Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kritik på hemsida önskas

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-11-28 14:43
Ursprungligen av LaHe:

Rent och snyggt, men skulle vilja ha att man kan se bilder som tumnaglar som man kan blädrat runt i och klicka på för en större bild.
Fina bilder!

Tack! Jag har en förkärlek för "stora" bilder och tycker att den här lösningen funkar bra. Sen finns det även vissa begränsningar i themet som jag har.

  • Avstängd
  • 2011-11-28 14:52
Ursprungligen av Potah:

Tack! Jag har en förkärlek för "stora" bilder och tycker att den här lösningen funkar bra. Sen finns det även vissa begränsningar i themet som jag har.

Jo, så klart, men det blir lite jobbigt för utomstående att få en överblick och sedan jämföra etc

Utomlands laddas sidan ohyggligt långsamt. Just nu står förstasidans bild (javascript?) bara och evighetssnurrar med ett grått "snurrhjul" (ladas alltså inte in alls). Alldeles nyss tog den timeout och visade en ful rad med text med något om 60 s över tiden. Efter några tvingande omladdningar av sidan kommer åtminstone den första bilden fram...

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-11-28 14:53
Ursprungligen av johan_tanying:

Utomlands laddas sidan ohyggligt långsamt. Just nu står förstasidans bild (javascript?) bara och evighetssnurrar med ett grått "snurrhjul" (ladas alltså inte in alls). Alldeles nyss tog den timeout och visade en ful rad med text med något om 60 s över tiden. Efter några tvingande omladdningar av sidan kommer åtminstone den första bilden fram...

Jag tror dessvärre att det är Binero som ligger bakom såna där saker, jag har hört sen tidigare att de är sega ibland och jag har själv upplevt det också. Ska försöka prova att lägga den på ett helt annat ställe och se om det gör någon skillnad.
Det är rätt dåligt kan man tycka av Binero, men jag vet inte hur stor roll det spelar att man klagar heller.

När jag försöker titta på sidan i Chrome (min huvudbrowser) så måste jag tyvärr meddela att sajten totalhavererar.

Jag kan se första bilden i respektive galleri, men så fort jag försöker bläddra är det kört, och inga bilder alls visas. Det går inte ens att bläddra tillbaka eller ladda om sidan – bilderna är som bortblåsta.

I Firefox och Safari funkar det dock som det ska.

Däremot kan jag väl säga att sidan är lite för trögladdad för att kännas helt bra, men bortsett från det (och den lilla smileyn) så är det inget jag studsar till på.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-11-28 14:57
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

När jag försöker titta på sidan i Chrome (min huvudbrowser) så måste jag tyvärr meddela att sajten totalhavererar.

Jag kan se första bilden i respektive galleri, men så fort jag försöker bläddra är det kört, och inga bilder alls visas. Det går inte ens att bläddra tillbaka eller ladda om sidan – bilderna är som bortblåsta.

I Firefox och Safari funkar det dock som det ska.

Däremot kan jag väl säga att sidan är lite för trögladdad för att kännas helt bra, men bortsett från det (och den lilla smileyn) så är det inget jag studsar till på.

Det där är också lite mysko, jag använder Chrome flitigast och har endast de andra två för att kunna testa och se ifall såna här saker funkar. De gånger jag har provat och det har varit problem så har det oftast varit problem med alla tre läsarna.
Än en gång, jag tror att det är Binero som är boven i dramat när det kommer till att saker och ting inte laddas som de ska. Ska testa en annan server framöver och se om det hjälper.
Smileyn är något slags resultat av en plugin om jag inte minns fel, ska se över den.
Tack för att du tog dig tid och kikade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-28 13:05

Sidan är långsam ja och jag sitter i Sverige på 100 MBit. Men fungerar gör den. En "miniatyr överblick" vore nog bra. Sen pysslar du kanske inte med retuschen men jag ser vad jag tror är en fotograf eller kamera i reflektionen på en bild!

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-11-28 15:03
Ursprungligen av Erik.dv:

Sidan är långsam ja och jag sitter i Sverige på 100 MBit. Men fungerar gör den. En "miniatyr överblick" vore nog bra. Sen pysslar du kanske inte med retuschen men jag ser vad jag tror är en fotograf eller kamera i reflektionen på en bild!

