Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-14 16:08
Ursprungligen av andas:

Försöker själv jobba ikapp med The Walking Dead, som är en fantastisk serie. Men jag hittar ingen som verkar ha rättigheterna till säsong 3 och 4. Netflix, HBO och Viasat har 1-2.

Svårt att vara laglig ibland.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-01-14 19:02
Ursprungligen av andas:

Försöker själv jobba ikapp med The Walking Dead, som är en fantastisk serie. Men jag hittar ingen som verkar ha rättigheterna till säsong 3 och 4. Netflix, HBO och Viasat har 1-2.

Om tillräckligt intresse finns kommer de antagligen att utöka.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-01-14 19:03

Var det någon som kollade på True Detective som hade svensk premiär i måndags?

Jag är - än - inte lika imponerad som recensenterna, men HBO gör ju ingen skit.

Ursprungligen av planB:

Var det någon som kollade på True Detective som hade svensk premiär i måndags?

Jag är - än - inte lika imponerad som recensenterna, men HBO gör ju ingen skit.

Jag är böjd att hålla med - jag var inte heller imponerad men då kom sista repliken - och den var tillräcklig för att jag ska ge den några avsnitt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-01-14 22:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är böjd att hålla med - jag var inte heller imponerad men då kom sista repliken - och den var tillräcklig för att jag ska ge den några avsnitt.

Jag hoppas bara att inte hela säsongen blir en sådan där historia i två tidsplan à la Newsroom säsong två, där man måste hålla koll på folks frisyrer för att veta var man är...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-18 10:01

True Detective överträffade min galet höga förväntningar. En serie helt i min smak.

Ska se om S01E01 i kväll tänkte jag, älskar långsamma serier som man inte får missa ett ord eller en scen ur.

Ursprungligen av Solid:

True Detective överträffade min galet höga förväntningar. En serie helt i min smak.

Ska se om S01E01 i kväll tänkte jag, älskar långsamma serier som man inte får missa ett ord eller en scen ur.

Då kan jag rekommendera serien Touch på Netflix US. Där måste detaljstudera vinjetten för att hänga med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-18 20:46
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Då kan jag rekommendera serien Touch på Netflix US. Där måste detaljstudera vinjetten för att hänga med.

Tack för tipset. Den serien hade gått mig förbi helt. Läggs i att-se-högen.

Senast redigerat 2014-01-18 21:16
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-01-18 22:55

Intelligence, jag måste säga att jag gillar den serien. Det har visserligen endast gått två avsnitt men jag gillar den.

Almost Human har vuxit lite på de två avsnitten jag har sett, kan bli något.

Ursprungligen av Solid:

True Detective överträffade min galet höga förväntningar. En serie helt i min smak.

Ska se om S01E01 i kväll tänkte jag, älskar långsamma serier som man inte får missa ett ord eller en scen ur.

Den växer långsamt... Nu efter avsnitt fem så börjar den bli riktigt obehaglig.

Ursprungligen av BlackSmp:

Den växer långsamt... Nu efter avsnitt fem så börjar den bli riktigt obehaglig.

Såg femte avsnittet precis här med, börjar bli riktigt bra.
3e avsnittet var en svacka tycker jag.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-03-29 01:05

I vakuumet som uppstod efter briljanta True Detective har jag nu börjat se Hannibal (Ber om ursäkt om detta redan diskuterats). Hett tips för alla som tycker om psykologisk thriller!

Nu är det snart dags... Ska vi ta samma diskussion i år också?

https://m.youtube.com/watch?v=UKM75XrS5XM

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är det snart dags... Ska vi ta samma diskussion i år också?

https://m.youtube.com/watch?v=UKM75XrS5XM

Bara en vecka kvar... ska bli skoj att se igen!

Tips (förutom GoT som är strålande bra säsong 4) så kan jag rekommendera Fargo. Två avsnitt så här långt och jag tror att alla 10 avsnitten kommer att hålla en hög nivå

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-04-27 17:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Tips (förutom GoT som är strålande bra säsong 4) så kan jag rekommendera Fargo. Två avsnitt så här långt och jag tror att alla 10 avsnitten kommer att hålla en hög nivå

Jag såg första avsnittet och visst ser det lovande ut. Jag har dock lite svårt för svarta komedier där svärtan är så grafiskt blodig.

