Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programtraven tar för stor plats

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo,

Jag anser att programtraven eller programdocken, kalla den vad man vill, vad jag menar är rutan med alla program i, den är hutlöst stor och vill ändra storlek på den, mindre ikoner och bredare text, dvs så att texten under får plats,

Jag har letat i systemet men hittar inga inställningar för detta, som har med detta att göra. Någon som har ett bra tips?

Ursprungligen av everdark:

Tjo,
Jag anser att programtraven eller programdocken, kalla den vad man vill, vad jag menar är rutan med alla program i, den är hutlöst stor och vill ändra storlek på den, mindre ikoner och bredare text, dvs så att texten under får plats,
Jag har letat i systemet men hittar inga inställningar för detta, som har med detta att göra. Någon som har ett bra tips?

Om det är själva nedersta raden med dina program (kallat Dock) som du vill modifiera så kan du göra det genom att gå in under System Preferences och välja Dock. Där kan du ändra storleken på den.

När det gäller textstorleken som dyker upp ovanför ikonerna så kan du inte ändra på den om du inte hittar ett tredjeprogram som hanterar det. Du kan säkert på tips om det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-20 01:45

Högerklicka på programmappen i Dock och välj Visa innehåll som lista (istället för rutnät) Ger det ett utseende du trivs med bättre?

Högerklicka på den streckade linjen som skiljer programikonerna i Dock från mappikoner så får du en genväg till lite inställningar. Klick-dra på samma linje så ändrar du direkt storlek på Dock.

1
Bevaka tråden