Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av acanjo:

Någon som vet om man måste ange de 10 siffrorna som står längst ned i sin Borderlinx adress?

Vilka 10 siffror?
Om du menar de 11 siffrorna så är det telefonnumret för leveransadressen.

10 siffror är det i USA.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-06-16 19:02

Kepatng, sahlback

Man behöver inte göra cancel och sedan en ny order. Du logga in på Applestore och ändra din leveransadress. Testa det.

Ursprungligen av Mr S:

Kepatng, sahlback

Man behöver inte göra cancel och sedan en ny order. Du logga in på Applestore och ändra din leveransadress. Testa det.

Behövs inte, jag gjorde rätt från början
Men bra tips.

24e ligger min order för leverans till Borderlinx.

Testade att lägga en beställning jag också. Skickas 2/7. Hoppas att den går genom ba

Ursprungligen av sahlback:

Den här fick jag i mitt bekräftelsemail, är det samma som som ni andra fått?

D H L Express (UK) Ltd, Unit 7
Dunfermline Court, Kingston
MILTON KEYNES
Buckinghamshire
MK10 0BY
Great Britain

Nej, det är fel. Så här ska det se ut:
Lägg in Buckinghamshire på County, det är rätt.

ditt namn
Borderlinx/DHL ditt kontonummer
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
MK10 0BY
United Kingdom
01908 586 411

Ursprungligen av keptang:

Nej, det är fel. Så här ska det se ut:
Lägg in Buckinghamshire på County, det är rätt.

ditt namn
Borderlinx/DHL ditt kontonummer
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
MK10 0BY
United Kingdom
01908 586 411

Måste Buckinghamshire läggas in på country, skall man inte skriva in United Kingdom där?

//E

Ursprungligen av everlast:

Måste Buckinghamshire läggas in på country, skall man inte skriva in United Kingdom där?

//E

Milton Keynes ligger i county Buckinghamshire.

http://www.ibuckinghamshire.co.uk/profile/125408/Milton-Keynes/Milton-Keynes-County-Court/

United Kingdom är ett land, fast det vet du ju

Ursprungligen av keptang:

Nej, United Kingdom är inte ett county. Milton Keynes ligger i county Buckinghamshire.

Milton Keynes County Court, Milton Keynes, Buckinghamshire, MK9 - Contact Details | iBuckinghamshire

Men Buckinghamshire står ju ej med i den adressen man får från Borderlinx..?

Så om jag har lämnat det fältet tomt så kommer det ej att komma rätt eller, kan dom inte se det på postnummret man skriver in?

//E

Ursprungligen av everlast:

Men Buckinghamshire står ju ej med i den adressen man får från Borderlinx..?

Så om jag har lämnat det fältet tomt så kommer det ej att komma rätt eller, kan dom inte se det på postnummret man skriver in?

//E

Kan säkert komma rätt ändå, fast varför inte ange rätt information?

Ursprungligen av keptang:

Kan säkert komma rätt ändå, fast varför inte ange rätt information?

Ok, ändrat nu.

Men det var knappt att jag vågade...man vill ju inte riskera att något blir fel...:)

//E

var innne och editerade min address lite, hade inte borderlinx/dhl med förut.
Nu ser den ut så här.

Ditt namn
Borderlinx/DHL kontonr
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Buckinghamshire MK10 0BY
GB
01908586411

Ursprungligen av hokarangen:

var innne och editerade min address lite, hade inte borderlinx/dhl med förut.
Nu ser den ut så här.

Ditt namn
Borderlinx/DHL kontonr
Unit 7 Maidstone Road
Kingston Business Park
Milton Keynes
Buckinghamshire MK10 0BY
GB
01908586411

Looking good.

Ursprungligen av sahlback:

Jag kan gå in på min order och ändra adress. Är du säker?

Testa, det finns ju en funktion för det så det är klart att det ska fungera.

Ursprungligen av sahlback:

Var ska jag skriva in Borderlinx/DLH +konto, första fältet under namn är ju gatuadressen, ska det stå först i det fältet?? suck...

Se bifogad bild.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-08-04 10:14
Ursprungligen av keptang:

Se bifogad bild.

Ska man skriva in sitt svenska kontonummer eller vad? Där det är överstruket, kan någon göra en guide så dumma jag också förstår

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 11:50
Ursprungligen av MacFred:

Ska man skriva in sitt svenska kontonummer eller vad? Där det är överstruket,

Nej

Ursprungligen av MacFred:

