Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.04: Buggar och osnyggheter feedback-tråd

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Forum-trådar/Artiklar/Tester, nu rörigare än någonsin, är det något ni kommer att städa upp så att det inte blir 4 inlägg för samma sak?

Påpekade detta även i denna tråd men det var inget större intresse (http://www.99.se/feedback/283246-mig-pa-redaktionens-artiklar.html).

[ATTACH="CONFIG"]28069[/ATTACH]
Utav dessa 4 "inlägg" innehåller 3 bara länkar till det 4e.

Om jag går in på 99 och kikar under Nya inlägg eller Dagens inlägg och sedan stänger Safari-fliken som 99 är öppet i för att sedan öppna 99 igen någon minut senare och besöka Nya inlägg eller Dagens inlägg igen kan meddelandet om för snabba sökningar dyka upp. Det har hänt ett par gånger har jag noterat.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-01-02 14:56
Ursprungligen av Scarecrow:

Om jag går in på 99 och kikar under Nya inlägg eller Dagens inlägg och sedan stänger Safari-fliken som 99 är öppet i för att sedan öppna 99 igen någon minut senare och besöka Nya inlägg eller Dagens inlägg igen kan meddelandet om för snabba sökningar dyka upp. Det har hänt ett par gånger har jag noterat.

Det här händer mig så gott som varenda gång jag går in med Firefox (3.6.13)...

Det står fortfarande att det bara är fem sidor inlägg när man går in på "Nya inlägg", även om det skulle vara väldigt många fler.

Avatarer visas inte för alla om man kommenterar en artikel, men de syns i forumtråden.

Exempel:
- Artikel: http://www.99.se/artiklar/2364-mcafee-spar.html
- Forumtråd: http://www.99.se/nyhetskommentarer/283470-artikel-mcafee-siar-om-2011-virus-till-mac.html

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-30 23:43

Skicka denna sida via e-post under diskussionsverktyg fungerar inte:

Citat:

Foo Bar,

This is a message from frazze ( mailto:[email protected] ) from the 99mac ( 99mac - Förstasidan ).

The message is as follows:

Jag tror att du kanske vore intresserade av att läsa den här webbsidan:
http://www.99.se/showthread.php?t=showthread.php?t=277195&referrerid=839&referrerid=839

Från,
frazze

99mac takes no responsibility for messages sent through its system.

URL:n innehåller dubbla showthread.php och referrerid. Dessutom är översättningen fläckvis. Foo Bar och mailadress är medvetet ändrade.

Ursprungligen av frazze:

Skicka denna sida via e-post under diskussionsverktyg fungerar inte:

URL:n innehåller dubbla showthread.php och referrerid. Dessutom är översättningen fläckvis. Foo Bar och mailadress är medvetet ändrade.

Fixat!

Forumet "Utveckling för Mac & iPhone" borde döpas om, så att man inkluderar även iPad och iPod Touch.

T.ex "Utveckling för Mac & iOS".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Forumet "Utveckling för Mac & iPhone" borde döpas om, så att man inkluderar även iPad och iPod Touch.

T.ex "Utveckling för Mac & iOS".

Agreed. Dock känns det mer träffbart med "Utveckling för Mac & iOS-enheter".

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Agreed. Dock känns det mer träffbart med "Utveckling för Mac & iOS-enheter".

Fixat.

Ni behöver en ny favicon, vBulletin standard är inte vacker.

Bör ha högsta prioritet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-02 14:48
Ursprungligen av keptang:

Ni behöver en ny favicon, vBulletin standard är inte vacker.

Bör ha högsta prioritet.

Kolla din browser och cookies(?). Jag ser nämligen 99:s favicon sedan långt tillbaka i Safari. Browserberoende?

Ursprungligen av frazze:

Kolla din browser och cookies(?). Jag ser nämligen 99:s favicon sedan långt tillbaka i Safari. Browserberoende?

Sorry, det skulle jag såklart skrivit.

Det är på iPad samt iPhone.

Mercury Browser/Atomic Web/Perfect Browser.
Alla browsers som visar favicon på iOS verkar det som (safari gör det inte vad jag sett).

Hej allihopa!

Idag är det första arbetsdagen av 2011 och vi är igång igen. Första veckan kommer bli lite långsammare än vanligt pga halvdag onsdag och helgdag torsdag men vi har planerat in en mindre uppdatering till på fredag (4.05) med buggfixar och lite andra ändringar.

Fokus just nu är att få klart vår 99mac iPhone App och om allt går enligt plan så skickar vi in materialet till AppStore nästa vecka för godkännande...

Jag kommer gå igenom hela den här tråden och sammanställa buggar i vårt projektsystem nu.

Ursprungligen av Björnström:

Hej allihopa!

Idag är det första arbetsdagen av 2011 och vi är igång igen. Första veckan kommer bli lite långsammare än vanligt pga halvdag onsdag och helgdag torsdag men vi har planerat in en mindre uppdatering till på fredag (4.05) med buggfixar och lite andra ändringar.

Fokus just nu är att få klart vår 99mac iPhone App och om allt går enligt plan så skickar vi in materialet till AppStore nästa vecka för godkännande...

Jag kommer gå igenom hela den här tråden och sammanställa buggar i vårt projektsystem nu.

Vi har ändrat lite i planeringen och kommer uppdatera till 99mac 4.05 redan idag!

En anledning är att vi kommer satsa på en lite större uppdatering nästa vecka (en veckas iteration) och har tagit in en ny designer som kommer hjälpa oss finslipa utseendet. Hon börjar på måndag!

