Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 5.0.1 ute nu

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 19:11

Uppdaterade Safari på macbooken, startade om, satte igång nya safari. Segt, badbollar och sen började hårddisken låta jättekonstigt (skrapljud) vilket gjorde att jag gjorde en hård avstängning. Nu sitter jag här med en trasig hårddisk som inte går att laga med skivverktyg. Ren tillfällighet eller? Kan ett program orsaka sånt här?

Ursprungligen av iMats:

Uppdaterade Safari på macbooken, startade om, satte igång nya safari. Segt, badbollar och sen började hårddisken låta jättekonstigt (skrapljud) vilket gjorde att jag gjorde en hård avstängning. Nu sitter jag här med en trasig hårddisk som inte går att laga med skivverktyg. Ren tillfällighet eller? Kan ett program orsaka sånt här?

Med största sannolikhet en ren tillfällighet. Hårdisken kanske inte hade någon mer omstart kvar i sitt liv och nu dog den därför. Det var väl dags helt enkelt.

Kör ett program som heter SmartReporter i fortsättningen så ska du kunna få lite förvarning om när disken inte mår bra. Moderna diskar med smart-teknologi ska kunna säga till själva att de inte mår bra.
SMARTReporter 2.4.6 software download - Mac OS X - VersionTracker

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 10:05
Ursprungligen av Anders Täpp:

Med största sannolikhet en ren tillfällighet. Hårdisken kanske inte hade någon mer omstart kvar i sitt liv och nu dog den därför. Det var väl dags helt enkelt.

Kör ett program som heter SmartReporter...

Det stämmer säkert att det var en ren tillfällighet. Nu är macbooken igång igen, en extern usbdisk fick offra sin hårddisk. Bra att ha lite reserver...

Tackar för tipset om SmartReporter!

  • Medlem
  • 2010-08-02 21:46

Jag gillar "flick scrollingen"!

Och better facebook, cleaner youtube, samt ultimate statusbar. Bra grejer!

Bra tips den där Ultimate Status Bar. Jag såg att de har en sån där "skicka data till utvecklaren" grej i inställningarna. Det där gör mig alltid nervös så jag klickar ur sånt där.

Bevaka tråden