Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.06: Buggar och osnyggheter feedback-tråd

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Hm, nya problem.

När man tryckte på "Fler" ovanför varje inlägg kunde man dubbelcitera/multicitera. När jag trycker på fler nu så öppnas en dropdown, men den syns inte fullt ut. Den går bara ner till kanten av den lilla ramen

Kan bekräfta att jag har samma problem. Kanske blir en 4.07 uppdatering tidigt i veckan?

Ursprungligen av zappee:

När man tryckte på "Fler" ovanför varje inlägg kunde man dubbelcitera/multicitera. När jag trycker på fler nu så öppnas en dropdown, men den syns inte fullt ut. Den går bara ner till kanten av den lilla ramen

Åh, f... ja, det är mitt fel, glömde testa det. Så mycket för overflow: hidden; (som användes för att fixa problemet med att allt blev en smal spalt i vissa webbläsare).

Ursprungligen av zappee:

När man tryckte på "Fler" ovanför varje inlägg kunde man dubbelcitera/multicitera. När jag trycker på fler nu så öppnas en dropdown, men den syns inte fullt ut. Den går bara ner till kanten av den lilla ramen

Nu ska det vara fixat, förhoppningsvis utan andra problem introducerade

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-17 17:45
Ursprungligen av Adrian B:

Nu ska det vara fixat, förhoppningsvis utan andra problem introducerade

Japp, fungerar för mig. Bra jobbat

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-16 11:49

Nya inlägg-menyvalet ligger fortfarande på olika platser i den svarta resp den bruna menyn. Borde ligga lika för enkelhetens skull. I den bruna längst till vänster, i den svarta på femte plats.

Har samma bekymmer med "Fler", Chrome 8.0.552.237.

Ursprungligen av danbrynefall:

Har samma bekymmer med "Fler", Chrome 8.0.552.237.

Ja, det gäller nog alla oavsett webbläsare. Ska titta på det imorgon.

Jag väntar fortfarande på funktionen "mina inlägg" eller vad den hette... Där man får upp alla trådar som man skrivit i. "mina inlägg" som finns nu ger mig bara en lista på de trådar jag skapat.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag väntar fortfarande på funktionen "mina inlägg" eller vad den hette... Där man får upp alla trådar som man skrivit i. "mina inlägg" som finns nu ger mig bara en lista på de trådar jag skapat.

Dessa ligger väl under Bevakningar? Iaf gör dem det för mig.

Ursprungligen av keptang:

Dessa ligger väl under Bevakningar? Iaf gör dem det för mig.

Typiskt att gömma saker under nya menyer man aldrig använt

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag väntar fortfarande på funktionen "mina inlägg" eller vad den hette... Där man får upp alla trådar som man skrivit i. "mina inlägg" som finns nu ger mig bara en lista på de trådar jag skapat.

"Mina inlägg" fungerade först (efter den stora uppdateringen i december alltså) så att sidan visade en lista på alla inlägg. Det var inte så uppskattat så vi ändrade url:en i vB så att det inte var showposts=1 men då blev det tyvärr bara de trådar man *skapat* och det var faktiskt inte meningen.

Nu fungerar bevakningar ungefär så som vi vill att Mina inlägg egentligen ska fungera. Men det finns en skillnad, men skulle ju kunna tänka sig att man ändrat inställningarna så man inte automatiskt bevakar trådar man skriver i och bara aktivt väljer de man vill bevaka. Då skulle "Bevakningar" inte ge samma som "Alla trådar där jag skrivit inlägg".

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-16 22:47

Björnström, hört nått från AppStore om 99mac appen ännu? Väntan e olidlig.

Ursprungligen av Cokey:

Björnström, hört nått från AppStore om 99mac appen ännu? Väntan e olidlig.

Materialet är inskickat men jag vet inte mer än så! Ska se vad jag kan hitta för information!

Ursprungligen av Björnström:

Materialet är inskickat men jag vet inte mer än så! Ska se vad jag kan hitta för information!

Jag fick just lite extragrejer som ska skickas in - vi får appen nästan helt på svenska vilket är grymt. Jag hade faktiskt förväntat mig en helt engelsk app men vi har nu fått lokaliseringsfiler. Med lite tur har jag ett exemplar av appen inom 48 timmar! Får göra ett test på vår egen app helt enkelt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-17 22:33
Ursprungligen av Björnström:

Jag fick just lite extragrejer som ska skickas in - vi får appen nästan helt på svenska vilket är grymt. Jag hade faktiskt förväntat mig en helt engelsk app men vi har nu fått lokaliseringsfiler. Med lite tur har jag ett exemplar av appen inom 48 timmar! Får göra ett test på vår egen app helt enkelt

Jag hoppas Appen släpps i andra app store också och inte endast i Sverige.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-17 14:49

Låter mycket bra det..

Fortfarande samma bugg med Nya Inlägg där bara fem sidor visas även om man har fler sidor med olästa inlägg.