Jag kommer låta den här tråden leva kvar tills nästa uppdatering (det blir ingen ny 4.05 Buggar och osnyggheter).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-04 12:18

Fortfarande problem med reklamen...static.ak.fbcdn.net är snuskigt långsam igen och nästan omöjliggör surf från iOS, även från dator laddar sajten långsamt.

Ursprungligen av zinned:

Fortfarande problem med reklamen...static.ak.fbcdn.net är snuskigt långsam igen och nästan omöjliggör surf från iOS, även från dator laddar sajten långsamt.

Hmm - det där är inte reklam, det är Facebook "likes" osv. Laddas bara för den som är Facebook Connected. (har nu fått veta att den laddas för alla).

Senast redigerat 2011-01-04 22:18
Ursprungligen av Björnström:

Hmm - det där är inte reklam, det är Facebook "likes" osv. Laddas bara för den som är Facebook Connected. Vet inte riktigt vad det beror på...

Det laddas tyvärr för alla som påpekats tidigare, jag är inte Facebook Connected, men den står ändå och tuggar på static.ak.fbcdn.net.

edit: Just nu är det http://www.facebook.com/2008/fbml som inte vill vara med.
Vad är det för adress ni anropar förresten, den finns inte ens? Om den nu ska finnas, kanske bara är en API-grej.
[ATTACH="CONFIG"]28118[/ATTACH]

Senast redigerat 2011-01-04 14:54
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-04 15:30
Ursprungligen av Björnström:

Hmm - det där är inte reklam, det är Facebook "likes" osv. Laddas bara för den som är Facebook Connected. Vet inte riktigt vad det beror på...

Ok men då är det andra fel med denna för jag är så långt ifrån Facebook Connected jag kan komma

Facebook kommer aldrig att ha mig i sina listor, hur mycket Mr Zuckerberg än hotar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-01-04 15:42
Ursprungligen av zinned:

Ok men då är det andra fel med denna för jag är så långt ifrån Facebook Connected jag kan komma

Facebook kommer aldrig att ha mig i sina listor, hur mycket Mr Zuckerberg än hotar.

Du behöver inte ha connectat din 99.se profil med facebook för att få like-rutor etc. De får alla. Dock borde det inte försena laddningen av sidan som helhet? Den borde renderas färdigt först, eller?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-01-04 14:23

Jag skrev detta i en tidigare tråd men fick inget svar så jag påpekar det igen.

Om man citerar någon och den personen ändrar sitt inlägg efter att citatet är gjort så ändras citatet man har gjort också.
Det kan bli väldigt fel och citat borde alltid innehålla orginalcitatet och inte kunna ändras av den som skrivit det.

Edit: Stavfel.

Senast redigerat 2011-01-04 14:44

Efter lite analyser om vad som gör att det tar lång tid.

http://ad.zanox.com/ppv/images/onepixel.gif - När denna laddas tar det uppemot 129 sekunder att ladda ner en enda pixel.

impse.tradedoubler.com - Tar i snitt 3 sekunder
www.bloggtoppen.se - 21.2 sekunder
connect.facebook.net/en_US/all.js - 1.3 sekunder

Facebook.com verkar vara boven just nu också..

Varierar lite såklart beroende på vilken reklam som laddas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-04 15:53

Kan inte 99.se ställa krav på dessa aktörer (för visst måste bollen ligga hos dem) att deras funktion/tjänst/reklam ska ha en viss responstid och i annat fall rensas bort när sidan laddas?

  • När man visar "dagens inlägg" eller "nya inlägg" visas bara 20 inlägg per sida fastän jag ställt in 100 i inställningarna. Inne i en tråd visas dock antalet inlägg per sida korrekt.

  • Tycker att den lilla "gubben" som indikerar att man skrivit i en tråd är på tok för liten och otydlig. Den gamla symbolen med eller utan "99" var mycket tydligare.

  • Medlem
  • 2011-01-05 12:59

På jobbet är det ie8, men jag kan inte logga in. Man får upp rutan som säger välkommen tillbaka jac, men när jag blir vidarebefordrad tillbaka, så är jag utloggad. Kan vara värt att kolla upp i 4.05.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-05 16:51
Ursprungligen av jac:

På jobbet är det ie8, men jag kan inte logga in. Man får upp rutan som säger välkommen tillbaka jac, men när jag blir vidarebefordrad tillbaka, så är jag utloggad. Kan vara värt att kolla upp i 4.05.

Provat att rensa cache/cookies i din webläsare osv med?

  • Medlem
  • 2011-01-05 17:41

Nej, det hade jag inte förstås. Jag försökte ett par tre gånger däremot. Men nu ska jag inte dit på ett tag, så om någon annan har möjlighet att bekräfta, så går det nog snabbare. Det var på XP.

  • Medlem
  • 2011-01-08 18:20
Ursprungligen av Drakfot:

Provat att rensa cache/cookies i din webläsare osv med?

Jag testade på en annan dator med ie8 under xp. Same thing även om jag tömmer cache/cookie osv... Så någon bugg är det.

Ursprungligen av jac:

På jobbet är det ie8, men jag kan inte logga in. Man får upp rutan som säger välkommen tillbaka jac, men när jag blir vidarebefordrad tillbaka, så är jag utloggad. Kan vara värt att kolla upp i 4.05.

Har buggrapporterat och ligger i 4.06 release backlog.

Jag kan inte logga in på store.99.se. Login-knappen skickar mig till www.99.se/login.php (med fwd till /forum/ om jag redan är inloggad), men efter lyckad inloggning på forumet och påföljande manuell åternavigering till store.99.se är jag fortfarande inte inloggad. Gäller sessionen bara för www.99.se och inte *.99.se, månne?

Edit: Firefox 3.6.13 på OS X 10.6.5.

Bevaka tråden