Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPad 3 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 10:07

Alla vet ju vad som kommer. Klart de kan visa upp en del av produkten. Folk kommer att skvallra om den i alla fall, kanske mer till och med.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-02-29 10:34

"And touch." Hmm... Skulle inte det kunna tyda på att *alla* fysiska knappar försvinner?

Ursprungligen av tomcat:

"And touch." Hmm... Skulle inte det kunna tyda på att *alla* fysiska knappar försvinner?

Tror jag inte alls på. Och varför skulle man vilja ta bort den fysiska hemknappen? Jag förstår inte skälet till varför den skulle kunna störa någon.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-02-29 10:44
Ursprungligen av pmarriott:

Tror jag inte alls på. Och varför skulle man vilja ta bort den fysiska hemknappen? Jag förstår inte skälet till varför den skulle kunna störa någon.

Nä, inte vet jag. Tänkte mest att i Apples minimalistiska designstil så vore det kanske rimligt att ersätta alla fysiska knappar med nån slags touchkontroll.

read this .. holy shit .. säger jag bara .. vilken analys ..

This Is the iPad 3 Hiding In Plain Sight

Citat:

Not only that, but there seems to be NO home button, which explains the mention of the "And touch." in their invitation. How can we know? First, the photo they are showing is on portrait mode. You can't achieve that icon spacing in the landscape mode (which is the only explanation for the lack of home button).
Moreover, the icon falls right onto the same water drop that the current iPad 2 falls while in portrait mode. The same happens with the reflection on the dock. And, on top of that, it's impossible to get the same icon spacing in landscape mode. Clearly, Apple's invitation is showing a photo of the iPad in portrait mode. And there's no button to be seen.
Unless they turned it upside down, of course. By why would Apple do that? Perhaps to tease us, but it really doesn't make much sense. Or maybe the whole thing is a lie, lie, LIE! Remember, nothing is real until Apple unveils it.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-29 12:03

Jag tror vi har sett det sista av Home-knappen.

Gör ingenting, tycker jag. Mest en vanesak.

Ursprungligen av zinned:

Jag tror vi har sett det sista av Home-knappen.

Gör ingenting, tycker jag. Mest en vanesak.

Nja... Det finns nackdelar med softknappar - speciellt om de är implementerade som på HTC Desire S med en värdelös ljussensor som ska tända knapparna när det behövs men missar... Så att jag får gissa i mörkret var de befinner sig... Ett av mina favirothatobjekt:)

Jag vet inte. Jag har aktiverat gestures på min, men sitter fortfarande och dubbeltrycker på hemknappen för att växla mellan applikationer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-29 12:17
Ursprungligen av pmarriott:

Jag vet inte. Jag har aktiverat gestures på min, men sitter fortfarande och dubbeltrycker på hemknappen för att växla mellan applikationer.

Jag växlar inte heller program med fyra fingrar till vänster/höger, däremot använder jag alltid fyra fingrar uppåt för att få fram listan av senast använda program.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja... Det finns nackdelar med softknappar - speciellt om de är implementerade som på HTC Desire S med en värdelös ljussensor som ska tända knapparna när det behövs men missar... Så att jag får gissa i mörkret var de befinner sig... Ett av mina favirothatobjekt:)

Där hängde jag inte med, du använder ju gestures...?

Jo, men mina erfarenheter av softknappar är baserat på HTC Desire S som inte har gester för de funktioner som softknapparna implementerar.

Om man tittar noga på bilden så ligger det en liten ljus "skugga" där hemknappen borde vara. Jag är skeptisk. Jag är beredd att satsa.....ja... en hel tia, på att iPad 3 har en hemknapp.

Dessa bilder har gått runt på de stora ryktessajterna idag, och de visar en hemknapp:

New iPad parts pictures show the…wait for it…button | 9to5Mac | Apple Intelligence

Jo, jag såg det där och kände ett litet glädjeskutt:)

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-01 21:15

Snart kommer 5.1 eller 6.0:)
Undrar hur den kommer att rulla på min gen1a??

Vilken tid börjar iPad 3 eventet? Svensk tid.

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Vilken tid börjar iPad 3 eventet? Svensk tid.

Så här går det när moderatorerna tillåter flera öppna trådar om nästan exakt samma sak... Man får svara på samma fråga ett par gånger om dagen.

Apples event börjar nästan uteslutande vid samma tid - kl 19.00, svensk tid. Vet inte hur många gånger under årens lopp man svarat på den frågan nu...

Annars har du nedräknare på MacRumors' eller MacWorlds svenska hemsida...

