Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call Control - nästan som visual voicemail till iPhone!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det bästa vore ju om konsumenter kunde sätta tryck på Telia och övriga mobiloperatörer i Sverige att införa ett riktigt stöd för Visual Voicemail. Dessa "work arounds" är bara yttligare ett exempel på jobbiga applikationer - sett på längre sikt.

Jag har ändrat trådens rubrik. Att skriva "Nu finns Visual Voicemail för iPhone" är vilseledande. Det känns lite som en kvällstidningsrubrik.

Har också flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

Egentligen är applikationen främst tänkt att ge den uppringande parten ett interaktivt svarsbesked.

Ihop med nättjänsten Samtal Väntar tycker jag att denna appen är helt fantastisk. Har använt den som SIM-kortsapplikation under lång tid och blivit smått beroende

Att få en grafisk överblick på inkomna meddelanden är ett stort plus!

  • Oregistrerad
  • 2010-10-02 12:30
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det bästa vore ju om konsumenter kunde sätta tryck på Telia och övriga mobiloperatörer i Sverige att införa ett riktigt stöd för Visual Voicemail. Dessa "work arounds" är bara yttligare ett exempel på jobbiga applikationer - sett på längre sikt.

Medhåll. Tittar man på Apples iphone-country lista så är det bara 3-4 länder där man infört visual voicemail. Kan tänka mig att det är en hel del jobb då alla operatörer säkert har utvecklat egna lösningar för voicemail och vi dummar svenskar har inte ens förstått att funktionen finns (förutom vi som såg steve dema detta på första iphonen)

Jag kör visual voicemail i min telefon för fasta linan, vilket är trevligt då jag vidarekopplar alla mina samtal dit

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-02 14:36
Ursprungligen av studiox:

Medhåll. Tittar man på Apples iphone-country lista så är det bara 3-4 länder där man infört visual voicemail. Kan tänka mig att det är en hel del jobb då alla operatörer säkert har utvecklat egna lösningar för voicemail och vi dummar svenskar har inte ens förstått att funktionen finns (förutom vi som såg steve dema detta på första iphonen)

Jag kör visual voicemail i min telefon för fasta linan, vilket är trevligt då jag vidarekopplar alla mina samtal dit

Efter en liten snabbräkning får jag det till 37 operatörer och 30 länder som har Visual Voicemail...

  • Oregistrerad
  • 2010-10-02 14:55
Ursprungligen av zappee:

Efter en liten snabbräkning får jag det till 37 operatörer och 30 länder som har Visual Voicemail...

Apple själva säger 13 - Locating iPhone wireless carriers

Men jag kanske tittar på fel sida, har du någon annan url?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-02 15:35
Ursprungligen av studiox:

Apple själva säger 13 - Locating iPhone wireless carriers

Men jag kanske tittar på fel sida, har du någon annan url?

Gissar på att du bara räknat Europa

  • Oregistrerad
  • 2010-10-02 15:42
Ursprungligen av zappee:

Gissar på att du bara räknat Europa

Du läste inte min edit

Då är det ännu mer förvånande att skandinavien som är världsledande på mobila växlar inte ens kan få till detta.

Citat:

Vad kostar det att använda CallControl?
Alla samtal som går till CallControl kostar som ett vanligt fastnätssamtal. Röstbrevlådan och påminnelserna går på telefonens datatrafik och har därför ingen samtalskostnad.

Alltså jag som har Maxi Surf med Tele2 (3000 minuter varje månad) behöver inte vara orolig att få betala mer för att jag använder det där programmet? 689 kr / månad är ganska mycket, man behöver liksom inte skaffa sig mer

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Alltså jag som har Maxi Surf med Tele2 (3000 minuter varje månad) behöver inte vara orolig att få betala mer för att jag använder det där programmet? 689 kr / månad är ganska mycket, man behöver liksom inte skaffa sig mer

från FAQ:

14.Vad kostar det att använda CallControl?
Alla samtal som går till CallControl kostar som ett vanligt fastnätssamtal. Röstbrevlådan och påminnelserna går på telefonens datatrafik (3G eller WIFI) och har därför ingen samtalskostnad.

1
Bevaka tråden