Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte läsa vissa PDF i Safari

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag kan inte läsa pdf-filer där man fyller i formulären själv i min Safari. Har kollat och jag har senaste Adobe Reader i burken och kör 10.6.5.

Ska fixa ett utdrag ur brottsregistret till ny arbetsgivare så jag meckar lite på Polisens hemsida och försöker få ut blanketten. Jag kan ju läsa förenklade pdf:en och fylla i blanketten för hand, men det är ju lite suck.

Får följande meddelande:

"If this message is not eventually replaced by the proper contents of the document, your PDF viewer may not be able to display this type of document.
You can upgrade to the latest version of Adobe Reader for Windows®, Mac, or Linux® by visiting Adobe - Adobe Reader download - All versions.
For more assistance with Adobe Reader visit http://www.adobe.com/support/products/ acrreader.html."

Blanketterna finns på:

Registerutdrag - Service - www.polisen.se

Någon som vet vad jag gör för att fixa det här?

/Johnny

Senast redigerat 2010-11-18 17:16

Vad händer om du sparar ner det och öppnar i Adobe Reader då? Utan att gå via Safari?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-18 17:03

Det fungerar inte med 10.6.5 och Reader 9.4.1 heller...

Ladda ner filen och köra den direkt Adobe Reader funkar bra. Även ställt om Reader som default-läsare.

Dock tycker jag det borde gå att göra det direkt i Safari.

Har Safari någon inställning kanske?

För när man drar igång Adobe Reader första gången så nämner den ju något om Safari...gick dock för fort för att jag skulle hinna se.

/Johnny

Kan väl tillägga att jag nu även uppdaterat Safari till senaste (släppt idag).

  • Medlem
  • 2010-11-21 21:48

Utan att det löste sig, får man anta?

Ja...det blev inte någon riktig lösning på det. Jag får väl ta hem pdf-erna av detta slag till disken innan jag fyller i dem i fortsättningen.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-22 11:38

PDF'er inbäddade i en webbläsare är ett otyg. Det första jag gör och har gjort i åratal på alla nya Macar är att köra ett terminalkommando för att stänga av skiten:

defaults write com.apple.Safari WebKitOmitPDFSupport -bool YES

Rekomenderas.

Tackar tackar!

1
Bevaka tråden