloud.com ? Lyckas inte, bildströmmen funkar i iphoto.

Menar du att kunna radera bildströmmen på iCloud.com?

Ursprungligen av Hjopek:

Menar du att kunna radera bildströmmen på iCloud.com?

Jag vill SE bildströmmen på icloud.com... återställa vet jag hur man gör

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-20 00:48

Ja, det var en bra fråga...:$

Ursprungligen av wilhelmsson:

Jag vill SE bildströmmen på icloud.com... återställa vet jag hur man gör

Går inte...

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-10-21 15:54

Jag hoppas också den funktionen kommer, som det är nu går det inte.

är jag ensam om en helt tom inkorg just nu och felmeddelamden om time-out?

Min inkorg funkar, men iCal nämnde något om nåt iCloudfuffens.

Inga fel här, iCloud flyter på fint.

SBS-relaterat, hade kryssat lite fel i mails inställningar ....

hehe... går och gömmer mig....

  • Avstängd
  • 2011-12-04 11:27

Saxat ur Appels forumtråd: Will iCloud be available for Snow Leopard?

Maybe one should ask SIRI "how long will I have to wait for a SnowLeopard version of iCloud?"
My guess is that SIRI will answer "go to ****!" (which means "buy a PC running Windows Vista or Seven...")

Ungefär så bitsk jag känner mig nu då jag varken kan eller vill uppdatera to Lion och därför inte heller till IOS5xx

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-05 08:14

Vaddå, du kan väl uppdatera till iOS 5 men låta bli att använda iCloud för tillfället...?

Ursprungligen av zinned:

Vaddå, du kan väl uppdatera till iOS 5 men låta bli att använda iCloud för tillfället...?

Ja, eller uppdatera och använda iOS5 på iPhonen så länge.

  • Avstängd
  • 2011-12-05 10:20

Hur fungerar då MbM och synkning av mail, kalendrar och kontakter?

Funkar precis som innan så länge du inte aktiverar iCloud (= konverterar MobileMe-kontot till iCloud).

  • Avstängd
  • 2011-12-05 11:07
Ursprungligen av keptang:

Funkar precis som innan så länge du inte aktiverar iCloud (= konverterar MobileMe-kontot till iCloud).

Ah, det visste jag inte, trodde iCloud gick igång direkt då man fick den uppfattningen efter att ha läst här på .99 om div strul då iOS kom. Har väl inte läst så noga om förutsättningarna då

Som du skriver ovan är det omöjligt ja. Men det spelar, som pmarriott skriver ovan, egentligen ingen större roll. Jag har också ett gammalt gammalt Apple ID som jag använt till iTunes och App Store i evigheter. Den har ett användarnamn som ID, inte en e-postadress. När jag migrerade min MobileMe (mitt andra Apple ID?) till iCloud så kände jag samma sak som dig ovan, men det spelar ju ingen roll. Använder fortsättningsvis mitt gamla Apple ID till inköp i iTunes och App Store utan problem. Mitt nya Apple ID använder jag till iCloud (e-post, Find My iPhone, Find My Friends etc). Någon annan lösning finns i dagsläget ej.

Jag läste någonstans att man eventuellt i framtiden kommer att kunna slå ihop flera Apple ID om man nu som många råkar ha flera stycken, och det skulle ju onekligen förenkla för många.

Mailadressen på MobileMe - xxxx@me.com/xxxx@mac.com - har alltid varit ett Apple-ID. Så alla ni som haft egen mailadress eller anvädarnamn som Apple-ID - och även haft MobileMe - har alltid haft två Apple-ID - utan att veta det kanske. Så - en migration till iCloud innebär inget nytt - allt är som förr kan man säga - förutom att man kanske nu måste använda det där Apple-ID som man inte ens visste man hade (vid köp av utrymme etc) :-D. Detta parallelt med att man använder det andra vill säga.

  • Medlem
  • 2011-12-09 09:37

Men man kan väl inte byta på ett enkelt sätt? När jag försökte ta bort mitt aktuella iCloud-konto så ville den ta bort all information (kalender etc) från datorn... Eller går det på ett sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-18 19:43

Varför har man inte tagit med synk av egeninspelade filmklipp?

Jag undrar också över det... Antagligen pga storleken?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-18 20:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag undrar också över det... Antagligen pga storleken?

Ja, kan nog vara så.

Hittade dock "Video Stream" som använder sig av iCloud APIerna, får väl nöja mig med det.

Bevaka tråden