Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa skärmskyddet: Zagg eller Copter?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-22 01:35

Det är dock stor skillnad mellan skyddsfilmerna överlag.

Ta t ex Invisible Shield och Artwizz, monstruös skillnad. IS ger orangepeel, bubblor och trög yta medans Artwizz inte har något av dessa saker, den syns inte alls och inga bubblor samt känns som om man fingrar direkt på skärmen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-22 11:09

Har beställt mig Artwizz nu, hoppas de blir bättre

jag körde på zagg, satte ditt mitt förra veckan, förra lördagen för att vara exakt. och igår när jag satte mig i bilen, la jag telefonen mellan benen då det är enklast att nå den. när jag drog upp telefonen vid ett rödljus hade baksidan rullat ihop sig till en snigel, typ 4 cm hade rullat ihop sig, så när jag kom fram så rulla jag ut och satte dit det, men det blev verkligen inget vidare. skit zagg!

Ursprungligen av PRAVDA:

Nyfiken på resultatet...

Har tyvärr varken fått Iphonen eller displayskyddet än, men de recensioner jag sett så verkar det vara riktigt bra. Finns alla fall ingen Orange peel effekt som IS har.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-22 17:54

* Slog ihop 2 trådar som handlade om samma sak, om det ser konstigt ut. *

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-24 22:28

Jag testade precis Artwizz ScratchStopper och den är verkligen klockren!

Ursprungligen av Jetwash:

Jag testade precis Artwizz ScratchStopper och den är verkligen klockren!

Vilka har du provat tidigare? Vill du jämföra med dem? Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2010-09-05 09:39

Copter!

Kör en iP4 nu o slängde på en Copter av prisskäl när jag hämtade hem den från Teliabutiken eftersom butikssnubben sa att filmen nyligen hade bytts ut mot nån ny typ. Funkar klockrent på min iaf, lite strävare men 100% genomskinligt. Har dock inte fått tag i nån till baksidan än

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-09-06 12:25

Kör Artwizz nu ja med, helt överlägset jämfört med Zaggs produkter!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 12:42

Samma här, den kvaliteten som Artwizz håller har jag inte sett någon gång hos någon annan produkt. Suveränt, helt enkelt.

Vad är det som gör Artwizz bättre än övriga skärmskyddsvarianter? Kan det verkligen skilja så mycket? (Jag använder själv BestSkinsEver som gör sitt jobb, men lätt blir full av fingeravtryck etc.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 21:00

Jag har själv endast testat ett annat skydd för länge sedan (som åkte av fortare än kvickt) men jag har däremot sett en hel uppsjö med olika skyddsfilmer från diverse tillverkare. Ingen av dessa har kommit i närheten av Artwizz.

De flesta andra blir bubbliga i ytan efter ett tag (orange peel), vissa lossnar lite i kanterna, vissa får andra skavanker...inte Artwizz. Den håller sig lika osynlig som dagen den sattes på, utan skavanker. Jag rekommenderar verkligen alla att testa den, ni kommer inte att bli besvikna.

zinned: Är ytan slätare än hos andra skydd? Hur länge har Artwizz-skyddet suttit på din Iphone?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 21:36

Artwizz har suttit på min iPhone 4 sedan en vecka efter releasedagen, vilket innebär att den har suttit på i ganska precis fyra veckor. Ytan är 100% slät, vilket jag bara har sett hos ett fåtal skydd. Det känns precis som om man rör direkt på glaset, man märker inte att skyddsfilmen sitter på.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-09-07 13:24

Har själv blivit övertygad... Shoppade precis ett Artwizz för fronten och baken från iPhonebutiken... Helst hade jag velat ha Power Support HD Anti-Glare men det verkar inte vara någon som säljer dom i Sverige..

Artwizz ScratchStopper för iPhone 4 - iPhonebutiken.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-07 23:21

Ska bli kul och höra din recension när du har mottagit Artwizz, jag är övertygad om att du blir lika nöjd som oss andra

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-09-15 09:49

Artwizz

Har kört Artwizz ett tag nu och är inte övertygad tyvärr. Det var väldigt enkelt att applicera dock. Fingeravtryck sugs verkligen till detta skydd, utstansningen på baksidan för kamera och blixt är helt OK, utstansningen på fronten är dock lite väl tilltagen, ser inte speciellt snyggt ut. Har dessutom upptäckt en massa smårepor på baksidan av skyddet, inte så tåligt med andra ord med tanke på att jag är ganska pedantisk av mig.

