Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple börjar skeppa Power Mac G5

Tråden skapades och har fått 145 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vem får nyheterna först macworld?

Senast redigerat 2003-08-19 12:45
  • Medlem
  • 2003-08-19 12:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Bättre vi som behöver dem till Professionellt arbete får dem först, sen kan dagisbarnen leka!:p

Var tvungen bara, med risk för att bli hatad Hehe!

Det är väl också proffsarbete att spela spel?:p

Till spel använder man lekdator typ PC eller som jag väljer framför en PC en Playstation 2 med 100" Duk. Där kan man spela, en mac är till för att skapa med. Pc för dem som vill leka, att leka med en mac är lite dyrare men klart det går:rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-19 12:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Bättre vi som behöver dem till Professionellt arbete får dem först, sen kan dagisbarnen leka!:p

Var tvungen bara, med risk för att bli hatad Hehe!

Heh?

Blir jag ekonomiskt oberoende så skall jag förse hela världen med varsin G5:a.:cool:

  • Medlem
  • 2003-08-19 13:14
Citat:

Blir jag ekonomiskt oberoende så skall jag förse hela världen med varsin G5:a.

Finns det någon lista att skriva upp sig på?

jag var inne på Kullander i malmö idag och frågade om leverans:

svar: början av september...

fast vi på 99mac.com brukar vara mer "uppdaterade" än återförsäljarna...så burkarna lär vara på väg

Men jag vill ju inte ge er nåt jag inte kan leverera:)

Skämt o sido, fick just reda på att det inte finns delar tll G5 Dual, så dem kommer inte att byggas innan September, därför ryktas det nog mkt om Oktober -nov.

har vi otur så är det nog så.
Att det kan vara så många olika rykten! Allt från Augusti till December .. dags att börja slå vad i någon tävling så den som kommer närmast vinner en ? Min Apple Kartong..

min erfarenhet är att värstingmaskinerna brukar levereras relativt snart efter "budgetmodellerna".

komponenterna till dual G5 skiljer sig inte så mycket ifrån småbröderna trots allt så det handlar nog mest om att få fram dual 2 ghz'are i tillräckliga mängder - hm - tänk en quattro G5 2 Ghz

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-08-19 16:16

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?family=PowerMac

Levereras i Augusti är borta! Hoppas att det är ett gott tecken!?

Skulle vara kul & se hur hårt dem jobbar med att få fram G5:orna kan tänka mig att det är ett antal timmar i övertid produktion dygnet runt indelat i team kanske.

Apple Produktionen .. där skulle man jobba istället!!

Så tar man och bygger sin under kafferasten så kan man konfigurera den själv hur man vill....

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Skulle vara kul & se hur hårt dem jobbar med att få fram G5:orna kan tänka mig att det är ett antal timmar i övertid produktion dygnet runt indelat i team kanske.

Apple Produktionen .. där skulle man jobba istället!!

Så tar man och bygger sin under kafferasten så kan man konfigurera den själv hur man vill....

Skulle inte tro att du vill det

Det lär inte vara det mest välbetalda jobbet du kan ha, inte det roligaste heller
Bara att på Irland, Cork säger en hel del

Hellre kul jobb mindre pengar än tråkigt jobb mkt pengar, jag vet har jobbat på brämhults Jos.

Ja! Och, lägger man en beställning står det 5-7 veckors leverans (på dual G5). Och, när jag tidigare har beställt brukar denna tidsangivelse stämma

det lustiga är att en singel 1.6a ligger på 6-8 veckor

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av Nelson
[B]http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?family=PowerMac

Levereras i Augusti är borta! Hoppas att det är ett gott tecken!?

Nu finns den utlovade G5-optimerade Photoshop-pluginen att hämta från VersionTracker.com!

Kan nån vara god och testa?

ja - så fort som jag har min Dual 2 Ghz'are

Sitter nu här med en Performa 6400/200 Mac Os 8.1 56k modem YIPPI!!!

Sålde min G4:a igår .. så nu hoppas jag verkligen min Dual G5 kommer snarast, känns som sirap, men tänk vad snabbt det kommer att kännas att gå från Performa till G5, någon som vill ha jämförelser tester på performa och G5 ?? Nää tänkte väl det.

Har inte suttit vid Os8-9 på hur länge som helst, som en ny värld:-) men ser ganska snyggt ut ändå gizmo tema osv hehe, nä snälla ge mig min G5:a NU!!

os9 är helt klart underskattat! jag gillar själv interface't - minimalistiskt och rent - lit yxigt...det hade varit kul med "teman" i OSX - ex. att man skulle kunna ha os9-tema...att man skalar bort visst "lull-lull"...

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Sitter nu här med en Performa 6400/200 Mac Os 8.1 56k modem YIPPI!!!

