Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-31 18:39
Ursprungligen av LCR:

Nu får det f*n sluta blåsa!!!

Hade jag velat bo vid havet hade jag flyttat till kusten...

Det är inte det som är problemet med att bo nära havet. Det är alla förbannade trutar, måsar och liknande bevingade förbannelser som skriker från halvfyra på morgonen och framåt.........

Ursprungligen av planB:

Det är inte det som är problemet med att bo nära havet. Det är alla förbannade trutar, måsar och liknande bevingade förbannelser som skriker från halvfyra på morgonen och framåt.........

Sånt har jag i form av min två-åriga dotter som vaknar/gråter för att hon hamnat ovanpå nappen eller ligger tvärs över mej.

Måsar tycker jag låter trevligt i jämförelse, fast min dotter bombarderar visserligen inte mej med skit från en hög höjd...

Först: Det finns bra domare men det finns fotbollsdomare som borde hålla på med annat. Vi blev drabbade av en katastrofdomare och det räcker inte med att han dömde som skit - han skriver dessutom rena lögner i sin matchrapport och anmälning och eftersom bestraffningsorganen alltid går på domarens ord när det blir ord mot ord så...

Jag blir så förbannad!

Onsdag kväll och nu har bilbingon dragit igång igen.

Hur kan man sitta i bilen en skön sommarkväll och lyssna på

"Sjuttioåtta, sjua åtta...

Femtio fem, femma femma..."

Som tur var är det tillräckligt långt borta för att jag ska kunna utesluta det från mina tankar. Man hör bara om man lyssnar efter det, men stackar jävlar som har husets baksida altan/terass mot grusplanen där alla bilar står...

Hade jag bott bredvid hade jag ställt ut ett par rejäla högtalare och fläskat på med Rammstein eller nåt.

Ursprungligen av pmarriott:

Hade jag bott bredvid hade jag ställt ut ett par rejäla högtalare och fläskat på med Rammstein eller nåt.

Ger inget annat än dålig Karma...

Ursprungligen av LCR:

Ger inget annat än dålig Karma...

Dålig karma har jag tonvis av. Några kilo till gör ingen skillnad.

Och att komma hem och se ett kuvert från kommunen till min yngsta son (som går ut gymnasiet nu) som är tomt... De hade aldrig klistrat igen det så brevet lär ha ramlat ut.

Men vilket brev? Och från vem? Totalt omöjligt att gissa!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-06-02 16:45

Varför är förresten frukt och grönt så fruktansvärt dyrt nuförtiden?

Ursprungligen av planB:

Varför är förresten frukt och grönt så fruktansvärt dyrt nuförtiden?

Kanske av samma anledning som att vanligt sunt bonnförnuft är så sällsynt numera?

Ursprungligen av planB:

Varför är förresten frukt och grönt så fruktansvärt dyrt nuförtiden?

Vad är dyrt? Har inte tänkt på matpriser senaste 15 åren.

Ursprungligen av keptang:

Vad är dyrt? Har inte tänkt på matpriser senaste 15 åren.

Men som tonåring gjorde du det ?!...

Ursprungligen av LCR:

Men som tonåring gjorde du det ?!...

Nope.. Inte ens då..
Har jobbat sen jag var 17.

Ursprungligen av planB:

Varför är förresten frukt och grönt så fruktansvärt dyrt nuförtiden?

Ja, det är märkligt. Hade svärföräldrarna från Bulgarien på besök härförleden och de har ju inte råd med kött så ofta, utan äter mycket squash, paprika, tomater etc. Svärmor skulle stå för matlagningen men jag tyckte det blev rent för dyrt och la in om ett par rejäla biffar istället. Vi handlar ofta kött till lägre kilopris än paprika och tomater.

Jag tycker trots allt det är märkligt att det här uppmärksammas. Det skrivs ju sällan när någon omkommer i trafiken, vilket sker i nästan varje dag?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker trots allt det är märkligt att det här uppmärksammas. Det skrivs ju sällan när någon omkommer i trafiken, vilket sker i nästan varje dag?

För mej är den här incidenten typisk för den orättvisa som ofta drabbar motorcykelförare.

