Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan jag inte byta ikon på en extern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en extern hårddisk. Gillade inte ikonen den kom med så jag bytte ut den. Det funkade fint ett tag. Helt plötsligt försvann den bara och nu kan jag inte klistra in någon ny. Vad kan detta bero på? Inget allvarligt problem, men sjukt irriterande.

Nya hårddiskar innehåller allehanda mög.

Mitt råd är att formattera om den och samtidigt få bort allt knepigt

http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/277735-sa-haer-formatterar-nykoepta-harddisk.html

Om du inte vill formatera om vilket säkert är bäst
kan det ibland hjälp att "ta bort" ikonen" trots att det inte ser ut som om det är en och sedan klista in en ny igen.
Alternativt använda gratisprogram som FastIcns FastIcns DigitalWaters.net Projects eller SlipCover Slipcover | Cases made easy som ibland får dit ikoner när det inte går att klistra in via cmd+i

Ursprungligen av macwitty:

Om du inte vill formatera om vilket säkert är bäst
kan det ibland hjälp att "ta bort" ikonen" trots att det inte ser ut som om det är en och sedan klista in en ny igen.
Alternativt använda gratisprogram som FastIcns FastIcns DigitalWaters.net Projects eller SlipCover Slipcover | Cases made easy som ibland får dit ikoner när det inte går att klistra in via cmd+i

Tackar, nu fick jag i alla fall tillbaka orginalikonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 16:37

Det borde vara för att hårddisken inte är formaterad i HFS+.

1
Bevaka tråden