Väljer man att bevaka en tråd dyker det upp ett meddelande på engelska. Uppdaterar man t.ex. Dagens inlägg för snabbt får man ett meddelande som säger att man måste vänta fem sekunder på engelska.
Även när man klickat på "Bevaka denna konversation.." så kommer man till en sida som innehåller delar på engelska.

Ursprungligen av Scarecrow:

Väljer man att bevaka en tråd dyker det upp ett meddelande på engelska. Uppdaterar man t.ex. Dagens inlägg för snabbt får man ett meddelande som säger att man måste vänta fem sekunder på engelska.
Även när man klickat på "Bevaka denna konversation.." så kommer man till en sida som innehåller delar på engelska.

Skicka gärna med några ord eller en fras så fixar jag det!

Ursprungligen av Björnström:

Skicka gärna med några ord eller en fras så fixar jag det!

Klickar på "Bevaka denna konversation.." så ser man följande:
"Select how to be notified of updates. You can choose to only display the subscription in your control panel, or have updates emailed to you."
samt
"Select the folder that you would like to keep the subscription in. Folders can be used to organise your subscriptions."

När man valt att bevaka den valda tråden så ser man följande:
"A subscription for this thread has been added."

Laddar man om t.ex. "Dagens inlägg" för snabbt ser man följande:
"This forum requires that you wait 5 seconds between searches. Please try again in 2 seconds."

Vi jobbar på inför 4.10 uppdateringen på fredag. Imorgon bitti kommer vi gå igenom ALLA menyer och hela navigationen för att ta bort dublett-menyer och göra det mer lättanvänt och överskådligt.

Omröstningen om 99mac:s nya typsnitt pågår för fullt - rösta om du inte redan gjort det!

Jag fick första betaversionen av 99mac iPhone-appen alldeles nyss så jag ska installera och börja testa!

Vi har precis haft mötet angående sidnavigationen och förslaget är rätt omvälvande - men bra!

I eftermiddag kommer vi ha ett förslag som jag troligen lägger ut här i feedback så ni får "prata av er"
Rent praktiskt så innebär det mycket mer fokus på den svarta toppmenyn för navigation. Den bruna menyraden tappar sin undermeny.
Sidfoten används i stort sett uteslutande för "om oss" och annat som inte är primär navigation.

Återkommer med förslag!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 11:04

Det första jag skulle ta bort är den vänstra menyn på profil sidan. Den är ful, passar inte i sidan och det värsta av allt är total värdelös eftersom alla punkter kan nås från bruna top navigationen.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det första jag skulle ta bort är den vänstra menyn på profil sidan. Den är ful, passar inte i sidan och det värsta av allt är total värdelös eftersom alla punkter kan nås från bruna top navigationen.

//Rob

Menar du vänsterspalten här?
http://www.99.se/installningar/

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 13:15
Ursprungligen av Björnström:

Menar du vänsterspalten här?
http://www.99.se/installningar/

Ja precis, vänstra spalten. Onödig och förvirrande.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ja precis, vänstra spalten. Onödig och förvirrande.

//Rob

Jag lägger till den på listan över det som Klara ska gå igenom!

Ursprungligen av Robo-X:

...alla punkter kan nås från bruna top navigationen.

Alla?

Kan du inte visa med en skärmdump i stället.

För jag skulle vilja påstå tvärtom - att bara någon enstaka kan nås från menyn, t.ex "Bevakningar"

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 15:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Alla?

Kan du inte visa med en skärmdump i stället.

För jag skulle vilja påstå tvärtom - att bara någon enstaka kan nås från menyn, t.ex "Bevakningar"

Inte alla men tillräckligt många. Och varför inte lägga de länkar som fattas i den bruna menyn istället. Det är bättre att ha alla inställningar på ett ställe och gömma de inställningar som inte behövs så ofta i en pull down meny än att visa allt på din profil sida. Jag menar hur ofta går du in på din profil sida och klickar på redigera avatar?

//Rob

Vet inte om detta är en bugg som gäller uppdateringen, eller om det helt enkelt finns en tidsbegränsning för redigeringen.

Jag har sökt och hittat några inlägg om detta, men drog slutsatsen att det gällde annonser specifikt. Jag kan nämligen inte redigera gamla inlägg... Iom att mac-användandet utvecklas både i prylar och användningsområden så ville jag redigera min ursprungliga presentation, icke sa nicke!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-20 07:40
Ursprungligen av danbrynefall:

Vet inte om detta är en bugg som gäller uppdateringen, eller om det helt enkelt finns en tidsbegränsning för redigeringen.

Jag har sökt och hittat några inlägg om detta, men drog slutsatsen att det gällde annonser specifikt. Jag kan nämligen inte redigera gamla inlägg... Iom att mac-användandet utvecklas både i prylar och användningsområden så ville jag redigera min ursprungliga presentation, icke sa nicke!

Det har alltid varit så efter några månader kan du inte redigera dina inlägg.

//Rob

Bevaka tråden