Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.02: Buggar och osnyggheter feedback-tråd

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-14 19:07

Det är fortfarande bugg med radbrytningen på iPad och iPhone (mest iPhone som strular) så att inläggen blir ca 1-2 ord breda och hur långa som helst på höjden.

facebook connect verkar också bugga lite. Man loggar in och ser sin profilbild i en liten knapp brevid sitt inloggningsnamn högst uppe i den svarta menyn men sedan när man bläddrar vidare så dyker "f connect" loggan upp igen och det ser ut som man inte är inloggad via fb iaf. (Ser inte like knappar mm heller). Gäller Firefox 3.6.13 under OSX 1.6.5.

Ursprungligen av kainen:

Det är fortfarande bugg med radbrytningen på iPad och iPhone (mest iPhone som strular) så att inläggen blir ca 1-2 ord breda och hur långa som helst på höjden.

facebook connect verkar också bugga lite. Man loggar in och ser sin profilbild i en liten knapp brevid sitt inloggningsnamn högst uppe i den svarta menyn men sedan när man bläddrar vidare så dyker "f connect" loggan upp igen och det ser ut som man inte är inloggad via fb iaf. (Ser inte like knappar mm heller). Gäller Firefox 3.6.13 under OSX 1.6.5.

upplevt exakt samma sak med iphone4 -

inlägg blir
sådana här
hela tiden
och det är
jättejobbigt

a
t
t
l
ä
s
a
...

Ursprungligen av Goflorp:

upplevt exakt samma sak med iphone4 -

inlägg blir
sådana här
hela tiden
och det är
jättejobbigt

a
t
t
l
ä
s
a
...

Jag tror det hänger ihop med att hela inlägget ritas om på samma sätt när man klickar på svara eller redigera, det hela går snabbt, men jag fångade det på bild här:

Jag har tidigare påpekat att forumet ser alldeles för rörigt ut på datorn, väldigt blek färgsättning och klent med kontrasterande färger eller annat som gör att man har väldigt svårt att se gränserna mellan de olika forumdelarna. Allt blir bara en eländig radda med rubriker och man får kika noga för att urskilja gränserna mellan de olika forumdelarna. Vill vi verkligen ha det så knasigt, efter som ingen ändring sker?

Kika in på t ex Flashback eller VoF-forum så ser ni hur det kan göras så det blir tydligare och trevligare.

Som det är nu så drar man sig ju för att ens besöka forumet för det ser ut som en enda oöverskådlig röra som man har svårt att hitta i. Ser i mina ögon väldigt mycket sämre ut än det var innan ändringen.

Dr Tinniutus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Jag har tidigare påpekat att forumet ser alldeles för rörigt ut på datorn, väldigt blek färgsättning och klent med kontrasterande färger eller annat som gör att man har väldigt svårt att se gränserna mellan de olika forumdelarna. Allt blir bara en eländig radda med rubriker och man får kika noga för att urskilja gränserna mellan de olika forumdelarna. Vill vi verkligen ha det så knasigt, efter som ingen ändring sker?

Kika in på t ex Flashback eller VoF-forum så ser ni hur det kan göras så det blir tydligare och trevligare.

Du har helt rätt - kategoriavdelningen är för otydlig så allt smälter ihop. Vi har precis avslutat vårt morgonmöte och har flyttat in denna punkt till 4.04 uppdateringen som släpps imorgon.

Feedback från dig och alla andra medlemmar är bästa sättet för oss att prioritera vad som ska ligga först i vår planering!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-16 11:48

Om jag väljer Nya inlägg, läser ett av dem och går tillbaka, visas den tråden som läst.
Men om det finns tre eller färre nya inlägg uppdateras inte det, när jag går tillbaka. Då ser de fortfarande olästa ut.
Bara testat på iPad med senaste iOS.

När man skriver PM, med "utökad svarsruta", så finns där två knappar - "Skapa inlägg" och "Preview Message".

Den engelska texten ska naturligtvis översättas, men jag reagerar även på texten i den första knappen. Hade det inte varit tydligare med t.ex. "Skicka PM" i stället för "Skapa inlägg"?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

När man skriver PM, med "utökad svarsruta", så finns där två knappar - "Skapa inlägg" och "Preview Message".

Den engelska texten ska naturligtvis översättas, men jag reagerar även på texten i den första knappen. Hade det inte varit tydligare med t.ex. "Skicka PM" i stället för "Skapa inlägg"?

Såvitt jag minns är det samma knapp för att skapa inlägg som att skicka PM - dvs ändrar man den så blir det fel på andra stället. Dubbelkollar och fixar!

Fixat nu!

Vi siktar på att köra "go/no go" möte imorgon vid 14-tiden och sen uppgradera till 4.04. Det är mest buggfixar och skönhetsfixar men ett par nya features blir det också.

Sen stänger vi utvecklingen för 2010 och är tillbaka den 3:e Januari igen. Sajten kör på som vanligt såklart men nästa uppdatering blir tidigast den 5:e eller 7:e Januari - vi har inte bestämt hur vi gör med klämdagen efter trettondagen.

Ursprungligen av Björnström:

Vi siktar på att köra "go/no go" möte imorgon vid 14-tiden och sen uppgradera till 4.04. Det är mest buggfixar och skönhetsfixar men ett par nya features blir det också.

Sen stänger vi utvecklingen för 2010 och är tillbaka den 3:e Januari igen. Sajten kör på som vanligt såklart men nästa uppdatering blir tidigast den 5:e eller 7:e Januari - vi har inte bestämt hur vi gör med klämdagen efter trettondagen.

Vi är mitt uppe i "no/no go" möte just nu men kom fram till att vi måste göra några sista justeringar. Blir ett nytt möte cirka 16.00. Målet är att få upp 4.04 idag!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-16 20:51

Forumen borde ligga i lite mer logisk ordning. Nu är det typ mellandyr stationär -> billig laptop -> mellandyr laptop -> billig stationär > dyr laptop -> dyr stationär.

Ursprungligen av h_e:

Forumen borde ligga i lite mer logisk ordning. Nu är det typ mellandyr stationär -> billig laptop -> mellandyr laptop -> billig stationär > dyr laptop -> dyr stationär.

Helt rätt!

Vad tror du om ordningen nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-16 21:48

Helt klart mycket bättre.

Högerklickar man ute i det grå (se pil i bild 1) så får man upp ett felmeddelande (se bild 2).

Vi stänger denna tråd i samband med 4.04 uppdateringen som sker alldeles strax och hänvisar hit:
http://www.99.se/feedback/283224-99mac-4-04-buggar-osnyggheter-feedback-trad.html

Bevaka tråden