Ska köpa mig ett Wrapsol och testa det nu tänkte jag, helst vill jag ha Powersupport eller Steinheil SGP, men hittar ingen som säljer det i Sverige, någon som vet någon hemsida i Sverige som säljer det?

Senast redigerat 2010-09-15 11:43
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-17 12:04

Om man kräver att skyddet, som ska skydda telefonen från repor, också ska vara repfritt....ja, då har man det nog ganska jobbigt. Enligt mig är man nog också ganska fel på det och kanske ska ha telefonen i skrivbordslådan istället

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-09-18 10:21

Har kört med Power Support tidigare och det höll sig repfritt, så det är inget orimligt krav tycker jag.

Har i alla fall testat Wrapsol nu, riktigt bra passform. Men jag vill varna all för att köpa det, det är ett ganska tjockt skydd, kändes dessutom som att man applicerade en tjock genomskinlig badbollshud på skärmen. Det var fullt av repor och en massa skräp i plasten som syntes när skärmen var på, och nej, det var inte damm. Har kört på Artwizzet igen i väntan på ett switcheasy pure + istället, reklamerade såklart Wrapsol.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-18 10:52

@zinned Du älskar verkligen ditt Artwizz.

Vad jag förstår verkar det bli jättesnyggt,och med bra känsla, med Artwizz. Det kan dock vara repkänslighet. Zagg å andra sidan har värdelös känsla men verkar överleva det mesta.
Death Grip är ett problem för min iPhone. Det är tråkigt. Jag vill därför ha något över antennskarven. Det lutar åt IS Full Body för mig.

Ursprungligen av gabra:

Death Grip är ett problem för min iPhone. Det är tråkigt. Jag vill därför ha något över antennskarven. Det lutar åt IS Full Body för mig.

Invisible Shield Sides finns, som endast täcker sidorna ska lösa "Death Grip"
(läs mer här: ZAGG | Save your Signal! ZAGG offers simple, stylish solutions for iPhone 4 antenna concerns.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-21 12:56
Ursprungligen av gabra:

@zinned Du älskar verkligen ditt Artwizz.

Vad jag förstår verkar det bli jättesnyggt,och med bra känsla, med Artwizz. Det kan dock vara repkänslighet. Zagg å andra sidan har värdelös känsla men verkar överleva det mesta.
Death Grip är ett problem för min iPhone. Det är tråkigt. Jag vill därför ha något över antennskarven. Det lutar åt IS Full Body för mig.

Nja, jag skulle snarare säga att jag vill att alla 99-vänner ska få samma fina användarupplevelse som jag själv Jag har absolut noll egen vinning i att tala väl om Artwizz.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-22 22:48

Blev rekommenderad av en kille att prova Artwizz skyddet när jag stog i Telia kön i örebro när iphone 4 kom.
Så har provat det nu i några veckor.
Ville ha en clear men dom var slut så har provat en som är antifingerprint.
Och måste säga att jag är tok nöjd.
Känslan är överlägsen den som copter och Zagg ger.
Ska ta och köpa mig en clear och sätta det på fram och baksida.
Kan varmt rekommendera Artwizz över Zagg och copter skydden.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-10-06 16:28

Har nu kört med SwitchEasy Pure Protect + i några veckor och måste säga att det är det bästa hittills av de jag testat till iPhone 4. Grym passform, syns inte att det sitter ett skydd på fronten, utstansningen för högtalare och kameran på fronten är grym. Baksidan är även den helt OK. Skyddet är väldigt tunt och inga smårepor har uppkommiy än som på Artwizz. Direkt efter appliceringen så var det lite irriterande bubblor efter skyddet som själva skalet satt på, men de försvann efter några dagar, nu syns det inte att det sitter något på. Man får dessutom 3 skydd för framsidan och 3 för baksidan i förpackningen.
iPhone tillbehör, iPhone 4 tillbehör, iPad tillbehör

Kommer behålla detta tills det är någon butik i Sverige som säljer Power Supports Displayskydd.

Bevaka tråden