Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote Disc - kan man _någonsin_ spela film?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Sitter med min nya DVD-box i näven, 7 DVDer. Och en Stationär brummande iMac. Och en MacBook Air. Upplägget är solklart; stoppa in skivan i iMacen, ta med MacBook Air'en och kolla film i soffan.

Men det går inte. Enligt Apple (Troubleshooting DVD or CD Sharing) _skall_ det inte gå heller. De _vill/får_ inte göra det möjligt att titta på film på en MacBookAir.

Så nu undrar jag bara; har någon hittat något smart litet program som går runt detta? VLC får jag inte att fungera, tex.

Tack på förhand,

Andreas
P.S. För de som hade tänkt säga det; jo, jag har Handbrake också... men va f***n apple...

Det finns en post här nånstans som inte postades för längesen där man sa att det fungerar, och hade testat. Kan ha varit i nya MBA-tråden.

Fast optisk media är ju lite 1900-tal så ta och rippa skivorna du.

Hade jag varit dig hade jag börjat med att installera PLEX

Plex - A Complete Media Solution

på din iMac

och sedan installerat PLEX även på din bärbara och varför inte lägga in PLEX på din iPhone också

PLEX hanterar ALLT vad gäller media ... sedan har den inbyggd trasncoding som du inte ens tänker på som löser streamning från din iMac som blir din Media Server ... sedan kan du på dina "clienter" oavset om det är en Apple TV 2, iPhone, Ipod Touch, iPad eller MBA streama alla filmer ...

gällande att få över mediat till din mediaserver så är inte handbrake den enda lösningen ...

RipIt – Rip DVDs on your Mac to watch movies anywhere – The Little App Factory

Metakine - Fairmount

men som sagt PLEX is the way to go ... bro...

Hur Plexa till ATV2 menar du?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-31 01:44

Den måste jailbreakas innan du kan installera Plex på ATV2.

1
Bevaka tråden