Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Organisering av koden

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-09 16:55
Ursprungligen av klarabara:

Hur gör man med bilder i en mobil-version när man organiserar koden? Jag vill ju inte ladda samma som på den vanliga siten utan i mindre format, nu har jag bara löst det med en mobil-mapp. Finns det någon smartare lösning?

Har inte kommit dit själv riktigt än. Chriss Coyier har skrivit denna: Different Stylesheets for Differently Sized Browser Windows | CSS-Tricks om hur man relativt enkelt anpassar sidan efter webbläsarens storlek. För dina bilder, för att den teknik skall funka, måste de då laddas via stilmallen och inte direkt via img-taggar.
Har man lyckats sniffa sig till att man är i en mobilwebbläsare kunde man kunna tänka sig att via javascript/jquery skriva om alla bilders src-attribut så att de pekar mot en variant i lägre upplösning.

Det var en tenta i användbarhet, 30.5 av 32, helt ok.

Har jobbat med att få den responsive beroende på browserns storlek därför mitt svar har dröjt.
Har inte fått den att skriva current-tag på den valda meny-delen, men blogg-länken fungerar!

Sidan ligger nu på klaranilsson.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-05 23:09
Ursprungligen av klarabara:

Det var en tenta i användbarhet, 30.5 av 32, helt ok.

Har jobbat med att få den responsive beroende på browserns storlek därför mitt svar har dröjt.
Har inte fått den att skriva current-tag på den valda meny-delen, men blogg-länken fungerar!

Sidan ligger nu på klaranilsson.se

Aha, nu upptäckte jag det där med "responsive webdesign". Det var kul. Det funkade elegant med sidtitel och meny, men brödtexten hamnade bakom det hela i smala fönster. Jag antar att du är medveten om det.

Grattis på fin-fina tentaresultatet.

Jo, det hade jag visst, jag ljög. Sorry.

Dock får jag inte ett särskilt id för om klara, men det kan göra detsamma.

Tack så mycket för hjälpen!

Ah, de smalare fönstren jiddrar. Jobbar på det..

Tack tack.

Bevaka tråden