Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-användare är mer intelligenta

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av M. Sundbom:

Det är det väl ingen som har gjort här?

Jag begränsar inte min syn på detta till de som skrivit i tråden.

Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Det verkar som en del faktiskt tar denna undersökning på fullaste allvar

Det är liksom det jag menar.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Jag begränsar inte min syn på detta till de som skrivit i tråden.
LCR

Jag fattar. Jag har ställt in föräldrakontrollen på att blockera allt utom 99mac för att inte riskera kontakt med lågbegåvade personer.;)

Jag upplevde en liten deja vu när jag läste trådrubriken. En snabb googling bekräftar att påståendet ingalunda är nytt (t.ex. 2002 och 2006). Men det gör det inte mindre irrelevant.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-19 13:08

Att så få fattar humorn i hela grejen är kul :-D. Det är humor. :-D.
Det verkar som en del faktiskt tar denna undersökning på fullaste allvar - att den alltså skulle säga något och ha vetenskaplig vidd och tyngd. DET är roligt.

Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

...
Det verkar som en del faktiskt tar denna undersökning på fullaste allvar - att den alltså skulle säga något och ha vetenskaplig vidd och tyngd. DET är roligt.

Alltid roligt att glädja någon!:)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-11-20 00:43

Det här är en otroligt löjlig "undersökning"! Hur i hela världen skulle det spela ngn roll hur smart man är om man använder någon speciell platform.
MEN om man är välinformerad om för och nackdelar om både Mac resp. PC-datorer och fortfarande går till Onoff och väljer en 4kg dammsugare till dator med Windows så är man nog ganska dum ändå. Eller kanske bara snål...antingen det elr det!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-20 01:50
Ursprungligen av fedi-93:

Det här är en otroligt löjlig "undersökning"! Hur i hela världen skulle det spela ngn roll hur smart man är om man använder någon speciell platform.
MEN om man är välinformerad om för och nackdelar om både Mac resp. PC-datorer och fortfarande går till Onoff och väljer en 4kg dammsugare till dator med Windows så är man nog ganska dum ändå. Eller kanske bara snål...antingen det elr det!

Nja...det finns gott om folk som är...dumsnåla...:D

Ursprungligen av fedi-93:

Det här är en otroligt löjlig "undersökning"! Hur i hela världen skulle det spela ngn roll hur smart man är om man använder någon speciell platform.
MEN om man är välinformerad om för och nackdelar om både Mac resp. PC-datorer och fortfarande går till Onoff och väljer en 4kg dammsugare till dator med Windows så är man nog ganska dum ändå. Eller kanske bara snål...antingen det elr det!

sedan finns det många som köper Apple datorer bara för att det är det man ska synas med, knappast speciellt intelligent heller...

LCR

Var det inte ngn som sa att vi var "mindre sexiga" också som grupp.
Ngn bloggare-bimbo.. eller?

Jisses, osexig, men smart .. hjälp....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-21 16:12

Finns väl både och av intelligens, oberoende av plattform.

Kanske högutbildade köper mac i större grad än lågutbildade.

Men det har nog jämnat ut sig dom senaste åren i och med iPhones inträde och popularitet.

Poängen i sig är kanske att själva "macen" och användandet av den, bidrar till den högre sk.. intelligensen

Senast redigerat 2010-11-21 17:40
Ursprungligen av CUBEIS:

Kanske högutbildade köper mac i större grad än lågutbildade.

Jag skulle vilja motsäga det helt och hållet. Alla högutbildade tekniskt inriktade människor jag känner kör bara PC av den enkla anledningen att den mjukvara de behöver finns bara för Windows och UNIX.

LCR

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-21 19:26

Hur många högutbildade är då just tekniskt lagda? Jag misstänker att det finns långt fler högutbildade som sysslar med humaniora/samhälle i alla dess olika variationer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-21 19:52
Ursprungligen av boris91:

Hur många högutbildade är då just tekniskt lagda? Jag misstänker att det finns långt fler högutbildade som sysslar med humaniora/samhälle i alla dess olika variationer.

Men en mac i händerna behöver du inte vara så tekniskt lagd

Men en "småfet" plånbok är aldrig fel när man skall handla "äpplen"

Ursprungligen av boris91:

Hur många högutbildade är då just tekniskt lagda? Jag misstänker att det finns långt fler högutbildade som sysslar med humaniora/samhälle i alla dess olika variationer.

Skall man riktigt vädra sina fördomar så är väl macvärlden full med kreativa människor som skapar och gör något med sin dator, de använder burken.
Det är ju betydligt bredare än pc-folket som jag upplever mest bara liksom inte bryr sig.

Satt senast för två timmar sedan och grävde i en bärbar compaq.
Tangentbordet var som man lagt en svamp under, minst sex klistermärken, inget batteri i, vista som bara rasslade hårddisk.

När jag nämnde att burken skulle må bra av att man kanske la in Win7 och gav den lite mer minne.
Va? Näe, det ä la Inge noga. Varför då?

Det finns liksom inget intresse. De har intresset i annat. Sommarstugan? Hyundai-Bilen? Åka till Ullared, Gråtande barn på tavlorna, TV3 och lådvin.

Datorer, bra verktyg, form och design , nä....

  • Oregistrerad
  • 2010-11-21 21:26

Blanda nu inte ihop bildning/utbildning med IQ. Då blir det ännu rörigare. :-D.

Bevaka tråden