Ursprungligen av LCR:

För mej är den här incidenten typisk för den orättvisa som ofta drabbar motorcykelförare.

Det är just därför jag inte vågat skaffa MC-körkort typ...

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker trots allt det är märkligt att det här uppmärksammas. Det skrivs ju sällan när någon omkommer i trafiken, vilket sker i nästan varje dag?

Nja, är det så? Jag tycker att AB/Expressen rätt ofta noterar när det hänt en dödsolycka. Det varierar iofs men i detta fall så var det en olycka med flera fordon inblandade och det är inte vanligt.

Hur som helst... elände för de inblandade, man är utsatt som MC förare. Det var en av anledningarna till att jag valde en tvåsitsig sportbil istället för en MC för att lösa min 50-årskris...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-06-04 11:49
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker trots allt det är märkligt att det här uppmärksammas. Det skrivs ju sällan när någon omkommer i trafiken, vilket sker i nästan varje dag?

Det är inte sant. 270 dog i trafiken i fjol. Sen rapporteras inte alla dödsolyckor i rikspressen, och då ser du dom inte.

"Sverige bäst på trafiksäkerhet" | Inrikes | SvD

Ursprungligen av MatsOlov:

Det är inte sant. 270 dog i trafiken i fjol. Sen rapporteras inte alla dödsolyckor i rikspressen, och då ser du dom inte.

"Sverige bäst på trafiksäkerhet" | Inrikes | SvD

Jag har för mig de fått ner det från ca 1000 till runt 250 numera - en minskning till 25% alltså.

Problemet var väl idioten Tingvall, som var chef fr Trafiksäkerhetsverket, som tydligen hatade motorcyklar och gjorde precis allt för att göra livet surt för hojåkare under många år. Det blev svårare - och mycket dyrare - att ta mc-kort. Det spikades upp wire-räcken (man går av på mitten om man kör i dem) och en riktig dräpare var, att om jag stod PARKERAD med min MC och en bil körde på mig så räknades den i statistiken som en "mc-olycka". Inte undra på att folk var lite buttra på "hojåkandets fiende nummer ett". ...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-06-04 21:57
Ursprungligen av Goflorp:

Jag har för mig de fått ner det från ca 1000 till runt 250 numera - en minskning till 25% alltså.

Problemet var väl idioten Tingvall, som var chef fr Trafiksäkerhetsverket, som tydligen hatade motorcyklar och gjorde precis allt för att göra livet surt för hojåkare under många år. Det blev svårare - och mycket dyrare - att ta mc-kort. Det spikades upp wire-räcken (man går av på mitten om man kör i dem) och en riktig dräpare var, att om jag stod PARKERAD med min MC och en bil körde på mig så räknades den i statistiken som en "mc-olycka". Inte undra på att folk var lite buttra på "hojåkandets fiende nummer ett". ...

Hur många motorcykelförare har dödats av wire-räcken?

Ursprungligen av planB:

Hur många motorcykelförare har dödats av wire-räcken?

Vet ej, men har läst ett par artiklar om mc-förare som blivit av med kroppsdelar av dem.

Ursprungligen av planB:

Hur många motorcykelförare har dödats av wire-räcken?

Oklart, men diskussionen gällde när de infördes hur de skulle påverka mc-förare. Trafiksäkerhetsverket tog ingen som helst hänsyn till att vissa trafikanter inte omgärdas av 1 ton med plåt....

Ursprungligen av Goflorp:

Jag har för mig de fått ner det från ca 1000 till runt 250 numera - en minskning till 25% alltså.

Problemet var väl idioten Tingvall, som var chef fr Trafiksäkerhetsverket, som tydligen hatade motorcyklar och gjorde precis allt för att göra livet surt för hojåkare under många år. Det blev svårare - och mycket dyrare - att ta mc-kort. Det spikades upp wire-räcken (man går av på mitten om man kör i dem) och en riktig dräpare var, att om jag stod PARKERAD med min MC och en bil körde på mig så räknades den i statistiken som en "mc-olycka". Inte undra på att folk var lite buttra på "hojåkandets fiende nummer ett". ...

