Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygga och bra högtalare för Mac?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-14 13:26

Vad gäller "hifi" vs "monitor" eller "studio" högtalare så är lite smaken som baken. Vissa gillar inte den platta eller neutrala ljudbild ett par riktiga studiohögtalare ger. För andra öppnar de detaljer man aldrig hört tidigare. Även relativt hårt komprimerade källor som Spotify kan i en studiomiljö låta väldigt annorlunda (notera detta inte nödvändigtvis är "bättre" eller "sämre"). Ett par bra Genelec studio-monitorer högtalare kan vara lite irriterande om man ex. har hårt komprimerade ljudkällor. Men då går vi upp en bit i prisklass också.

Personligen ser jag fördelen i både och. Men jag är inte rädd för att dra lite i EQ:n när jag lyssnar på Spotify i studion på jobbet.

En snabb sökning så fick Bose jag skrev om ovan lite sval kritik på cnet där man rekommenderade M-Audio framför dem.

  • Medlem
  • 2011-08-14 19:33

Audyssey Lower East Side Speakers: Desk-Small, TV-Brilliant

Audyssey Lower East Side ser ju intressanta ut, har även optisk in :).. tror dock att dom inte har börjat säljas än.

Bevaka tråden