Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office Mac 2011 till enbart en dator?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av LCR:

Men är det en sådan licens när man köper iWork ?

Idag via Mac Appstore är det inte det.

Men skivorna var ju tidigare 1 licens = 1 Mac

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-10 00:18

Är du endast ute efter en dokumenthanterare så köp Pages från App Store för 149 kr.
Funkar felfritt och är enligt mig användarvänligt och gediget.

Microsoft gör mao samma sak som Apple gör med sitt operativ –.dvs säljer en licens per maskin.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Microsoft gör mao samma sak som Apple gör med sitt operativ –.dvs säljer en licens per maskin.

Nu blir jag nyfiken... Vad är kopplingen mellan detta konstaterande kring operativsystem-licenser och den här trådens fråga?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nu blir jag nyfiken... Vad är kopplingen mellan detta konstaterande kring operativsystem-licenser och den här trådens fråga?

TS ställer en frågan om Microsoft är så "snikna" att de gör så och då är det ju av intresse hur andra mjukvaruleverantörer gör, inte minst Apple, som ju använder exakt samma licensmodell – en användare=en licens (eller för den som vill installera på fler = Family Pack)

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Apple, som ju använder exakt samma licensmodell – en användare=en licens (eller för den som vill installera på fler = Family Pack)

Jag har installerat Lion på 3 av mina macar utan att bryta mot några regler. Jag får använda den till så många datorer jag har helt enkelt. Likaså med iWord och deras andra program.

Ursprungligen av korthoga:

Jag har installerat Lion på 3 av mina macar utan att bryta mot några regler. Jag får använda den till så många datorer jag har helt enkelt. Likaså med iWord och deras andra program.

Nu måste vi komma ihåg att innan allt dök upp på Mac App store så var det 1 licens = 1 Mac
Vilket betyder att de skivor som finns kvar ute i handeln fortfarande är så.

Jo, men anledningen till att jag ifrågasätter det är att detta inte gäller hos Apple längre. Program köpta på App Store får ju användas på "alla dina datorer".

Lion om det medföljer ny dator får inte installeras på någon annan Mac.
Bara den versionen som är köpt på App store får installeras på flera system.

Ja, men trådens ämne handlar ju om licenser till programvara som köpts, inte som medföljt datorn. Därför förstår jag inte varför man ska försöka dra paralleller till licensvillkoren på programvara som medföljer en dator.

Äpplen och bananer liksom...

Bevaka tråden