Senast redigerat 2012-03-06 17:34
  • Medlem
  • 2012-03-06 22:54

När 4S släpptes var det flera sajter som bevakade eventet som gick på knäna. Någon här tipsade om en svensk sida med ett par goa göteborgare som referade i realtid vad som sas. Är det någon här som kommer ihåg vad denna sida hette?

  • Medlem
  • 2012-03-07 09:37
Ursprungligen av Dalle:

När 4S släpptes var det flera sajter som bevakade eventet som gick på knäna. Någon här tipsade om en svensk sida med ett par goa göteborgare som referade i realtid vad som sas. Är det någon här som kommer ihåg vad denna sida hette?

Är det slashat du tänker på? Dom är från Göteborg.
Slashat.se | Din machete i teknikdjungeln

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-07 07:37

Jag hoppas på ett OS som gör att inte Safari kraschar hela tiden

Retina känns väll 100% självklart .. frågan är väll om "...and touch" i Appels inbjudan betyder något (TeslaTouch) eller inte ...

Det har förvånnat mig att Apple går ut så tydligt och visar upp produkten rätt upp och ner som dom gjorde i inbjudan ... och vissar i inbjudan att det är en Retina skärm ...

Det får mig att tro att denna ipad

"Has more then just meets the eye"

Det hade varit otroligt häftigt och coolt, och jag skulle så klart vilja att det kom något sådant, men jag tror inte på det. Inför varje event så dyker det alltid upp någon ganska vild spekulation - precis det som behövs för att ett gäng människor ska bli riktigt besvikna att det bara blev de saker som Gruber listade tidigare.

Man är bara så van vid hur Apples event brukar vara, hur deras modus operandi, om man så vill, ser ut - efter alla dessa år med events att det är sällan man blir riktigt riktigt överraskad av någon "outlandish" funktion.

Men önskedrömmar är det sista som dör.

Ursprungligen av gotfredsen:

Retina känns väll 100% självklart .. frågan är väll om "...and touch" i Appels inbjudan betyder något (TeslaTouch) eller inte ...

Det har förvånnat mig att Apple går ut så tydligt och visar upp produkten rätt upp och ner som dom gjorde i inbjudan ... och vissar i inbjudan att det är en Retina skärm ...

Det får mig att tro att denna ipad

"Has more then just meets the eye"

Som andra redan sagt bättre än jag så är det knappast en iPad 3 som figurerar i bilden, i den mån det ens är en riktig produkt in action (förmodligen är det ett photoshopjobb). De som pillar med inbjudningarna på Apples PR-avdelning sitter långt nere i hierarkin och ges knappast någon åtkomst till prototyperna. Gruber hade en ganska bra utläggning om det i förra veckans Talk Show, men poängen var iaf att Apple inte läcker saker via sina inbjudningsmail.

Jag tror heller inte att vi får några överraskningar hårdvarumässigt eftersom i princip varenda komponent redan läckts. Vilket kommer att leda till sedvanlig stor besvikelse och analytiker som förespår Apples fall (vänta, det har ju redan hänt), precis som vid alla deras andra produktsläpp. Eventuella överraskningar kommer snarare på mjukvarusidan, för de lär ju vilja visa upp något som drar nytta av retina-skärmen.

Ursprungligen av Samuel K:

Som andra redan sagt bättre än jag så är det knappast en iPad 3 som figurerar i bilden, i den mån det ens är en riktig produkt in action (förmodligen är det ett photoshopjobb). De som pillar med inbjudningarna på Apples PR-avdelning sitter långt nere i hierarkin och ges knappast någon åtkomst till prototyperna. Gruber hade en ganska bra utläggning om det i förra veckans Talk Show, men poängen var iaf att Apple inte läcker saker via sina inbjudningsmail.

Jag tror heller inte att vi får några överraskningar hårdvarumässigt eftersom i princip varenda komponent redan läckts. Vilket kommer att leda till sedvanlig stor besvikelse och analytiker som förespår Apples fall (vänta, det har ju redan hänt), precis som vid alla deras andra produktsläpp. Eventuella överraskningar kommer snarare på mjukvarusidan, för de lär ju vilja visa upp något som drar nytta av retina-skärmen.

förstår din poäng .. mycket möjligt är det så ... men det intressanta med just TeslaTouch är att tekniken inte syns ... dom som äger / håller i en iPad 3 display komponent.. kan inte se om den har TeslaTouch eller inte för det syns inte .. det är det som är poängen ...

precis som när iPhone 4 läkte ut så fata folk inte det där med de svarta streken i ramen .. dom som då hade den stulna iPhone 4 i sin hand visste eller fata inte att det dom såg var en tre delad antenn ...

jag säger inte att 100% att denna version kommer ha TeslaTouch ... men det är inget som hindrar att så är fallet men jag hade inte reagerat om det inte var för Apples .."...and touch" eller deras övertydlighet med Retina Display eller att de rakt upp och ner visat retina skärmen i inbjudan ..

