Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud ut, kontakt passar ej?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2011-02-13 19:36
Ursprungligen av ibish:

Det här kommer låta drygt, men jag säger det här för att du ska sluta plåga dig själv. Det ser ut som du är den som har flest krånglande prylar av alla på hela forumet. Visst, alla kan ha otur, men här är vad du kan göra åt saken:

1. Spara ihop lite pengar och köp en helt ny dator för en gångs skull. Sluta försöka göra kap på begagnade datorer.

2. Köp till ett Apple Care.

Men det är ju inte fel på datorn? Den är ju konstruerad så? Den är ju inte trasig?
Jag håller på att spara till en Mac pro som jag tänkte ha till tv´n. Så jag giter inte spara till en annan MBA.

Jesper Ohlsson: Ja det är mycket märkligt detta. Men det jag skulle vilja ha tag i är den där adapter som sägs finnas på Applestore som gör att andra pluggar passar. Apple har tydligen släppt en adapter till just denna datorn för just detta ändamålet så då vill jag ju ha en sådan.

Ursprungligen av Elajtenworld:

Men det är ju inte fel på datorn?

Jo, det är fel på din dator. Om iPhone-lurarna inte passar (som passar på alla andras MacBook Air), så måste det vara något fel på din dator. Något är snett eller konstigt på något sätt.

Ursprungligen av Elajtenworld:

...Men det jag skulle vilja ha tag i är den där adapter som sägs finnas på Applestore som gör att andra pluggar passar...

Den adaptern är inte smalare än kontakten på iPhone-lurarna. Så om iPhone-lurarna inte passar, så kommer inte den adaptern heller att passa.

Gå nu till en ÅF som kan titta på datorn, och förhoppningsvis hitta orsaken till varför din MacBook Air är annorlunda än alla andras.

Bevaka tråden