Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skaffa developer-konto så man kan få tag i iOS5?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-06 02:02
Ursprungligen av keptang:

edit: Efter att ha läst lite så verkar det bara vara b1 och b2 som hade sista datum igår..

Jo fast de stänger av konton så kranen för att få nya betor stryps. Vilket lämnar en med en låst telefon. Fast man kanske kan nedgradera? I bland kan man ibland kan man inte verkar det som.

Ursprungligen av acke:

Jo fast de stänger av konton så kranen för att få nya betor stryps. Vilket lämnar en med en låst telefon. Fast man kanske kan nedgradera? I bland kan man ibland kan man inte verkar det som.

Lite OT, men man kan alltid nedgradera. Om man vet hur man gör såklart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-06 17:53
Ursprungligen av keptang:

Lite OT, men man kan alltid nedgradera. Om man vet hur man gör såklart.

Ok, inte någon stor sak detta i sådant fall. Folk får punga ut med 99 dollar om de nu måste köra ett halvfärdigt system och ingen kan tjäna pengar på detta. Själv är jag för gammal för det (och då är jag ändå inte så gammal).

Inlägg #29 och #30 har flyttats hit från en annan tråd. Passar bättre här än i en tråd om iPhone 5-spekulationer.

/Mod

Men ingen är väl så korkad att man installerar developer preview på något annat än sina utvecklarenheter och håller vardagstelefonen med en officiell version av iOS?

Ursprungligen av hummel:

Men ingen är väl så korkad att man installerar developer preview på något annat än sina utvecklarenheter och håller vardagstelefonen med en officiell version av iOS?

Det är inga developer previews, det är beta-releaser.

Ang. enheter för utveckling, det är lite dubbelt det där.
Om folk endast skulle lägga in det på sina utvecklingsenheter så skulle Apple få väldigt lite rapporter om saker som inte fungerar, eftersom man använder en utvecklingsenhet mest för att testa sina egna appar, inte för att buggtesta iOS.

Vissa lägger in det på sina vanliga telefoner och andra på både och. Många har säkert inte heller extra enheter för utveckling.

Det är bra om folk lägger in det på sin vanliga telefon så att iOS testas fullt ut när folk använder det dagligen och kan skicka in buggrapporter.

Du har helt vad gäller namnet på releaserna för iOS.
Taget från Apple:

This version of iOS is intended only for installation on development devices registered with Apple's Developer Program.

Ursprungligen av hummel:

Du har helt vad gäller namnet på releaserna för iOS.
Taget från Apple:

This version of iOS is intended only for installation on development devices registered with Apple's Developer Program.

Kan du förtydliga vad du menar? Jag förstår inte.

Ursprungligen av keptang:

Kan du förtydliga vad du menar? Jag förstår inte.

Han påstår att du har rätt på vad det heter (beta), men inte hur det får användas (this version blahaaa.).

Jag vet vad du menar, jag vet också att du har rätt och att hummel verkar ägna sig åt semantik.

ok.

Eftersom hummel verkar vara med i developer-programmet så föreslår jag att releasenotes för iOS 5.0 b5 läses; http://developer.apple.com/library/prerelease/ios/#releasenotes/General/RN-iOSSDK-5_0/_index.html

"This version of iOS is intended only for installation on devices registered with Apple's developer program."

Jag ser inget om development devices..

Ursprungligen av keptang:

ok.

Eftersom hummel verkar vara med i developer-programmet så föreslår jag att releasenotes för iOS 5.0 b5 läses; http://developer.apple.com/library/prerelease/ios/#releasenotes/General/RN-iOSSDK-5_0/_index.html

"This version of iOS is intended only for installation on devices registered with Apple's developer program."

Jag ser inget om development devices..

Min kommentar baseras på det Apple skriver några rader ovanför nedladdningslänken på developer.apple.com. Försöker bara informera, vill inte vara elak eller reta upp någon.

Sen är det väl så att det är de som säljer slots som åker dit, inte de som har sin iPhone registrerad hos en polares utvecklarkonto..?
Jag rapporterar buggar till utvecklare så de kan rapportera dessa till Apple.. Även om jag själv inte är utvecklare så hjälper jag Apple hitta buggar och hjälper utvecklare att rapportera buggarna till Apple..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Sen är det väl så att det är de som säljer slots som åker dit, inte de som har sin iPhone registrerad hos en polares utvecklarkonto..?

Det enda som händer i så fall är att du inte kan uppdatera till kommande betor. Så småningom kommer den du har att utgå och enheten blir låst till dess den skarpa versionen släpps och du kan uppdatera till den.

Ursprungligen av Pain Reaper:

Jag rapporterar buggar till utvecklare så de kan rapportera dessa till Apple.. Även om jag själv inte är utvecklare så hjälper jag Apple hitta buggar och hjälper utvecklare att rapportera buggarna till Apple..

Det är förstås bra gjort, dessvärre är det ganska många som inte gör det utan verkar tro att iOS 5 redan är klart och att det hela bara handlar om att man vill vänta med att släppa det. Att det bara dagar efter att första betan släpptes började komma in flera recensioner i App Store där program fick bottenbetyg för att de inte fungerade under iOS 5 visar att många helt enkelt inte vet vad betatestning är eller varför man gör det.

Ursprungligen av Marcus K:

Det är förstås bra gjort, dessvärre är det ganska många som inte gör det utan verkar tro att iOS 5 redan är klart och att det hela bara handlar om att man vill vänta med att släppa det.

Så dum tror jag faktiskt inte att det finns någon som är. Givetvis är det bara fanbois som vill vara fräcka och "ligga i framkanten" liksom....

Ursprungligen av Marcus K:

Det enda som händer i så fall är att du inte kan uppdatera till kommande betor. Så småningom kommer den du har att utgå och enheten blir låst till dess den skarpa versionen släpps och du kan uppdatera till den.

skönt det iaf att jag isf kan fortsätta använda mobilen även om jag då inte kan uppdatera till Betor.. Får snällt vänta på den skarpa om det skulle bli så då.. Hoppas karma håller Apple borta från min iPhone eftersom jag rapporterar buggar

Senast redigerat 2011-08-09 10:18

Eller så vill många av oss testa de nya funktionerna för att vi är nyfikna.. Jag väntade till Beta 3 innan jag chansade o gör inget väsen av att jag har iOS 5 på min lur..

Senast redigerat 2011-08-09 15:21
Bevaka tråden