kan någon göra en guide så dumma jag också förstår

1) Registrera dig på Borderlinx.com
2) Gå in på Apple Store UK och välj vad du vill köpa
3) Slutför köpet, betala med ditt betalkort, skriv in din egen vanliga hemadress som fakturaadress och på leveransadress skriv in den adress du fick på Borderlinx. Denna adress har du fått mejlad till dig och du kan även se den när du loggar in på Borderlinx.com och tittar under ”My suite addresses”. Skriv EXAKT som det står.
4) Apple Store söker efter din adress och föreslår en annan. Acceptera INTE den föreslagna adressen, den saknar nämligen ditt unika användarnummer hos Borderlinx som gör att Borderlinx vet vem paketet ska till. Man borde kanske inte behöva tillägga det, men eftersom flera i tråden har gjort fel så gör jag det ändå: FÖR ATT ETT BREV SKA KOMMA FRAM ÄR DET VIKTIGT ATT DET STÅR RÄTT ADRESS PÅ KUVERTET! Alltså; acceptera inte den adress som föreslås utan tvinga igenom den adressen som du skrev, alltså den adress du fick från Borderlinx.
5) Dubbelkolla när beställningen är gjord så att adressen blev rätt.
6) Nu är det bara att vänta, när Apple skickar telefonen får du ett mejl. Telefonen går från Kina via Holland och du kan följa den ända fram till Borderlinx.
7) När Borderlinx har tagit emot ditt paket, mätt och vägt och räknat ut vad frakten kostar (ca 320 kr) skickar de ett mejl. Du går in på Borderlinx.com och betalar frakten med ditt betalkort och sen håller du dig hemma när DHL kör ut din nya iPhone.
8) Klart.

Ursprungligen av soer:

Nej

1) Registrera dig på Borderlinx.com
2) Gå in på Apple Store UK och välj vad du vill köpa
3) Slutför köpet, betala med ditt betalkort, skriv in din egen vanliga hemadress som fakturaadress och på leveransadress skriv in den adress du fick på Borderlinx. Denna adress har du fått mejlad till dig och du kan även se den när du loggar in på Borderlinx.com och tittar under ”My suite addresses”. Skriv EXAKT som det står.
4) Apple Store söker efter din adress och föreslår en annan. Acceptera INTE den föreslagna adressen, den saknar nämligen ditt unika användarnummer hos Borderlinx som gör att Borderlinx vet vem paketet ska till. Man borde kanske inte behöva tillägga det, men eftersom flera i tråden har gjort fel så gör jag det ändå: FÖR ATT ETT BREV SKA KOMMA FRAM ÄR DET VIKTIGT ATT DET STÅR RÄTT ADRESS PÅ KUVERTET! Alltså; acceptera inte den adress som föreslås utan tvinga igenom den adressen som du skrev, alltså den adress du fick från Borderlinx.
5) Dubbelkolla när beställningen är gjord så att adressen blev rätt.
6) Nu är det bara att vänta, när Apple skickar telefonen får du ett mejl. Telefonen går från Kina via Holland och du kan följa den ända fram till Borderlinx.
7) När Borderlinx har tagit emot ditt paket, mätt och vägt och räknat ut vad frakten kostar (ca 320 kr) skickar de ett mejl. Du går in på Borderlinx.com och betalar frakten med ditt betalkort och sen håller du dig hemma när DHL kör ut din nya iPhone.
8) Klart.

En föredömlig guide!
Borde vara klistrad högst upp i den här tråden så att alla kan läsa den.

Om du är läskunnig så kan du nog avgöra själv om det ser rätt ut eller inte.. Tycker du det?

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-16 21:57
Ursprungligen av keptang:

Om du är läskunnig så kan du nog avgöra själv om det ser rätt ut eller inte.. Tycker du det?

Jag är absolut läskunnig och tycker själv att det ser rätt ut, men vill mest få det bekräftat så det inte är något fel.

Om nu våra ordrar går igenom hos Apple. Vilken dag tror ni dom skeppas från Apple till vår Borderlinx-adress? Måndag eller tisdag nästa vecka...

//E

Ursprungligen av everlast:

Om nu våra ordrar går igenom hos Apple. Vilken dag tror ni dom skeppas från Apple till vår Borderlinx-adress? Måndag eller tisdag nästa vecka...

//E

Det står ju i din bekräftelse från Apple. Men jag tror tidigast 24e som är det officiella datumet och även det datum jag fått från Apple i min bekräftelse.

Ursprungligen av Dunkah:

Jag är absolut läskunnig och tycker själv att det ser rätt ut, men vill mest få det bekräftat så det inte är något fel.

Jag misstänkte det, men eftersom du inte angett adressen såsom du fått den från Borderlinx så vet man ju inte

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-16 22:10

Men jag sitter och tänker nu, efter efterfrågan är så ohyggligt stor, kanske vi kommer få den senare iaf? samtidigt som sverige får den kanske?

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-17 09:43

Tror ni jag kommer få den skickad den 2 juli om jag beställer idag? eller blir det försenat?

@Dunkah

Det är vad det står på hemsidan i alla fall! Varför vänta liksom!

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-17 18:13

Blir nog en beställning nu!

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-17 18:22

Då va den beställd! 5940 kr drogs det från kontot

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-06-17 19:22
Ursprungligen av sahlback:

Oj, sen post. Grattis!

Sjukt taggad jag blev, när förväntas den komma till borderlinx?

Ursprungligen av sahlback:

Läste just det här i Macworld:

"Apple uppdaterade under gårdagen det beräknade leveransdatumet av Iphone 4 från 24 juni till den 2 juli."

Fast jag tror att vi som fått leveransbesked på 24:e kan få dom tidigare. Det finns väl ingen anledning att skjuta på leveranserna av dom första bara för att dom fått in många beställningar.

Dom menar att de som beställde igår, efter det att första omgången lurar tagit slut får vänta tills den 2:e juli på leverans. De som har 24:e på sina orderbekräftelser får dom den 24:e...

//E

Bevaka tråden