Tråkigt att det är flera av er som upplever den som långsam, jag försöker verkligen att spara ner bilderna så små som möjligt för att undvika onödig laddningstid men det spelar ingen roll om man har en leverantör som verkar lite smått instabil ibland, Binero. Jag får kolla över var jag ska ha sidan någonstans.
Det där med miniatyrer är ju en smaksak så klart, jag gillar stora bilder.
Jo jag gör allt med mina bilder från att ta dom till att fixa till dom. Att jag syns på bild här och var bjuder jag på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-28 15:38
Ursprungligen av Potah:

Det där med miniatyrer är ju en smaksak så klart, jag gillar stora bilder.

Det gör jag också men stora bilder är lite klumpiga när man vill hitta en specifik sådan. På tal om det vet jag inte om man på sidan faktiskt kan länka till en specifik bild - det är bra i referens sammanhang.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-11-28 16:43
Ursprungligen av Erik.dv:

Det gör jag också men stora bilder är lite klumpiga när man vill hitta en specifik sådan. På tal om det vet jag inte om man på sidan faktiskt kan länka till en specifik bild - det är bra i referens sammanhang.

Jag tror dessvärre inte att man kan länka bilder som ligger i ett galleri i det theme jag har, det är en begränsning som det kanske kommer en lösning på senare. Bilder i blogginlägg kan däremot länkas.

För mig fungerar inte sidan alls just nu i Safari 5.1.1. Bara sidhuvudet laddas (långsamt) och efter en stund dyker följande text upp:

"Image not loaded in 30 seconds: http://www.patriklindgren.se/wp-content/uploa...

Alltså samma fel som johan_tanying upplever.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-11-28 15:07
Ursprungligen av Capeman:

För mig fungerar inte sidan alls just nu i Safari 5.1.1. Bara sidhuvudet laddas (långsamt) och efter en stund dyker följande text upp:

"Image not loaded in 30 seconds: http://www.patriklindgren.se/wp-content/uploa...

Alltså samma fel som johan_tanying upplever.

Jag provade nyss precis samma sak med exakt samma version av Safari och det funkade fint, det tog någon sekund för den att ladda in sidan men sen dök den upp precis som vanligt utan problem. Undrar varför det är så?!
Mina kunskaper är dessvärre något begränsade inom det här området och hur det fungerar bakom osv. utan en lekman inom området. Det var mycket därför jag köpte ett färdigt theme som motsvarade mina önskemål.

Nu fungerade det för mig också, det verkar vara lite upp och ner med hastigheten.

Sen ska du ha en eloge för att du uppdaterar bloggen. Det finns inget tråkigare med en hemsida än en blogg som det aldrig händer något på, då kan man lika gärna vara utan bloggen.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2011-11-28 16:41
Ursprungligen av Capeman:

Nu fungerade det för mig också, det verkar vara lite upp och ner med hastigheten.

Sen ska du ha en eloge för att du uppdaterar bloggen. Det finns inget tråkigare med en hemsida än en blogg som det aldrig händer något på, då kan man lika gärna vara utan bloggen.

Jag ska kolla med Binero om de kan se något, förmodligen inte. Men som sagt, ska kolla om jag kan testa en annan server som inte huserar tusentals hemsidor samtidigt.

Du har så rätt angående bloggen, därför så kommer jag fortsätta köra ett eller kanske två inlägg/vecka för jag vill inte vara en sån som spottar ur sig saker bara för att utan innehåll. Kvalitet går före kvantitet i mina ögon.
Då kommer jag förhoppningsvis inte lessna lika snabbt heller för att jag får problem med saker att skriva om. Lagom är i det här fallet bra för min del.

När klockan nu är 09.45 hos mig är den 02.45 i Sverige. Lik förbannat laddar den inte hem första bilden. Visserligen är det generellt lite småsegt med utlandslinorna här, men exempelvis Aftonbladet laddar på 10-15 sekunder och 99 på ca 10 sek. Något måste vara fel hos Binero eller också är tidsinställningarna för dina scripts för lågt inställda. Jag får inte ens upp texten "Image not loaded in 30 seconds..."", utan framsidan kommer upp med vitt istället för bild. Den lilla texten "4/5" och pilarna för bläddring mellan bilderna syns, liksom menyn.

Bloggen funkar fint för texten men bilderna laddar långsamt, och till slut så syns kanske en fjärdeldel av bilderna. De saknade tumnaglarna syns inte alls (=vitt) och för de stora saknade bilderna skrivs "Image not loaded in 30 seconds: http://www.patriklindgren.se/wp-content/uploa...

Bevaka tråden