Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

13 testade smartphones - ingen iPhone

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Haha, skräll att de har gått på antennagate....
Man kan ju undra om de ens har testat den.

Varför är det skräll?
Har själv testat med tre olika iPhone 4 här på jobbet, alla med olika abonnemang och alla fick en tydlig dämpning i mottagningen när jag höll fingret över ”skarven”.

Kör man med fodral så är det inget problem, men tycker allt att det är en miss att så lite krävs för att signalen mottagningen ska dämpas.
Varför kunde man inte sätta den skarven (för 3G/GSM) på toppen eller botten?
Tror det blir en rätt annorlunda design gällande detta i nästa iPhone.

Alla mobiler har softspots - ställen där man kan dämpa antennprestationen med specifikt grepp. På iPhone4 SER man denna softspot och kan då systematiskt upprepa signaldroppet. Detta gjorde att - tillsammans med iPhones enorma mediagenomslag som sådant - att antennagate uppstod.
Det enda ovanliga med en iPhone4 är såtillvida att man SER softspotten. När det gäller mottagningsprestation generellt så är iPhone4 varken sämre eller bättre än andra smartphones. Veteskapliga tester har visat detta - en del tester visar att mottagningen är bättre än genomsnittet - andra att den är en liten aning sämre än genomsnittet.
Antennagate är alltså ett mediafenomen - en slags modern myt - det har inget med radiovetenskap att göra.

Själv har jag varken mera eller mindre dropouts med min iPhone4 än jag haft med andra telefoner. Det är en medioker och ganska typisk smartphone när det gäller radiotelefoni - det är däremot marknadens vassaste och vackraste handdator.

Du har tydligen också gått på antennagate. Men det är helt ok. Dom flesta tror på antennagate. Media rules.

Ursprungligen av star-affinity:

Varför är det skräll?
Har själv testat med tre olika iPhone 4 här på jobbet, alla med olika abonnemang och alla fick en tydlig dämpning i mottagningen när jag höll fingret över ”skarven”.

Ursprungligen av Zimmerman:

...När det gäller mottagningsprestation generellt så är iPhone4 varken sämre eller bättre än andra smartphones. Veteskapliga tester har visat detta - en del tester visar att mottagningen är bättre än genomsnittet - andra att den är en liten aning sämre än genomsnittet...

Det känns som en bra avslutning på det sidospåret. Vill ni fortsätta antenn-diskussionen så finns det en gammal tråd om det. Fler inlägg på det spåret i den här tråden kommer att raderas.

/Mod

Ursprungligen av maxcarlgren:

Mobiltelefoner 2010. Iphone 4 får se sig slagen av bland annat Nokia 5800 och 5230.

Vem läser testen i Råd & Rön??

Klart de inte tar med Iphone då den hade vunnit lätt

Bevaka tråden