Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka ny MBP med gammal MBP - hur göra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2011-03-07 16:44

Har letat lite i trådarna men inte hittat rätt.
Gör i stället ett försök att skriva min undran i ny tråd.

Jag har för närvarande en MBP från 2008.
Dock är jag sugen på att köpa en till, den nysläppta MBP som lanserades bara för någon vecka sedan.

Min fråga är då helt enkelt hur det går att föra över viktiga program m m från den gamla till den nya MBP:n.
Jag har ju en del dyra program så som Photoshop och Final Cut Express m m som jag vill ha i den nya datorn.

Är det flyttassistenten som skall användas då?

Har du en egen licens på Photoshop så måste du avregistrera din gamla dator, innan du kan installera det på den nya. Max 2 st datorer är det som gäller för PS och de övriga Adobeprogrammen. Har själv gjort det misstaget att försöka installera på den tredje (de andra två var sålda). Men det fixar Adobesupporten om det skulle hända dig.

Kör med flyttassistenten, smidigt! Köp en FW800 kabel (billigt) så går det bra fort!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2011-03-10 07:59

Flyttassistenten alternativt så flyttar du bara över hårddisken från den gamla till den nya datorn. Se bara till att ha senaste uppdateringarna till systemet installerade om du flyttar över disken.

1
Bevaka tråden