Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestandavinster med SSD i Mac Pro

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Har satt i 2 st Intel 320 120 GB som jag kör i RAID-0 på min 4,1. Känslan är att det går mycket snabbt. Kör visserligen Lion där, så jag kan inte jämföra rakt av, men jag är supernöjd!

Kul! Det tråkiga är ju att man blir "fartblind" ganska snabbt. Satt en Intel X25M G2 80GB i min MBP för ca. ett år sen och nu känner man inte alls av samma hastighet... Om man inte lyckas hamna vid en laptop med en vanlig disk

Hur monterade du diskarna i Mac Pro:n? Finns det någon smidig lösning att gå från 2,5" till 3,5"?

För er som vill slippa krångla med SSD i 2,5" i en 3,5" hållare, finns det faktiskt SSD i 3,5":

Exempel på SSD i 3,5" (visserligen gammal artikel, men ändå…)

Jag köpte två st. 2,5"->3,5" hållare på komplett.se. Lite dyr, men väldigt smidig.

Jag har denna, Komplett.se - Akasa SSD & HDD Mounting Kit Svart
Riktigt bra kvalité i aluminium och man får plats med 2 SSD's i den.

Ursprungligen av keptang:

Jag har denna, Komplett.se - Akasa SSD & HDD Mounting Kit Svart
Riktigt bra kvalité i aluminium och man får plats med 2 SSD's i den.

Får man verkligen SATA-porten på rätt plats med den? Mac Pro har ju en släde som man skjuter in (med disken i) till fasta SATA-anslutningar direkt på moderkortet.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-28 13:35

Vad är konsensus, vilken SSD disk och hållare funkar bäst med Mac Pro?

Jag har en 2009 MP, vill ha en SSD att boota från... Är inte så insatt så jag är tacksam för svar.

Bevaka tråden