Ursprungligen av gotfredsen:

förstår din poäng .. mycket möjligt är det så ... men det intressanta med just TeslaTouch är att tekniken inte syns ... dom som äger / håller i en iPad 3 display komponent.. kan inte se om den har TeslaTouch eller inte för det syns inte .. det är det som är poängen ...

Det är faktiskt en bra poäng. Jag är fortfarande skeptisk, men jag ska inte dissa idén. Överlag har det hittills varit omöjligt att fixa ett haptiskt gränssnitt som lurar känseln tillräckligt bra (det är sannolikt vårt mest svår-duperade sinne) utan stora tekniska eftergifter, men det vore helt fantastiskt om någon löst det problemet. Vi får se ikväll!

Det har ju visats läckta bilder på displayen, och det enda som kunde konstateras var att pixeltätheten tycktes vara dubbelt så hög. Hade det funnits någon form av teknik för taktil feedback så hade detta nog märkts, något hade varit annorlunda med displayen när den granskades uppförstorat. Så har inte varit fallet.

Men, som sagt, om sex timmar vet vi. Och då ska vi återkomma till de här trådarna.

Ursprungligen av Capeman:

Det har ju visats läckta bilder på displayen, och det enda som kunde konstateras var att pixeltätheten tycktes vara dubbelt så hög. Hade det funnits någon form av teknik för taktil feedback så hade detta nog märkts, något hade varit annorlunda med displayen när den granskades uppförstorat. Så har inte varit fallet.

Men, som sagt, om sex timmar vet vi. Och då ska vi återkomma till de här trådarna.

det är det som är grejen .. om du läser igenom alla eller delar av TeslaTouch infon så kommer du se att TeslaTouch tekniken inte kan urskiljas från en vanlig Touch display ... tekniken är inte synlig för det nakna ögat och tekniken ligger ihop med den "vanliga" touch tekniken ... jag hade inte ens vågat tro på Tesla Touch om det hade varit så att man hade kunnat urskilja det .. men så är alltså inte fallet

som du skriver .. vi får se .. om några timmar .. blir inte besviken om den INTE har TeslaTouch i år .. men det blir inte ett lika självklart köp .. TeslaTouch är för mig som när Apple introducerade gyrot ... kanske inget man köpte produkten för i början men med tiden så blir det något mycket större än man trodde det var från början ..

jag vill gärna ha nästa ipad ... på en skala mellan 1 til 10 .. så är köp begäret just nu 8 utan TeslaTouch ... men skulle TeslaTouch komma så ökar köpbegäret med runt 1000%

Ursprungligen av gotfredsen:

det är det som är grejen .. om du läser igenom alla eller delar av TeslaTouch infon så kommer du se att TeslaTouch tekniken inte kan urskiljas från en vanlig Touch display ... tekniken är inte synlig för det nakna ögat och tekniken ligger ihop med den "vanliga" touch tekniken ... jag hade inte ens vågat tro på Tesla Touch om det hade varit så att man hade kunnat urskilja det .. men så är alltså inte fallet

som du skriver .. vi får se .. om några timmar .. blir inte besviken om den INTE har TeslaTouch i år .. men det blir inte ett lika självklart köp .. TeslaTouch är för mig som när Apple introducerade gyrot ... kanske inget man köpte produkten för i början men med tiden så blir det något mycket större än man trodde det var från början ..

jag vill gärna ha nästa ipad ... på en skala mellan 1 til 10 .. så är köp begäret just nu 8 utan TeslaTouch ... men skulle TeslaTouch komma så ökar köpbegäret med runt 1000%

Nej, och du kan inte se Retinadisplayens pixlarmed nakna ögat heller - det är det som är vitsen! Som jag skrev så har man ju tittat på displayen kraftigt uppförstorad.

Ingen hade dock blivit gladare än jag om jag har fel och du rätt! Har dock lärt mig att sluta med stora uppförstorade förhoppningar innan events - fast i år kanske är året då Apple riktigt skräller.

Min källa är på Disney kan jag tillägga. Om Apple kallar det TeslaTouch visste han dock inte. Dom har nog ett eget namn för det - som vanligt :-).

Ursprungligen av Zimmerman:

Min källa är på Disney kan jag tillägga. Om Apple kallar det TeslaTouch visste han dock inte. Dom har nog ett eget namn för det - som vanligt :-).

det är inte Goofy va ? ... coolt om du har inside info ... om så är fallet .. tillåt mig att vara lite lite skeptisk

skämt å sido .. om jag har rätt så borde mina "Saida" Points öka till max här på 99.se

Bevaka tråden