Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som kör flash-fri Safari?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av atomlab:

Finns det något sätt att synka bokmärken mellan chome och safari?

Har ju Mobile me och vill gärna ha bokmärkena i iPaden och telefonen.

//

Xmarks.

Fel tråd btw.

Jag har levt utan Flash sedan Gruber skrev om det och jag kan inte säga att jag saknar det.
När jag måste ha Flash startar jag Chrome.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-27 17:58

Jag har också kört Flash fritt sen 3 månader och jag kan inte säga att jag saknar flash. Oftast räcker det att byta browser user agent till iPad så får man en html5 version. De få sidor som behöver flash startar jag chrome. Jag tror det finns en skript som gör att man kan lätt växla till Chrome om en sida innehåller flash.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-27 21:04

Vem är Gruber? (Nej ni behöver inte svara...)

Jag kör flashfritt på långsamma datorer sedan länge(Mac Mini och min Celeron Laptop), de ytterst få gångerna jag behöver Flash startar jag Firefox.

På min iMac kör jag med Flash (Svtplay, Play Rapport, YouTube (Alla clip finns inte med Html5 ännu). iMacen är tillräckligt snabb

  • Medlem
  • 2010-12-27 23:36

På min macbook air 11" (1.6/4GB) kör jag flashfri safari med hjälp av click2flash som andra varit inne på. Min iMac 27" får rulla flash utan att bry sig. Känns ju skönt att man behöver ett prestandamonster á la iMac 27" så här 2010 för att flash ska kännas drägligt.

Håller med om att det är ytterst sällan jag saknar flash på min MBA, och ännu mer sällan då jag faktiskt klickar igång det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-28 12:34
Ursprungligen av FrrH:

På min macbook air 11" (1.6/4GB) kör jag flashfri safari med hjälp av click2flash som andra varit inne på. Min iMac 27" får rulla flash utan att bry sig. Känns ju skönt att man behöver ett prestandamonster á la iMac 27" så här 2010 för att flash ska kännas drägligt.

Håller med om att det är ytterst sällan jag saknar flash på min MBA, och ännu mer sällan då jag faktiskt klickar igång det.

Ska man vara noggrann så kör du inte flash fritt eftersom du använder click2flash som bara hindrar flash från att ladda. Kör man flash fritt så finns inte flash alls på systemet utan använder html5 när den finns tillgängligt.

//Rob

Bevaka tråden