Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har precis beställt en 12.000 Terabyte (TB) hårddisk.

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2011-04-08 16:40
Ursprungligen av Zimmerman:

Synd att Apple inte använder replikation/Akamai för iDisk. Då kanske den varit användbar för andra utanför Californien.

Jag använder inte iDisk i överhuvudtaget, däremot Dropbox som tyvärr också verkar bara köras från Amazon's S3 i USA. Men det fungerar helt ok, har 50G där nu och använder typ 43G.

Samma här. Gav upp med iDisk för flera år sedan. Trots att DB också bara ligger på USA-servrar så är det stor skillnad i speed. Bara att montera en iDisk tar ju löjligt lång tid - och att öppna en mapp med många filer är ju ett skämt - känns som modem- och floppytiden. Jag fattar inte att Apple inte fått till detta - även DB är väl WebDAV och ändå så mycket piggare.

Ursprungligen av studiox:

Jag använder inte iDisk i överhuvudtaget, däremot Dropbox som tyvärr också verkar bara köras från Amazon's S3 i USA. Men det fungerar helt ok, har 50G där nu och använder typ 43G.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-04-08 16:04

Ni ställer ju helt fel frågor. Den stora frågan är inte vad de ska med utrymmet till, utan om de fick mängdrabatt!

Jag tror att det är en struntsumma för Apple. Deras stora kostnader ligger nog på löner, utveckling och köp av hela företag/infrastrukturer. Inköp av dessa diskar är nog en spottstyvel.

Ursprungligen av PeeMaN:

Ni ställer ju helt fel frågor. Den stora frågan är inte vad de ska med utrymmet till, utan om de fick mängdrabatt!

Bevaka tråden