Hur många kör MC och hur många kör personbil och andra tyngre fordon? De mitträcken du kommenterar har minskat antalet dödliga utfall, och även antalet enormt svåra olyckor i och med att man inte kommer över i mötande körfält vid en olycka.

För övrigt så får du väl i så fall undvika att köra på motorväg där dessa räcken är mest förekommande. Jag tror inte att man tar bort dessa med hänvisning till att de utgör en potentiell fara för just MC-förare eftersom dessa är i stor minoritet.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Hur många kör MC och hur många kör personbil och andra tyngre fordon? De mitträcken du kommenterar har minskat antalet dödliga utfall, och även antalet enormt svåra olyckor i och med att man inte kommer över i mötande körfält vid en olycka.

För övrigt så får du väl i så fall undvika att köra på motorväg där dessa räcken är mest förekommande. Jag tror inte att man tar bort dessa med hänvisning till att de utgör en potentiell fara för just MC-förare eftersom dessa är i stor minoritet.

Som jag sa så gällde det DÅ om huruvida TSV kanske borde lyssnat NÅGOT på mc-folk. Jag har vart på MC-träffar där man fått kasta pil på tavlor med Tingvall på! Att man inte tar bort uppsatta räcken har jag full förståelse för, man får väl bara byta ut dem när de blir slitna (like that will happen)... Det fanns andra konstruktionslösningar.

För övrigt anser jag din slutkläm med att man då bör ta andra vägar löljig. Det är väl tack vare att en annan under större delen av sitt liv betalt såväl bilskatt som MC-skatt som gör att jag har rätten käfta emot.

Har du MC-kort?

Ursprungligen av Goflorp:

Jag har vart på MC-träffar där man fått kasta pil på tavlor med Tingvall på!

Jag har inget emot motorcyklar, har åkt själv och det var kul. Men det där ovan säger väl mer om MC-folk än om Tingvall...? Låter som något hämtat ur Kalle Anka, där farbror Joakim kastar pil på tavlor med von Pluring på...

Ursprungligen av Capeman:

Jag har inget emot motorcyklar, har åkt själv och det var kul. Men det där ovan säger väl mer om MC-folk än om Tingvall...? Låter som något hämtat ur Kalle Anka, där farbror Joakim kastar pil på tavlor med von Pluring på...

Ni som inte åker hoj kan aldrig förstå. Elelr kan ni?

Tänk er att det sitter en gubbe på ett statligt verk, med i princip hur mycket makt som helst och bestämmer att macar inte skall få finnas...

man inför beskattning som gör macar dyrare, man ser till att försäkringar blir dyrare, man inför tullar för macar.
Man inför "Körkort på PC" som krävs överallt, men det kan man inte få på Macar.
Man skriver långa drapor om "macarnas faror". Alla IT-händelser där det finns 233 macar i en organisation och EN Pc med problem bokför automatiskt som en "Kompabilitetsproblem med Mac". Man bygger om på nätet och förbjuder allt som inte är PC-teknik , FireWire och AFP kväses, allt skall med tvång vara efter MS pipa.

(ovan är bara skoj alltihop, det fattar ni väl men det var ungefär så här Tingvalls kampanj mot motorcykelsverige var)

Allt skulle bli tuffare, tuffare på besiktningar, tuffare prov, förnyade uppkörningar, längre prövotider, effektbegränsningar, höjda åldrar, höjda skatter osv osv. I princip allt de gjorde under ett par år var riktat MOT allt vad hojsverige stod för.

Och som vanligt så skyller cheferna ifrån sig! Nu är det personalens fel att cheferna inte lyssnade på dem! Som det här utvecklar sig så skäms jag bara mer och mer över min hemmakommun!

Vårdskandalen: Personalen inte trovärdig - - Nyheter - Norrländska Socialdemokraten - NORRLÄNDSKA SOCIALDEMOKRATEN

Varför är det att så fort min fru nämner att hennes mor, min svärmor eventuellt ska komma i juli, så är hela dagen förstörd. Inte det att hon ska komma hit utan att minsta lilla fundering blir till ett jätte bråk utan anledning...

Om jag kan hitta ett fast jobb innan dessa med en resa under första halvan i juli...

Bevaka tråden