Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontantkort för mobilt bredband

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-01-06 14:16
Ursprungligen av koffas:

Precis vad jag behöver. Verkar dock som det är enormt långa köer, någon som vet ungefär när man kan förvänta sig att få sim-kortet, kan det handla om flera år?

Jag fick vänta i några månader när jag beställde mitt förra året. Nu tror jag dessvärre att det är ännu längre väntetider, men eftersom det inte kostar något är det bara att anmäla sig

Ursprungligen av koffas:

Precis vad jag behöver. Verkar dock som det är enormt långa köer, någon som vet ungefär när man kan förvänta sig att få sim-kortet, kan det handla om flera år?

Till GPS och kolla mejlen lite då och då är det perfekt, GPS drar i stort sett noll.

År är det inte, däremot troligtvis månader. Fram till dess kan du ju testa någon annan lösning.

Ursprungligen av koffas:

Kommer med största sannolikhet bli kund hos Tele2 när mitt abonnemang gå ut då de har riktigt schyssta studentpriser. Men är det någon som har koll på om det finns ett abonnemang med två sim-kort där man får dela på surfen på både sin iPad och iPhone?

Tele2 erbjuder inte sina kunder dubbla simkort. En del andra operatörer gör dock det. Telia är en av dem. Men om man inte behöver 3G/4G så ofta känns det som ett dyrare alternativ. Telia tar 69kr/månad, och om man bara använder det ett par dagar blir det dyra dagar.

Ursprungligen av Weedberg:

År är det inte, däremot troligtvis månader. Fram till dess kan du ju testa någon annan lösning.

Tele2 erbjuder inte sina kunder dubbla simkort. En del andra operatörer gör dock det. Telia är en av dem. Men om man inte behöver 3G/4G så ofta känns det som ett dyrare alternativ. Telia tar 69kr/månad, och om man bara använder det ett par dagar blir det dyra dagar.

Allra helst skulle jag nog ha något liknande som Tele2 har. Såg en hel fotbollsmatch hos mina morföräldrar i somras med 4g då de inte har WiFi och oj vilken dyr match. Men gillar fortfarande tanken på reklam-abonnemanget.

Ursprungligen av koffas:

Allra helst skulle jag nog ha något liknande som Tele2 har. Såg en hel fotbollsmatch hos mina morföräldrar i somras med 4g då de inte har WiFi och oj vilken dyr match. Men gillar fortfarande tanken på reklam-abonnemanget.

Vill du kunna se en fotbollsmatch eller ett längre videoklipp är det mycket smidigare med Tele2. Att behöva pausa för att titta på reklam ganska ofta blir jobbigt i längden. 100MB är dessutom ganska lite. Under de veckorna jag testade det blev jag arg på det många gånger. Dessutom så kommer reklamen oftare om man kommer upp i 4GB under en kalendermånad. Då är det reklam efter 15MB.

Ett alternativ skulle kanske vara att ha båda. Wifog som den huvudsakliga operatören, och Tele2 till fotbollsmatcher och film. Detta blir dock bara krångligt... Att hålla reda på ett löst nano-sim är inte lätt!
Ställ dig i kö, testa något annat under tiden, testa Wifog när det kommer, utvärdera.
Det finns alltså fördelar, och nackdelar, med båda.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-22 21:38

Nu när inte Wifog är gratis mer, har ni något tips på bra erbjudande för sporadiskt användande i iPaden?
Är det Tele2 On Demand som är bäst fortf?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-09-23 08:58
Ursprungligen av zappee:

Nu när inte Wifog är gratis mer, har ni något tips på bra erbjudande för sporadiskt användande i iPaden?
Är det Tele2 On Demand som är bäst fortf?

Oxå nyfiken... Oerhört besviken på Wifogs nya strategi

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-23 16:52

Jag har ett AllTele (som nyss blev uppköpt av Telenor...?) med obegränsad surf för 79 kr/mån. Hastigheten är strypt men inget surftak.

Bevaka tråden