Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iOS 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Håller med, tillbaka till topic. Ett rykte påstår att IOS5 inte kommer att erbjudas till 3GS så då får vi väl se vad händer då.

Personligen så hoppas jag fortfarande mest på ett förbättrat meddelandesystem. Det nuvarande är dessvärre en av de svagaste punkterna på systemet.

Utöver detta har jag svårt att se vad som skulle kunna komma och som skulle ge mig en "wow-känsla". Det skulle vara om de tog bort den där dialogboxen som säger "inget att ångra" när jag har skakat på telefonen och det inte finns något att ångra;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-03 10:33

Har inte haft några större problem med Facebook-appen. Kanske bara är jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-03 22:40
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-04 01:11

WIFI-Sync av allt i iOS 5?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-05 10:02
Ursprungligen av Capeman:

Äntligen! Vi har ju pratat om detta förut. Det har ju känts lite väl meckigt att uppdatera programmen som det varit. Skulle som sagt gärna se det som ett alternativ i Mac OS X också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-05 12:10

Kan någon förklara varför det är så bra? Som det är nu uppdaterar jag de program som är på Iphonen när jag känner för det. Att uppdatera dem via datorn känns ju som en omväg oavsett vad, då jag (som artikeln säger) måste synkronisera med telefonen. Fördelen med att inte uppdatera via datorn är ju också att jag slipper uppdatera de program som jag inte använder.

Jag kanske svarar på min egna fråga i och med det här inlägget, höhö!

Ursprungligen av Adzam 1:

Kan någon förklara varför det är så bra?

Att uppdatera "over the air"?
Du slipper haka i telefonen?
Du har alltid "senaste versionen" av apps?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-05 12:17

Läs min ändring av inlägget; men jag svarar ändå på det du skrivit:

- Redan nu uppdaterar jag ju "over the air", då jag enbart uppdaterar appar via telefonen.
- Det behöver jag ju som sagt inte göra, då jag uppdaterar apparna via telefonen. För det här handlar väl bara om appar, inte all annan media? Dessutom hakar jag ju in telefonen varje dag för att ladda, så då fixar ju sig allt ändå.
- Jag föredrar att kunna ladda ner apparnas uppdateringar manuellt, då det inte alltid är så att man sitter på bra anslutning.

Min fråga är väl egentligen om mitt beteende när det kommer till att hantera appars uppdateringar kommer ändras i och med denna funktion. Om inte, vilka är det som kommer ha nytta av det? Jag kanske misstolkar alltihop.

Senast redigerat 2011-06-05 12:28

Uppdateringar gör man (iaf jag) redan OTA, om den nya funktionen i iOS5 innebär synk av annan media är svårt att veta nu.

För mig spelar det ingen större roll, har ett par album på telefon/iPad, resten streamar jag (musik/film).

Tror inte att funktionen kommer innebära någon stor förändring i användandet av enheterna, om det nu inte är så att man kan synka allt utan kabel.

Funktionen kommer att gå att stänga av, om man inte vill ha automatiska uppdateringar.

Apple kan få göra iOS 5 som i videon nedan, det vore ok för mig.

YouTube - ‪iOS 5 Concept HD | iSpazio‬‏

Så man slipper jailbreaka för att få dessa funktioner (de flesta iaf) som man måste idag.

Ursprungligen av keptang:

Apple kan få göra iOS 5 som i videon nedan, det vore ok för mig.

YouTube - ‪iOS 5 Concept HD | iSpazio‬‏

Så man slipper jailbreaka för att få dessa funktioner (de flesta iaf) som man måste idag.

Det där var riktigt välgjort, även om det egentligen bara är de två första funktionerna jag verkligen saknar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-05 23:13
Ursprungligen av keptang:

Apple kan få göra iOS 5 som i videon nedan, det vore ok för mig.

YouTube - ‪iOS 5 Concept HD | iSpazio‬‏

Så man slipper jailbreaka för att få dessa funktioner (de flesta iaf) som man måste idag.

Riktigt bra gjort, hoppas det är liknande funktioner Apple kommer visa imorn (åtminstone de tre första).

Ursprungligen av Capeman:

Det där var riktigt välgjort, även om det egentligen bara är de två första funktionerna jag verkligen saknar.

Du saknar med andra ord inte bättre hantering av notifications?

Ursprungligen av Adzam 1:

Du saknar med andra ord inte bättre hantering av notifications?

Hoppsan, glömde tydligen ordningen. Det jag inte saknar så mycket är möjligheten att lägga inställningar och kontakter direkt på hemskärmen. Widgets och bättre notifieringar saknar jag. Skulle även vilja se möjligheten att ha widgets på låsskärmen, mer än på hemskärmen.

Senast redigerat 2011-06-05 23:50
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-05 23:26

Mmm widgets på låsskärmen skulle vara guld värt.

Personligen skulle jag älska möjligheten att snabbt komma åt inställningar på det sättet konceptet visade, då jag ofta ändrar ljusstyrkan. (Det skulle i och för sig för min del kunna lösas på samma sätt som Apple har löst det på Ipaden, där man kommer åt ljusstyrkereglaget via multitaskingbaren.)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-06 10:48

Förlåt att jag går lite OT men tycker att vi behöver lite humor här också..

Här är en exlusive preview on iOS 5 som är gjort av en komiker/magiker eller vad vi ska kalla honom.. Väldigt bra gjort faktiskt.

YouTube - ‪Exclusive Preview on iOS 5‬‏

Lite som killarna som postade klippet på den stora iPad 2 innan den kom...

  • Medlem
  • karlstad
  • 2011-06-06 16:37

Haha fan va coolt gjort! "Apple-Alltid steget före"?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-06-06 11:00

Hahah, lite roligt!

Den här var ganska spot on...

Nu när iOS 5 visats upp och betan finns tillgänglig kan vi stänga den här ryktestråden. I tråden nedan kan vi diskutera iOS 5 Beta:

http://www.99.se/notiser/287522-ios-5-beta-1-tillgangligt-nu.html

/Mod

Bevaka tråden