Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.04: Buggar och osnyggheter feedback-tråd

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om man lägger till 99.se som ikon på sitt skrivbord lägger det inte automatiskt upp den ikon ni hade för den funktionen tidigare, skulle uppskatta om det fixades.

När man rapporterar ett inlägg får man upp följande text:
"OBS!: Den här funktionen ska ENDAST användas för att rapportera spam, annonser i trådar och otrevliga inlägg (bråk, otrevligheter etc)."

Den texten bör ändras.

Rapporteringsfunktionen kan ju även användas för trådar som ligger i fel forum, trådar med dåliga rubriker, dubbletter, korspostningar, m.m.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

När man rapporterar ett inlägg får man upp följande text:
"OBS!: Den här funktionen ska ENDAST användas för att rapportera spam, annonser i trådar och otrevliga inlägg (bråk, otrevligheter etc)."

Den texten bör ändras.

Rapporteringsfunktionen kan ju även användas för trådar som ligger i fel forum, trådar med dåliga rubriker, dubbletter, korspostningar, m.m.

Den nya texten är nu:

Rapportera gärna spam, annonsinlägg, otrevliga inlägg (bråk etc), trådar som ligger i fel forum, dåliga rubriker, dubbletter, korspostningar m.m. Ett mail skickas automatiskt till moderatorerna som fixar problemet så fort vi hinner.

Och så vill jag ännu en gång påminna om "focus" på lösenordsfältet när man ska göra en moderering. Det känns som ett väldigt onödigt handgrepp att behöva klicka in sig i det fältet varje gång man ska göra en moderering.

Jämför alltså med detta.

I föregående står det 1 119 inlägg, och i detta står det 1 200 inlägg.

Är inte idén att det alltid ska visa antalet totala inlägg?

För att bäst illustrera detta så gör jag två inlägg i tråden.

Titta på mitt antal inlägg i detta svar, och så tittar ni på mitt antal inlägg i mitt nästa svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-09 19:41
Ursprungligen av Tobias Schelin:

För att bäst illustrera detta så gör jag två inlägg i tråden.

Titta på mitt antal inlägg i detta svar, och så tittar ni på mitt antal inlägg i mitt nästa svar.

Det står samma på båda hos mig.

Ursprungligen av zappee:

Det står samma på båda hos mig.

Då är det nog ändå en bugg som behöver åtgärdas.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-10 16:26
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Då är det nog ändå en bugg som behöver åtgärdas.

Det är för att när du skapar ett nytt inlägg i en tråd så uppdateras inte hela sidan, bara inlägget som du skapar.
Om du går in och väljer uppdatera (CMD+R) sida så kommer det att stå samma på båda inläggen.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Då är det nog ändå en bugg som behöver åtgärdas.

Det är inte en bugg - det är en feature

Dynamiska data uppdateras inte varje gång du laddar om sidan - det skulle bli alldeles för tungt för databasen och servern. Så mycket som möjligt cachas och uppdateras med jämna mellanrum på 5 minuter upp till någon timme för icke-relevanta grejer.

Det förklarar en del.

Fortfarande no joy med inloggning på store.99.se. Och när jag tittar längst ned på sidan ser jag

Användare online: 36 gäst(er)

Vilket får mig att tro att 35 andra personer har samma problem... Är det månne så att det sålts väldigt lite via store.99.se på senare tid? Jag tror inloggningssvårigheterna är orsaken i så fall.

Ursprungligen av tageborg:

Fortfarande no joy med inloggning på store.99.se. Och när jag tittar längst ned på sidan ser jag

Användare online: 36 gäst(er)

Vilket får mig att tro att 35 andra personer har samma problem... Är det månne så att det sålts väldigt lite via store.99.se på senare tid? Jag tror inloggningssvårigheterna är orsaken i så fall.

Denna bugg ligger högt upp i listan och är fixad senast fredag.

Ursprungligen av Björnström:

Denna bugg ligger högt upp i listan och är fixad senast fredag.

Coolt, tack.

Nu har vi utökat utvecklarteamet till totalt fyra personer. Sedan imorse sitter Klara (känd som Klarabara här på 99mac) och jobbar med designen av nästa större uppdatering av 99.se. Det finns en hel del att förbättra!

På fredag släpper vi 99mac 4.06 som innehåller en mängd buggfixar och förbättringar av utseende och funktionalitet.

Nästa vecka kommer Adrian till 99mac HQ (han bor i Umeå till vardags) och då räknar vi med en riktigt effektiv vecka som avslutas med 99mac 4.1 på fredagen.

Senast redigerat 2011-01-11 16:04
Ursprungligen av Björnström:

Nu har vi utökat utvecklarteamet till totalt fyra personer. Sedan imorse sitter Klara (känd som Klarabara här på 99mac) och jobbar med designen av nästa större uppdatering av 99.se. Det finns en hel del att förbättra!

På fredag släpper vi 99mac 4.06 som innehåller en mängd buggfixar och förbättringar av utseende och funktionalitet.

Nästa vecka kommer Adrian till 99mac HQ (han bor i Umeå till vardags) och då räknar vi med en riktigt effektiv vecka som avslutas med 99mac 4.1 på fredagen.

Jättekul att ha en duktig designer i teamet - vi blir ifrågasatta till höger och vänster här

Kanske sagts i nån tråd, men skriver det här:

Underforumen under Apple programvara och Övrig mjukvara är alltid blå.
Kan de inte va grå (som med övriga olästa forumrubriker) om inget uppdaterats, så man kan klicka rätt direkt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-11 18:59
Ursprungligen av Chaosstar:

Kanske sagts i nån tråd, men skriver det här:

Underforumen under Apple programvara och Övrig mjukvara är alltid blå.
Kan de inte va grå (som med övriga olästa forumrubriker) om inget uppdaterats, så man kan klicka rätt direkt?

Det var bland det första som rapporterades när nya designen kom och som jag tycker är ett stort praktiskt fel men trots det ingen uppdatering på den fronten...än.

Ursprungligen av Chaosstar:

Kanske sagts i nån tråd, men skriver det här:

Underforumen under Apple programvara och Övrig mjukvara är alltid blå.
Kan de inte va grå (som med övriga olästa forumrubriker) om inget uppdaterats, så man kan klicka rätt direkt?

Jag skapar en buggrapport på det imorgon bitti. Är det bara dessa två forumkategorier där problemet finns eller är det alla forum?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-12 18:23

Kan tillägga att fbcdn.com fortfarande är ohyggligt långsam till och från.

Vi siktar på 4.06 uppdatering efter lunch imorgon.

Nästa vecka kommer Adrian ner från Umeå och jobbar med oss på kontoret. Kommer bli en superproduktiv vecka med en kul uppdatering nästa fredag!

Nu stänger vi 4.04 feedback-tråden inför lanseringen av 4.06 som innehåller många buggfixar. Så fort den nya tråden är uppe så länkar jag vidare dit.

Bevaka tråden