Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper helt ny produkt som världen aldrig skådat (gissningar/önskemål)

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-29 18:16

Jag tänker ett multitouch-tangentbord med olika "tangentuppsättningar" för olika mjukvaror. Snabb åtkomst till olika fönster, kommandon, verktyg o.s.v.

Ursprungligen av joakimo:

Jag tänker ett multitouch-tangentbord med olika "tangentuppsättningar" för olika mjukvaror. Snabb åtkomst till olika fönster, kommandon, verktyg o.s.v.

Riktigt god idé i min bok! Som musikskapare skulle det vara skitgött att kunna ha ett control-interface med rec, play, osv till Logic, för att sedan i nästa sekund swipea över till ett virtuellt klaviatur, ungefär som det i Garageband för iPad. Eller varför inte ena stunden en ritplatta, för att i nästa kunna välja verktyg i Photoshop?

En öppen standard där olika mjukvarutillverkare kan släppa sina egna layouts

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-13 00:10
Ursprungligen av joakimo:

Jag tänker ett multitouch-tangentbord med olika "tangentuppsättningar" för olika mjukvaror. Snabb åtkomst till olika fönster, kommandon, verktyg o.s.v.

Lite som detta? Optimus Maximus keyboard

Ursprungligen av Cokey:

Lite som detta? Optimus Maximus keyboard

Trivsamt pris: "Online price: 60,000 p.
≈ 1980 US$
≈ 1460 €"

Ursprungligen av monkey_man:

Trivsamt pris: "Online price: 60,000 p.
≈ 1980 US$
≈ 1460 €"

Blev inte enormt köpsugen kanske... Men känns som en grejj Apple skulle kunna göra bättre (och snyggare).

Ursprungligen av Brandylf:

Blev inte enormt köpsugen kanske... Men känns som en grejj Apple skulle kunna göra bättre (och snyggare).

Här har du Apples "förbättrade och snyggare" dito:

Apple wins 3D patent for Kinect-like gesture navigation

Blev du mer sugen nu, Brandylf?

Ursprungligen av The Real Viking:

Här har du Apples "förbättrade och snyggare" dito:

Apple wins 3D patent for Kinect-like gesture navigation

Blev du mer sugen nu, Brandylf?

Haha ja det kan man väl säga, fast det där är ju några steg längre än vad jag hade tänkt mig.

Självklart en iSpace (första person-rymdskeppen) med 'back to Mothership' funktion, om vi nu skulle tappa bort oss.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-12 17:32

en fysisk iCalender, alltså en iPad/iPhone med enbart kalenderfunktion. Back to basics!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-09-12 18:07

Jag gissar på att det handlar om en ny serie laserskrivare.

New Apple CEO Tim Cook: 'I'm Thinking Printers' | The Onion - America's Finest News Source

Kul skämt. Printers! Pappersutskrifter! Vad är iPad jämfört med det? Kul skämt - många går nog på det. The Onion!

(synd att dom lade till det där med att iPhone 5 skulle försenas flera år - annars hade fler gått på det och roligare hade det varit - det var fegt av The Onion)

Ursprungligen av jahve:

Jag gissar på att det handlar om en ny serie laserskrivare.

New Apple CEO Tim Cook: 'I'm Thinking Printers' | The Onion - America's Finest News Source

Senast redigerat 2011-09-12 19:03
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-12 18:36

Visst. Och att de ska skjuta upp lanseringen av iPhone 5 i minst 4 år.
Låter som ett aprilskämt...

datorchip linser med wifi för lagringsåtkomst och internet såklart... Linserna finns redan, men inte med osx

TV . helt klar TV ...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-09-16 16:49
Ursprungligen av gotfredsen:

TV . helt klar TV ...

Instämmer!

Jag hade ju fel när jag sa att Apple aldrig skulle ge sig in på mobiltelefonmarknaden - men denna gång känner jag mig absolut säker: Apple kommer aldrig någonsin att tillverka teveappatarer. No way. Det finns inte på kartan :-D.

En TV-apparat är en bildvisare med inbyggd radiomottagare för modulerad radiosignal med ljud och rörlig bild - denna signal kan komma från kabel, markantenner eller sattelit. Detta är definitionen av TELEVISION. Allt annat kallas för bildskärm eller monitor. Om Apple släpper en typ iMac med inbyggd AppleTV så blir jag inte förvånad (gäsp) - men dom kommer aldrig att släppa en TV-apparat.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-09-16 20:00
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag hade ju fel när jag sa att Apple aldrig skulle ge sig in på mobiltelefonmarknaden - men denna gång känner jag mig absolut säker: Apple kommer aldrig någonsin att tillverka teveappatarer. No way. Det finns inte på kartan :-D.

En TV-apparat är en bildvisare med inbyggd radiomottagare för modulerad radiosignal med ljud och rörlig bild - denna signal kan komma från kabel, markantenner eller sattelit. Detta är definitionen av TELEVISION. Allt annat kallas för bildskärm eller monitor. Om Apple släpper en typ iMac med inbyggd AppleTV så blir jag inte förvånad (gäsp) - men dom kommer aldrig att släppa en TV-apparat.

Alla har en dator, mobiltelefon och TV. It's good business

Alla har en spis och en dammsugare också. Kylskåp. Etc. Etc. Många företag som tillverkar saker som alla har har konkat genom tiderna :-D. Det finns absolut inget givet samband mellan "alla har" och "good business". Apple är väl en av bevisen - dom tjänar fruktansvärt mycket pengar även på datorer trots att en mycket, mycket liten del av jordens befolkning köper Mac istället för PC. Andra som säljer 10 gånger mera enheter går på knäna :-D.

