Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig bild utan ramar, ibland även utan bilder, även på mail, men inte på allt

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Starta i säkert läge. Sedan omstart.

Har provat det tidigare, inga förändringar tyvärr

Har nu provat appzapper, tog bort det mesta, problemet kvarstår

Okej, jag har ingen tyvärr ingen koll på vad specifikt som hanterar bildlänkar i Safari, Mail, iPhoto och eventuellt om det var något mer program så ominstallation är vad jag kan komma med..
Någon annan som erbjuda en bättre lösning?

Okej, finns det något sätt att spara all dokument, bilder, mejlkonto och allt personligt utan själva systemet och program?
Är det okej att ställa denna fråga här eller ska man starta en ny tråd!!

Ja, du kan ju göra en Time Machine-backup, formatera din disk och installera OS X.
Sedan när du startar om datorn och väljer din Time Machinebackup så bockar du av det du inte vill ha.

Jag har gjort en backup med time machine, försöker överföra alla filer till min andra dator innan jag formaterar macbook pron som har detta problem, alla filer och mappar flyttas förutom hämtade filer, där har jag dokument på c:a 60GB, har sedan provat att göra en backup för hand, kopierat hämtade filer mappen och vill överföra denna till min andra datorn men då kan jag inte öppna mappen, det står att jag inte har tillräcklig med behörighet, förslag!

De mapparna som du har problem med borde du visa info på och se till att alla eller din användare/ditt konto har behörighet att läsa och skriva.
Välj sedan att inkludera undermappar så att du inte behöver ta det för varje mapp.

Det har jag gjort, men det hjälpte inte, så jag laddat ner detta program som löste problemet: Download BatChmod

Bevaka tråden