Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svåra prestandaproblem på MBP 17" (2010)

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sök på prisjakt och du lär finna billigare alternativ. Kingston KTA-MB1066K2/8G köpte jag till min MBP i7. Lite mer än 1600, men jag tror de gått ner i pris nu.

Köpte härifrån: http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:2319456;c:36129

500 kr billigare än för en månad sen. Så slå till!!!

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Sök på prisjakt och du lär finna billigare alternativ. Kingston KTA-MB1066K2/8G köpte jag till min MBP i7. Lite mer än 1600, men jag tror de gått ner i pris nu.

Köpte härifrån: ClickOK / KINGSTON 8GB (Apple) MacBook 13.3-inch 2.0GHz/2.4GHz, (Apple) MacBook Pro 15.4-inch 2.4GHz/2.5GHz/2.8GHz (Kit of 2)

500 kr billigare än för en månad sen. Så slå till!!!

Shit, ja lika bra! Svenska sidor känns trots allt bättre än US, lättare att reklamera etc i SV. thanks!

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Sök på prisjakt och du lär finna billigare alternativ. Kingston KTA-MB1066K2/8G köpte jag till min MBP i7. Lite mer än 1600, men jag tror de gått ner i pris nu.

Köpte härifrån: ClickOK / KINGSTON 8GB (Apple) MacBook 13.3-inch 2.0GHz/2.4GHz, (Apple) MacBook Pro 15.4-inch 2.4GHz/2.5GHz/2.8GHz (Kit of 2)

500 kr billigare än för en månad sen. Så slå till!!!

Väntade med att beställa tills idag, varit i Kina/HongKong. 805!!!!kr inkl moms kostade minnena nu! Rätt nice

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-18 14:32
Ursprungligen av wilhelmsson:

Väntade med att beställa tills idag, varit i Kina/HongKong. 805!!!!kr inkl moms kostade minnena nu! Rätt nice

Väldigt bra pris! Betalade 500:- till en kompis för hans begagnade 4gb ram men nu vill jag ha mer! Haha, får se om jag införskaffar mig det eller om jag väntar med att köpa bättre dator!

Edit: Antar att du köpte dem via den länken som Pierre/M-stad länkade till?

Senast redigerat 2011-01-18 21:01

Thanks!

Har förr läst om att Apple sätter begränsningar på RAM som inte riktigt stämmer, alltså att Apple säger att datorn klarar av 2 GB men egentligen klarar av 3 GB.

Gäller något liknande min MBP 17" 5,2 ?

Glöm inte en hundralapp till 99mac:s fika fond - snacka om att du har fått bra service i den här tråden

haha nedå! Verkligen bra service, otroligt uppskattat!

Sitter nu och ska installera om osx, får meddelandet: "Mac OSX kan inte installeras på den här datorn"

Vad gör jag för fel? Använder jag min brors skivor? Han har också mbp 17" fast i7 processor o jag har ddn modellen innan det!

Har testat att formatera om hdd o sedan startat ommen får samma meddelande. Sitter på min iphone och apple support har stängt... HJÄÄLP!!

Ja du har fel skivor

Haha men det var ju kul! Det är 3 timmar till min hemstad där de kan ligga. Och 4 timmar till sthlm där min bror bor. Detta är galet irriterande! De ser ju exakt likadan ut, står Macbook Pro 17" på båda, smått skrivet står de specifik version ser jag nu. Herregud, happ.. 3h kvar tills TM återställt från backup...

Det borde finnas någon snäll 99 i Jönköping som kan hjälpa dig med ett lån av en Snow Leopard skiva (kanske inte ikväll, om inte personen kör taxi ). Annars får du be din bror skicka dina skivor.

Känner ingen 99are i jkpg tyvärr, de vänner jag har som har Mac har endasy osx skivor de fick med från datorn... Familjens retail skiva har pappa i Hongkong..

Finns de inget sätt att ladda ner osx från apples hem sida? Via serial number eller liknande?(lagligt)

Lyckades få tag i en skiva och har ny lyckats formatera om datorn!

haha enda jobbiga är att jag använde Chrome som webläsare då min mus försvann i Safari när jag drog den över flash... och man kan tydligen inte exportera ut bokmärken från chrome.. TJOHO!!!!

Har än så länge inte märkt av seghet över huvudtaget! Köper nog mer minne när jag är i Hongkong över nyår, brukar vara billigt där. Skall dubbelkolla det annars så köper jag minnena som Pierre tipsa om!

Tack alla för hjälpen!

Efter omformatering utan installation av udda program, endast Office, ilife 11 vlc spotify och skype.

har nu 15 mb ledigt, sidur ut 12 MB in 28 MB så skall köpa minnen så fort som möjligt som sagt var

Ah precis, har inte hunnit sätta in dem än. Tjejen är på besök och ja, du vet Sätter in dem imorgon, återkommer då

Minnena som Pierre länkade är nu installerade och fungerar hur bra som helst! Tog 2 minuter att sätta i!

Vet inte om det framgick, men 1,75 GB måste ju ha varit mängden tillgängligt för OSX.

Installerad mängd är 4GB och mellanskillnaden har WM Fusion lagt beslag på i en virtuell maskin?

Ser nu att det är en gammal tråd... disregard...

"gammal och gammal". Problemen löste sig idag

7200prm HDD (tills jag har råd med SSD) och 8GB RAM gjorde verkligen stor skillnad på systemet!

Tack ännu en gång till de som hjälpt!

Kan nu meddela att jag har reklamerat datorn och fått en sprillans ny dator. Inlämnad på service 3 gånger sen 1 år tillbaka pga. bland annat skärmproblem.

Kan kanske ha något att göra med min seghet trots att 8GB hjälpte men inte riktigt nådde mina förväntningar av en dator för över 22000...

Bevaka tråden