Ursprungligen av Csoft:

Alla har en dator, mobiltelefon och TV. It's good business

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-09-16 21:08
Ursprungligen av Zimmerman:

Alla har en spis och en dammsugare också. Kylskåp. Etc. Etc. Många företag som tillverkar saker som alla har har konkat genom tiderna :-D. Det finns absolut inget givet samband mellan "alla har" och "good business". Apple är väl en av bevisen - dom tjänar fruktansvärt mycket pengar även på datorer trots att en mycket, mycket liten del av jordens befolkning köper Mac istället för PC. Andra som säljer 10 gånger mera enheter går på knäna :-D.

Jag håller med i det du säger, däremot så tror jag att Apple har en vision om det digitala hemmet. En premium televisionsapparat som gör att Apple säljer mer digitala media via sina affärer är inte så långt ifrån de banor jag själv hade tänkt. Men nu är jag ju varken Tim Cook eller Steve Jobs

Jag kommer nog aldrig köpa en "Apple-TV" (ej att förväxlas med AppleTV!) om det nu kommer någon iaf.

Ursprungligen av Zimmerman:

Apple kommer aldrig någonsin att tillverka teveappatarer. No way. Det finns inte på kartan :-D.

Hoppas du har rätt!

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag hade ju fel när jag sa att Apple aldrig skulle ge sig in på mobiltelefonmarknaden - men denna gång känner jag mig absolut säker: Apple kommer aldrig någonsin att tillverka teveappatarer. No way. Det finns inte på kartan :-D.

En TV-apparat är en bildvisare med inbyggd radiomottagare för modulerad radiosignal med ljud och rörlig bild - denna signal kan komma från kabel, markantenner eller sattelit. Detta är definitionen av TELEVISION. Allt annat kallas för bildskärm eller monitor. Om Apple släpper en typ iMac med inbyggd AppleTV så blir jag inte förvånad (gäsp) - men dom kommer aldrig att släppa en TV-apparat.

Låt mig omformulera mig .. Jag önskar att Apple släpper en 55 tum dator monitor med inbyggt OS X ... en stoooor iMac som man hänger på väggen ... jag hoppas verkligen att Apple skippar att bygga in en tunner .. får då slipper man en sådan där tråkig kvartalsavgift ..

Ursprungligen av gotfredsen:

... jag hoppas verkligen att Apple skippar att bygga in en tunner .. får då slipper man en sådan där tråkig kvartalsavgift ..

Sorry borry… SVT planerar att ta ut avgift även om du inte har tuner inbyggd… Om det blir verklighet eller ej vet vi inte… men det blir ingen större skillnad (om man ser på licensavgiften), eftersom nästan alla i Sverige både har tv och datorer.

Ursprungligen av The Real Viking:

Sorry borry… SVT planerar att ta ut avgift även om du inte har tuner inbyggd… Om det blir verklighet eller ej vet vi inte… men det blir ingen större skillnad (om man ser på licensavgiften), eftersom nästan alla i Sverige både har tv och datorer.

Men inte alla betalar...

Jag har betalat licensavgiften sen jag flyttade hem till Sverige trots att jag aldrig tittar på SVT sedan de slutade visa speedway GP, så jag ser avgiften jag betalar som stöd till deras SR P1 verksamhet.

Jag hoppas Apple kommer med något som löser massor av mina problem, men jag tvivlar på det då de är för många att lista här...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-09-19 21:29
Ursprungligen av gotfredsen:

Låt mig omformulera mig .. Jag önskar att Apple släpper en 55 tum dator monitor med inbyggt OS X ... en stoooor iMac som man hänger på väggen ... jag hoppas verkligen att Apple skippar att bygga in en tunner .. får då slipper man en sådan där tråkig kvartalsavgift ..

Om de släpper en sådan TV skulle jag bli väldigt förvånad om den inte kör iOS.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-19 22:27
Ursprungligen av gotfredsen:

Låt mig omformulera mig .. Jag önskar att Apple släpper en 55 tum dator monitor med inbyggt OS X ... en stoooor iMac som man hänger på väggen ... jag hoppas verkligen att Apple skippar att bygga in en tunner .. får då slipper man en sådan där tråkig kvartalsavgift ..

Köp valfri tv plus en mac mini.
Köp valfri tv plus en appleTV.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-05 20:54
  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-19 08:22
Ursprungligen av zappee:

Apple Moves Forward With TV Plans - WSJ.com

Ytterligare ett steg BORT från den datortillverkare jag alltid sett Apple som...

Kommer aldrig att glömma den stolthet och tillhörighet man kände en gång i tiden.

What next?! Kylskåp?! Spisar?!

  • Avstängd
  • 2011-12-05 21:27
Ursprungligen av LCR:

Ytterligare ett steg BORT från den datortillverkare jag alltid sett Apple som...

Kommer aldrig att glömma den stolthet och tillhörighet man kände en gång i tiden.

What next?! Kylskåp?! Spisar?!

Jaaa, en spis med iOS, glashäll med pekskärm... bara snurra runt med fingret för att få igång en platta storlek och styrka i diameter av ritad cirkel och antal varv... att sen minska värmen eller stänga av kan man ju låta sina klåfingriga barn få göra... O:-)

Ursprungligen av LCR:

Ytterligare ett steg BORT från den datortillverkare jag alltid sett Apple som...

Kommer aldrig att glömma den stolthet och tillhörighet man kände en gång i tiden.

What next?! Kylskåp?! Spisar?!

Vad är problemet?

Bevaka tråden