Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få itunes att ligga i bakgrunden?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2010-10-24 13:13

Jag streamar väldigt mycket radio i iTunes men nu börjar jag bli trött på att skiten skall hoppa upp varje gång den behöva ladda om streamen. Säg att jag sitter och spelar och den behöver buffra om minimerar den spelet. Varför skall det behöva vara så här? Finns ingen inställning för det men finns det något sätt att stoppa det? annars kommer jag för alltid att sluta använda itunes om det skall vara så himla svårt att att göra en bra musik spelare.

Du kan ställa in hur stor buffert(cache) du vill ge iTunes och storleken bestämmer hur ofta ombuffringen behöver göras eller hur lång tid det tar. Inställningen för detta finns under avancerade inställningar.

Du får helt enkelt prova dig fram. Väljer man tex att köra med stor buffert så behöver iTunes inte buffra om så ofta men ombuffringen kan ta viss tid, det kan rent av se ut som om inget händer. Väljer man liten buffert istället sker ombuffringen ofta o ibland riktigt ofta.

Jag tror att om du kan hitta dina strömmar som AAC så behöver inte ombuffringen ske så ofta. Jag lyssnar tex mest på Lounge-Radio som råkar finnas i just AAC.
Med mediumbuffert ser jag ytterst sällan några ombuffringar o de som kommer tar oftast kort tid.

Menar ni att om ni gömmer iTunes så poppar ändå den där dialogrutan fram? Jag försökte testa genom att bryta Airport och jag kunde inte se någon dialogruta som poppade upp om jag första hade gömt programmet.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Menar ni att om ni gömmer iTunes så poppar ändå den där dialogrutan fram? Jag försökte testa genom att bryta Airport och jag kunde inte se någon dialogruta som poppade upp om jag första hade gömt programmet.

Det kan vara så att det bara är vissa strömmar som måste buffras om. Vet dock inte hur man kan förutse detta. Sedan jag gick över till AAC på Lounge-Radio har jag iaf fått mycket färre ombuffringsrutor...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det kan vara så att det bara är vissa strömmar som måste buffras om. Vet dock inte hur man kan förutse detta. Sedan jag gick över till AAC på Lounge-Radio har jag iaf fått mycket färre ombuffringsrutor...

Ok, men menar ni att dialogrutan poppar upp även om iTunes har gömts först?

Ursprungligen av Anders Täpp:

Ok, men menar ni att dialogrutan poppar upp även om iTunes har gömts först?

Trådskaparen påstår det. Själv har jag inte tänkt på det så mycket mer än att det går att fippla med buffertstorleken. Får helt enkelt testa själv tror jag o se vad som händer

1
Bevaka tråden