Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värme/frysproblem med din MBP 2011?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-18 22:42
Ursprungligen av FarbrorLeon:

Det där låter som lite väl höga temperaturer. Påminner dock om temperaturerna jag hade på innan uppdateringen kom. Har du kontrollerat så att de senaste uppdateringarna verkligen är installerade?

Jag trycker på software update och då säger den att de inte finns några så jag tror jag har installerat dom.

Men det löste sig alltså för dig efter uppdateringarna?

Om du kan testa angry birds i chrome appstore (kräver att man har google chrome) skulle jag bli glad. Jag har testat på några andra macbookpros (äldre) och där stannar temperaturen på typ 65 grader istället som för mig 100.

Ursprungligen av olal:

Jag trycker på software update och då säger den att de inte finns några så jag tror jag har installerat dom.

Men det löste sig alltså för dig efter uppdateringarna?

Om du kan testa angry birds i chrome appstore (kräver att man har google chrome) skulle jag bli glad. Jag har testat på några andra macbookpros (äldre) och där stannar temperaturen på typ 65 grader istället som för mig 100.

Japp uppdateringarna löste mina värmeproblem. Har chrome, men har dessvärre inget google-konto så där kan jag inte hjälpa dig.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-08-06 11:57
Ursprungligen av olal:
Ursprungligen av FarbrorLeon:

Det där låter som lite väl höga temperaturer. Påminner dock om temperaturerna jag hade på innan uppdateringen kom. Har du kontrollerat så att de senaste uppdateringarna verkligen är installerade?

Jag trycker på software update och då säger den att de inte finns några så jag tror jag har installerat dom.

Men det löste sig alltså för dig efter uppdateringarna?

Om du kan testa angry birds i chrome appstore (kräver att man har google chrome) skulle jag bli glad. Jag har testat på några andra macbookpros (äldre) och där stannar temperaturen på typ 65 grader istället som för mig 100.

Ta hem programmet Fan Control (gratis) och ställ in det på känsligaste nivå. Blir det nån skillnad? Min mbp kunde också bli över 90 grader varm vid olika krävande moment men kommer aldrig över 67 nu med det programmet. Ingen nyhet att Apple är väldigt återhållsamma med fläktarna native för man tror att det är bättre att datorn inte "hörs". Men det kanske är bättre än att den brinner upp.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-06 14:45
Ursprungligen av Jonait:

Ingen nyhet att Apple är väldigt återhållsamma med fläktarna native för man tror att det är bättre att datorn inte "hörs". Men det kanske är bättre än att den brinner upp.

Den brinner inte upp bara för att den blir lite varm. Blir den för varm så sänks först processorhastigheten, blir den varmare ändå så stänger den av sig helt och går att starta igen när den svalnat. Apple har räknat på det där och bedömt att varvtalen är alldeles utmärkta som dom är från början.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-08-10 12:53

Köper inte det så långe du inte har källa på det. "brinner upp" var ironiskt menat men likväl ska inte en processor överstiga 100 grader, vilken den gjorde innan jag beslutade mig för att hitta en lösning på kylning.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-08-10 12:57

101 grader uppmätt med iStat och knapparna ovanför centrerat vid F3 tangenten gick inte att ta på. Så varm ska inte en dator bli.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-08-10 13:15
Ursprungligen av Jonait:

101 grader uppmätt med iStat och knapparna ovanför centrerat vid F3 tangenten gick inte att ta på. Så varm ska inte en dator bli.

Nej så varm ska den inte bli och det är inte heller samma fel som den här tråden handlar om, det löstes för länge sedan med en uppdatering av Snow Leopard.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-08-12 22:02
Ursprungligen av Mija:

Nej så varm ska den inte bli och det är inte heller samma fel som den här tråden handlar om, det löstes för länge sedan med en uppdatering av Snow Leopard.

Hjälpte till att tipsa om ett program som kunde åtgärda värmeproblem. Ser inga problem med att hänvisa till att det har hjälpt mig

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-22 14:48

Min nya MBP 15" 2.0 Ghz ligger på 37 grader om inget program körs, den varmaste temperaturen jag noterat är 86 grader, för att uppnå den temperaturen lirade jag World Of Warcraft i någon timma. Vid normalt surfande, samt lite Youtube ligger temperaturen runt 45-55 grader. Är helt nöjd med temperaturerna!:)

//Jonas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-10 13:02

Jag installerade om min MBP13" i7 som hade temperaturer som era och nu ligger den oftast runt typ 60 (istället för 90) grader vid normal användning. Ingen aning om varför men...

Bevaka tråden