Martin Freeman är ju som alltid mycket sevärd. Jag tänker hela tiden på Gösta Ekman / Papphammar när jag ser honom agera.

Ursprungligen av planB:

Jag såg första avsnittet och visst ser det lovande ut. Jag har dock lite svårt för svarta komedier där svärtan är så grafiskt blodig.

Martin Freeman är ju som alltid mycket sevärd. Jag tänker hela tiden på Gösta Ekman / Papphammar när jag ser honom agera.

Du har rätt, jag har inte tänkt på det men det är lite Gösta Ekman över Martin Freeman

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-27 18:36

Är svag för advokat serier och denna är min favorit just nu.
Den fick en nytändning i mitten av femte säsongen känns det som.

http://www.imdb.com/title/tt1442462/?ref_=nv_...

  • Medlem
  • Täby
  • 2014-04-27 18:55

Kan tipsa om miniserien Klondyke... Riktigt bra och man är inte fast i en evighet

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-28 11:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Tips (förutom GoT som är strålande bra säsong 4) så kan jag rekommendera Fargo. Två avsnitt så här långt och jag tror att alla 10 avsnitten kommer att hålla en hög nivå

Håller med om att Fargo är bra
Kanske inte 9.2 i betyg som den har på IMDB men en stark åtta är det.

Var kan man se fortsättning 3-4 med svensk text till Suits?

Ursprungligen av calinou:

Var kan man se fortsättning 3-4 med svensk text till Suits?

Menar du avsnitt 3-4 eller säsong 3-4? Vad använder du för att se på serien, är det tex Netflix?

Utveckla gärna, svårt att hjälpa dig annars.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Menar du avsnitt 3-4 eller säsong 3-4? Vad använder du för att se på serien, är det tex Netflix?

Utveckla gärna, svårt att hjälpa dig annars.

Jag har sett säsong 1 och 2 på Netflix och skulle vilja se de andra ifall den finns textad på svenska.

Ursprungligen av calinou:

Jag har sett säsong 1 och 2 på Netflix och skulle vilja se de andra ifall den finns textad på svenska.

Finns det text på svenska så finns det, finns det inte, så finns det inte. Inte svårare än så.

Det kommer nog på DVD och netflix så småningom.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Finns det text på svenska så finns det, finns det inte, så finns det inte. Inte svårare än så.

Hur ska man ta reda på i vilken site de andra säsonger spelas?
Finns det en plats där man kan få info (antal säsonger, var de spelas eller säljs och dylikt) om samtliga serier?

Ursprungligen av calinou:

Hur ska man ta reda på i vilken site de andra säsonger spelas?
Finns det en plats där man kan få info (antal säsonger, var de spelas eller säljs och dylikt) om samtliga serier?

Inte vad jag känner till. Antal säsonger kan du få på tex IMDB.com, resterande info är nog bäst att googla efter.

Tips: Mixology. Det blev bara en säsong men jag gillade denna serie som utspelar sig en kväll i en bar

Annars så har jag sent omsider fastnat för Mad Men. Jag trodde inte att den skulle vara så bra som den var (och som många andra sagt:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Tips: Mixology. Det blev bara en säsong men jag gillade denna serie som utspelar sig en kväll i en bar

Annars så har jag sent omsider fastnat för Mad Men. Jag trodde inte att den skulle vara så bra som den var (och som många andra sagt:)

Jag såg början av första avsnitt av Mad Men och tyckte att den verkade vara för "macho". Suits är på gränsen också tycker jag Mixoligy har jag inte sett. Tack för tipset!

Ursprungligen av calinou:

Jag har sett säsong 1 och 2 på Netflix och skulle vilja se de andra ifall den finns textad på svenska.

Säsong 3 släpps på skiva den 3/12 (preliminärt datum enligt Discshop), så om inte Netflix har plockat upp den säsongen innan dess kan du ge dig själv en tidig julklapp
Säsong 4 började sändas i USA i juni.

Bevaka tråden