Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nyköpt disk.

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sala
  • 2011-01-30 17:53

Grymt, ska nog försöka pula i ett OSX på ett minne jag med Rätt mycket bättre om man ser till risken att repa skiva osv utöver att det är smidigare. Sen kan man ju hoppas att hastigheten är snabbare än 8X superdrive, det har jag ingen aning om men det återstår att se

..SanDisk 16GB sa du!

Ursprungligen av Jonait:

Grymt, ska nog försöka pula i ett OSX på ett minne jag med Rätt mycket bättre om man ser till risken att repa skiva osv utöver att det är smidigare. Sen kan man ju hoppas att hastigheten är snabbare än 8X superdrive, det har jag ingen aning om men det återstår att se

..SanDisk 16GB sa du!

Hastigheten är snabbare än 8x SuperDrive, ja.

Du kan ju faktiskt göra en "clean install" på din Mac och installera alla uppdateringar och de program du vill ha. Sedan för du över en hel kopia av ditt nuvarande system till USB-minnet. Då kan du bara lägga tillbaka det om du behöver installera om systemet - och därmed sparar du mycket tid jämfört med om du ska göra om allt från början igen.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-01-30 18:07
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Hastigheten är snabbare än 8x SuperDrive, ja.

Du kan ju faktiskt göra en "clean install" på din Mac och installera alla uppdateringar och de program du vill ha. Sedan för du över en hel kopia av ditt nuvarande system till USB-minnet. Då kan du bara lägga tillbaka det om du behöver installera om systemet - och därmed sparar du mycket tid jämfört med om du ska göra om allt från början igen.

Kanonbra, hade inte tänkt på det själv om du inte sagt det. Mkt installationer som ska in sen! Tyvärr har man precis gjort en ominstallation efter en krasch med en SSD disk, så det känns inte jättelockande för tillfället... Men ska definitivt kommas ihåg.

Imorrn ska jag ge mit ut på jakt efter minne

  • Medlem
  • 2011-01-30 18:17
Ursprungligen av Jonait:

Kanonbra, hade inte tänkt på det själv om du inte sagt det. Mkt installationer som ska in sen! Tyvärr har man precis gjort en ominstallation efter en krasch med en SSD disk, så det känns inte jättelockande för tillfället... Men ska definitivt kommas ihåg.

Imorrn ska jag ge mit ut på jakt efter minne

Gallerian / Multicenter, Västerås alternativt Uppsala borde ju vara närmsta Kjell & Co-butik.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-01-30 19:02

Japp, nåt sånt borde det vara haha, tack!

Bevaka tråden