Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt nya MacBook Pros och nytt Final Cut i april? iPad januari?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har inte sett sådana rykten, bara spekulationer om att Apple i framtiden kan dumpa Intel, men inte att det skulle hända redan nu.

Förövrigt är det intressanta rykten om att NVIDIA ska göra egen ARM-cpu, men det är ju inte heller något som har med detta att göra.

Jag har startat en ny tråd enbart inriktad på nästa MacBook Pro: Rykten kring MacBook Pro vårvintern 2011

Så här i efterhand kan man konstatera att det inte blev helt nya MacBook Pro och de kom i februari. iPad 2 kom inte i januari utan i mars. Däremot verkar det som om FCP kanske trots allt kommer i april:

Apple’s Jaw-dropping Final Cut Pro to be unveiled at NAB next week in Vegas? | 9 to 5 Mac Apple’s Jaw-dropping Final Cut Pro to be unveiled at NAB next week in Vegas? | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-04-06 01:43

Haha, jag trodde att det började rykten om att det skulle komma nya MBP nu i april och tyckte att "nu får det väl räcka"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 11:53

Jag hade mina gissningar med FCS som visade sig vara helt fel. Men nu är det spännande, hoppas på en rejäl uppgradering under huven och uppdaterad grafik i gränssnittet så ska jag sätta mig ned och lära mig programmet.

Jaw-dropping :-D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 22:47

Hoppas programmet kommer direkt och inte bara en är preview som kräver Mac OS X 10.7 som färdig produkt.

Ja, det drar ihop sig.

Det verkar ju till och med som om de vågat tänka lite utanför lådan.

Jag tror nya FCP kommer att bli en jättesatsning för "vanliga, ej pro, användare". Självklart kommer proffsen fortfarande att få allt de behöver—det kommer inte att bli ett mindre kapabelt program.

Jag tror och hoppas att de kommer att låna kraftigt från iMovies/iOS gränssnitt. I alla fall för vissa arbetsflöden.

"Jawdropping" och "iOS feel" tycker jag låter mycket bra.

Detta tillsammans med mycket fokus på flera kärnor (plus att det såklart blir 64-bitar) känns najs.

Som grädde på moset säger Apple att de slutar med FCE och sänker priset på FCP. Då har de alla ambitiösa användare på samma mjukvara och kan streamlina organisationen ännu lite till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-12 17:38

Supermötet i Las Vegas verkar dra i gång 7pm. Så sen natt tidig morgon i morgon har vi mer info om jag räknat rätt. Verkar tyvärr vara så att det bara blir en sneak peak och att FCS 4 kommer senare.

Med lite tur så vaknar dottern strax innan 04:00 inatt/morgon bitti.

Bevaka tråden