Sålde min G4:a igår .. så nu hoppas jag verkligen min Dual G5 kommer snarast, känns som sirap, men tänk vad snabbt det kommer att kännas att gå från Performa till G5, någon som vill ha jämförelser tester på performa och G5 ?? Nää tänkte väl det.

Har inte suttit vid Os8-9 på hur länge som helst, som en ny värld:-) men ser ganska snyggt ut ändå gizmo tema osv hehe, nä snälla ge mig min G5:a NU!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
os9 är helt klart underskattat! jag gillar själv interface't - minimalistiskt och rent - lit yxigt...det hade varit kul med "teman" i OSX - ex. att man skulle kunna ha os9-tema...att man skalar bort visst "lull-lull"...

Minimalister borde väl föredra system 7.5 och äldre. Undrar förresten hur snabbt X skulle vara om man återgick till det ursprungliga finderutseendet med trådsmala ramar, inga skuggor, transparens eller annat bjäfs som stjäl prestanda? Fast på en G5 kanske man inte skulle märka någon skillnad.

jag kommer knappt ihåg OS7 - körde det på min LCIII...

Är ingen bakåtsträvare...men nostalgiker kanske

Enligt min kontakt Tony (Apple, Irland) så levereras nu 1.6GHz-modellen och min 1.8 GHz levereras från fabrik nästa vecka. Vad jag förstår är det väl Irland-fabriken som tillverkar Macarna för Europa.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 17:53

Ärligt talat, är det verkligen någon i Sverige som har fått en G5a levererad ännu???

Pratade med Apple (Sverige) igår, och dom erkände att G5orna inte alls skeppas ännu. 1,8 modellen har 6-8 veckors leveranstid om man beställer idag. Vågar man verkligen tro på det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
Ärligt talat, är det verkligen någon i Sverige som har fått en G5a levererad ännu???

Pratade med Apple (Sverige) igår, och dom erkände att G5orna inte alls skeppas ännu. 1,8 modellen har 6-8 veckors leveranstid om man beställer idag. Vågar man verkligen tro på det?

Macworld har ju fått sin i alla fall.
Fast de har väll lite förtur kan jag tänka mig.

Misstänker att den första 99macare som får sin levererad lär skrika rätt ut här på forumet.
Så vi vet nog när de börjar komma. heh

Vi blev lovade "den första G5:an som når Sverige" men det har dom uppenbarligen inte hållit.

Vi fick vår demo till Stockholms-kontoret idag.

Min Leverantör angav 25 september för min G5 1.6

Å andra sidan så vet man aldrig, har fått tråkiga leveransbesked förut bara för att nån dag senare få datorn levererad.

Jag köper alltid mina datorer av Mactun i Karlstad, oavsett var jag bor för tillfället för dom ljuger aldrig om när datorn kan tänkas dyka upp (plus att dom har den trevligaste personalen).

Nån som har fått några andra leveransbesked från andra återförsäljare?

Peter

  • Medlem
  • 2003-09-07 10:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bergting
Min Leverantör angav 25 september för min G5 1.6

Å andra sidan så vet man aldrig, har fått tråkiga leveransbesked förut bara för att nån dag senare få datorn levererad.

Jag köper alltid mina datorer av Mactun i Karlstad, oavsett var jag bor för tillfället för dom ljuger aldrig om när datorn kan tänkas dyka upp (plus att dom har den trevligaste personalen).

Nån som har fått några andra leveransbesked från andra återförsäljare?

Peter

Usch, det där var dystra besked. Hoppas att det inte stämmer!;)

Som sagt 10 Spetember av InWarehouse & jonas på Apple.

Slutet av spetember början av oktober (senast) citat från Jonas på Apple när det gäller återförsäljare runt om i Sverige på G5 Dual 2ghz.

Macoteket:

Dual 2Ghz

19 Spetember (enligt deras webbsida)

1,8 Ghz

15 Spetember (enligt deras webbsida)

1,6 Ghz

12 Spetember (enligt deras webbsida)

--------------men dessa vet vi ju att de har ändrats ett antal ggr........................

www.dd.se får också sina snart..

Sen finns det väl några G5 1,6Ghz ute i butiker nu också.

Låter ju lite trevligare än den 25:e, fast mitt första besked var den 9:e september som sedan ändrades till det senare datumet. Applestore kunder får såklart sina först och sedan "vanliga" återförsäljare som det alltid varit. Men men... har köpt ny Mac varje år sedan 89 och det slår aldrig fel att dom blir försenade

Peter

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Som sagt 10 Spetember av InWarehouse & jonas på Apple.

Sen finns det väl några G5 1,6Ghz ute i butiker nu också.

Var förbi InLife idag. Dom hade fått in en pall med 1.6'or och 1.8'or or men inga 2'or. MacTun har fått leverans på en del av sina 1,6 och 1,8 men min ligger fortfarande i backloggen. Men det borde ju innebära att ganska många kommer få sina inom de närmsta dagarna.

Peter

Bevaka tråden